Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko tehdä näitä asioita sairauslomalla?

Vierailija
10.08.2013 |

Iltalehden sivuilla oli kysely siitä, mitä saa tehdä sairauslomalla. Suuren osan kyselyyn vastanneista (40%) mukaan sairauslomalaisen pitäisi pysyä kotona koko sairausloman ajan.

Tässä minun tekemisiäni kolmen viikon sairauslomalta, jonka syynä raskauspahoinvointi. Minulla on jatkuvasti mukana oksennuspussi, sillä oksennan 1-10 kertaa päivässä. Etenkin rasitus ja yli puolen tunnin syömättömyys saa oksentamaan. Työpaikkani on kiireinen päivittäistavarakauppa, jossa olen tekemisissä elintarvikkeiden (pääasiassa pakkaamattomien) kanssa. Töissä oksennan useamman kerran tunnissa, eli tunnin aikana teen töitä n. 15-25 minuuttia.

- kävin ruokakaupassa ostamassa jäätelöä, hedelmiä ja karkkia. Ne ovat ainoita asioita, jotka menevät alas.

- kävin rauhallisella kävelylenkillä. 2 kilometrin lenkkiin meni puolisen tuntia aikaa.

- vietin aikaa ystävieni mökillä muutaman päivän. En pystynyt pahoinvoinnin takia saunomaan tai tekemään muutakaan ihmeellistä, vaan makasin sohvalla suurimman osan ajasta, kuten kotonakin.

- perussiivosin kahden päivän aikana kaksiomme. Lepäilin siis puolen tunnin siivouksen jälkeen 1-2 tuntia.

- kävin esikoisen kanssa melkein päivittäin pihalla hiekkalaatikolla leikkimässä.

-.kävin jopa pyörähtämässä ulkoilmamessuilla n. puolen tunnin ajan, sillä ystäväni esiintyi siellä ja halusin ostaa erään tietyn asian.

Tässä nyt joitakin asioita. En osaa hävetä tekemisiäni lainkaan, enkä ymmärrä, millä perusteellal minun pitäisi jonkun mielestä virua kotona. On tarpeeksi kamalaa, ettei voi tehdä normaaleja asioita, aina ei voi edes käydä suihkussa pahoinvoinnin takia, joten kaiken muun jättäminen olisi minusta järjetöntä ja varmasti johtaisi jo ihan masennukseenkin. En tiedä, kuinka pitkään joudun vielä olemaan saikulla.

Ajatuksia?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä joudun sairaslomallakin laukkomaan ainakin ruokakaupassa ja apteekissa ja muutenkin hoitamaan asioitani. Ihan sama oliko sairasloman syynä flunssa tai murtunut käsi.

t. yksinasuva sinkku, jonka ystävätkin asuvat sen verran kaukana, etteivät nämä voi käydä kaupassa/apteekissa puolestani.

Vierailija
22/29 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan sama mitä tapahtuu sairaslomalla. Pääasia on että kaikki sairaat poistuvat työpaikalta sairastamaan ja tulevat vasta terveenä takaisin. En kestä puolikuntoisia ihmisiä töissä Joku muu saa aina tehdä heidän työnsä ja silti saavat täyden palkan. Sairaslomalaiselle yleensä järjestetään tuuraaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 19:47"]

No oisko sen esimiehen pitänyt käskeä sinua oksentamaan asiakkaiden edessä?

Normaali ihminen nyt tajuaa muutenkin ettei oksentele asiakkaiden edessä. Mitä se kertoo sinusta että sinulle on pitänyt asiasta erikseen huomauttaa.

[/quote]

Jaa.. tuo on sun mielestä normaalia käytöstä esimieheltä? Hitto silloin kun yrjö tulee, se tulee. Todella ilkeä ja empatiakyvytön pomo.

T.15

T.15

Vierailija
24/29 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairausloma on vain lääkärin arvio siitä että onko terveys siinä kunnossa että voi tehdä työtä. Mitään se ei kiellä tekemästä, eikä sido edes työnantajaa siinä että myöntääkö sairausloma vai ei.

Vierailija
25/29 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se sairausloma jotain tekemisiä sitoo. Et esimerkiksi voi tehdä sairaslomalla työtä toiselle työnantajalle. Se menee petoksen puolelle.

Vierailija
26/29 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

20, niin, enpä olisi muuten tajunnutkaan. Toinen esimies lähetti mut seuraavana päivänä oikopäätä sairaalaan, kun huomasi vointini! Just tällasia ihmisiä kuin sinä, 20, meillä on töissä, en hämmästyisi yhtään, vaikka olisit työkaverini tai pomoni...

22, olen ihan samaa mieltä kanssasi. Ja ymmärrän täysin, ettei esimiehetkään tästä tilanteesta nauti, enkä nauti minäkään. Ihan sata kertaa mieluummin olisin terveenä töissä kuin oksennuspussin kanssa yhtään missään.

ap

Vierailija
27/29 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomaa varten lääkäri antaa arvion siitä pystyykö työntekijä tekemään omaa työtään. Työnantaja voi siis sijoitt hänet johonkin toiseen työhön jossa sairaus ei haittaisi. Jos tällaista työtä ei löydy niin työntekijä voi tehdä kenelle muulle tahansa tällaista työtä. Tämä siis siinä tapauksessa että on vaikka jalka paketissa ja vaikkapa kadunlakaisija.Jalka paketissa voi kyllä tehdä vaikkapa toimistotyötä.Jos oma työnantaja ei voi järjestää toimistotyötä niin sitten voi mennä muualle sairasloman ajaksi. Jos lääkäri on määrännyt että jalkaa pitää pitää vaaterissa niin ei edes toimistotyö käy. Jos taas menee johonkin toiseen firmaan kadulakaisijaksi nin se on petos.

Vierailija
28/29 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 20:06"]

Sairaslomaa varten lääkäri antaa arvion siitä pystyykö työntekijä tekemään omaa työtään. Työnantaja voi siis sijoitt hänet johonkin toiseen työhön jossa sairaus ei haittaisi. Jos tällaista työtä ei löydy niin työntekijä voi tehdä kenelle muulle tahansa tällaista työtä. Tämä siis siinä tapauksessa että on vaikka jalka paketissa ja vaikkapa kadunlakaisija.Jalka paketissa voi kyllä tehdä vaikkapa toimistotyötä.Jos oma työnantaja ei voi järjestää toimistotyötä niin sitten voi mennä muualle sairasloman ajaksi. Jos lääkäri on määrännyt että jalkaa pitää pitää vaaterissa niin ei edes toimistotyö käy. Jos taas menee johonkin toiseen firmaan kadulakaisijaksi nin se on petos.

[/quote]

Tämä liittyy tilanteeseeni miten? Eli mun pitäis mennä johonkin pääkonttorille toimistotöihin oksennuspussini kanssa? Vai epäiletkö, että menen kilpailijalle töihin? Luitkohan ollenkaan aloitusta?

ap

Vierailija
29/29 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 kommentoi 24 ja 25 viestejä. Tai niin minä ainakin tulkitsin :-)

- sivullinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme