Mitenköhän työttömillä (kuten minulla) tulee olemaan varaa maskeihin?
Mietin vain tuota, kun noin älyttömissä hinnoissa pyörivät.
Itse saan työmarkkinatukea, asumistukea ja toimeentulotukea, eikä todellakaan ole varaa laittaa satasia maskeihin, kympeistä puhumattakaan.
Onkohan tästä tehty mitään päätöksiä? Työttömille ilmaiset maskit?
Kommentit (80)
Et tarvitse mihinkään maskia. Elät niin kuin tähänkin asti. Jos oikeasti niistä olisi hyötyä ne olisi julkisissa tiloissa pakolliset ja niitä olisi saatavilla kohteissa ilmaiseksi. Tämä nyt on vain hysteerikkojen rauhoittelua, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin kuitukangasta ja kumilankaa rullassa, maksoivat yhteensä reilu 7 euroa. Näistä aloitin eilen tekemään maskeja, ostamastani määrästä saan kaksinkertaisesta kankaasta ja kumilenkit korvan taakse kiinnityksellä olevia maskeja 72 kpl, eli hinta yhdelle maskille alle 10 snt.
Toki tuossa aikaa menee, kun leikkaa, taittelee laskokset, tekee kumilenkit ja vielä ompelee koneella kolmelta sivulta, mutta mihinkäs minulla kiire. Ovat siistin näköisiä, eipä tiedä itsetehdyiksi ja säästyn pyykkäämiseltä, kun tuon nakkaan käytön jälkeen roskiin. Nyt vaan ohjeita etsimään netistä ja teet itse maskit.
Kerropas mitä vaadituista standardeista maskisi täyttävät?
Ai eivät edes sitä löysintä? Okei
Väitinkö näiden täyttävän standardit?
Kyse on siitä, että jos on maskipakko, niin sellainen tulee sitten kaikilla olla ja sitä ei kukaan määrää, millainen se maski on. Yksikään itsetehty, tai ei terveydenhuoltoon tarkoitettu maski ei ole käynyt läpi testausta, siltikin näitä kansanmaskeja myydään jopa kaupoissa. Kankaisista kansanmaskeista on jopa todettu, että ne eivät suojaa mitenkään tartunnalta, siltikin ne hyväksytään maskeina ja niitä saa myydä.
Täyttääkö sinusta pöytäliinasta ommeltu maski standardit, tai tuubihuivi/poolonkaulun suun edessä?
Ole hiljaa, kun et asiaa ymmärrä.
Ei maskeille tule hintaa juuri mitään, jos tekee itse ja pesee maskin välillä. Muutaman maskin voi myös ostaa eikä niitä tarvi heti roskiin pistää vaan nekin voi pestä ja uusiokäyttää. Jos tulis maskipakko, niin pitäisin yhtä ja samaa kertakäyttöistä maskia ihan vaan näön vuoksi tai sitten itsetehtyä. Ei tule kalliiksi.
Pysy kotona. Työttömällä ei ole muuta tarvetta kuin mennä töihin ja siitä saa palkkaa. Valtiovalta ei tue harrasteluasi kun se ei tue kenenkään muunkaan harrastelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin kuitukangasta ja kumilankaa rullassa, maksoivat yhteensä reilu 7 euroa. Näistä aloitin eilen tekemään maskeja, ostamastani määrästä saan kaksinkertaisesta kankaasta ja kumilenkit korvan taakse kiinnityksellä olevia maskeja 72 kpl, eli hinta yhdelle maskille alle 10 snt.
Toki tuossa aikaa menee, kun leikkaa, taittelee laskokset, tekee kumilenkit ja vielä ompelee koneella kolmelta sivulta, mutta mihinkäs minulla kiire. Ovat siistin näköisiä, eipä tiedä itsetehdyiksi ja säästyn pyykkäämiseltä, kun tuon nakkaan käytön jälkeen roskiin. Nyt vaan ohjeita etsimään netistä ja teet itse maskit.
Ai eivät edes sitä löysintä? Okei
Täyttääkö pöytäliinasta ommeltu maski standardit?
Pelle.
Eikös Kela maksa sitä Koronatukea nyt ensi kuussa? Kyllä sillä makseja saa.
Terveisin toinen köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Pysy kotona. Työttömällä ei ole muuta tarvetta kuin mennä töihin ja siitä saa palkkaa. Valtiovalta ei tue harrasteluasi kun se ei tue kenenkään muunkaan harrastelua.
Olipas asiaton kommentti. Ei ketään voi tuolla tavalla määräillä. Ihminen päättää ihan itse, mitä tarpeita on, siihen ei vaikuta se, onko sillä hetkellä työpaikkaa vai ei.
Mitä kehitysvammáisia nämä "ei vaan sitten poistu mihinkään" tyypit ovat? Oletko kuullut siitä että joillain on esim. lapsia joita pitää viedä tarhaan, pitää hakea ruokaa kaupasta, pitää tehdä asioita joita ei voi tehdä koneelta käsin?
Nää "laita huivi" tai "askartele talouspaperista" jutut on täysi vitsi, eivät suodata pienhiukkasia ollenkaan ja tartunta on taattu jos taudin oireeton kantaja tällaisilla vehkeillä menee ihmisten ilmoille.
Ainoa mikä suojaa kunnolla on esim. FFP1 luokiteltu lääketieteellinen maski, mieluiten FFP 2 tai 3.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai eivät edes sitä löysintä? OkeiTäyttääkö sinusta pöytäliinasta ommeltu maski standardit, tai tuubihuivi/poolonkaulun suun edessä?
Eiväthän nekään täytä, kuten eivät sinunkaan maskisi.
Siksi niitä ei kannattaisi käyttää, ja antaa näin ihmisille valheellista kuvaa siitä että olet muka suojautunut.
Vierailija kirjoitti:
Käytät samaa maskia useamman päivän. Niin kaikki muutkin tekee.
Sinne kertyy mieletön bakteeripesä päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai eivät edes sitä löysintä? OkeiTäyttääkö pöytäliinasta ommeltu maski standardit?
Pelle.
Ei täytä, ja siksi niidenkin käyttäminen on väärin/vaarallista.
Annatte kanssaihmisille valheellisen kuvan siitä että olisitte muka suojautuneet, ja näin saatatte vaikutta heidän käytökseensä
Vierailija kirjoitti:
Mitä kehitysvammáisia nämä "ei vaan sitten poistu mihinkään" tyypit ovat? Oletko kuullut siitä että joillain on esim. lapsia joita pitää viedä tarhaan, pitää hakea ruokaa kaupasta, pitää tehdä asioita joita ei voi tehdä koneelta käsin?
Ei kai nyt työttömät vie lapsia päivähoitoon. Työttömällä on myös aikaa käydä kaupassa muulloinkin kuin rush hour aikoihin ja ajoittaa pakolliset menonsa siten että samaan aikaan on mahdollisimman vähän muuta liikennettä jolloin maskin puute ei altista niin vahvasti tartunnalle. Julkisen liikenteen sijasta voi myös esim. kävellä kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei poistu kotoa mihinkään, ei maskeja tarvitse. Mikä pakko ulkona on käydä kun sisälläkin olemalla pärjää.
Mielenterveyden kunnossa pysyminen vaatii säännöllistä kotoa poistumista
Olen etätöissä (onneksi) ja käyn kerran viikossa kaupassa. Olenkohan tulossa hulluksi, kun viihdyn kotona, eikä minulla ole pakonomaista tarvetta lähteä kotoa mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei poistu kotoa mihinkään, ei maskeja tarvitse. Mikä pakko ulkona on käydä kun sisälläkin olemalla pärjää.
Mielenterveyden kunnossa pysyminen vaatii säännöllistä kotoa poistumista
Olen etätöissä (onneksi) ja käyn kerran viikossa kaupassa. Olenkohan tulossa hulluksi, kun viihdyn kotona, eikä minulla ole pakonomaista tarvetta lähteä kotoa mihinkään?
Ihmiset ovat yksilöitä ja heillä on erilaisia tarpeita. Jotkut ovat erakkomaisempia kuin toiset.
Keskusteletko kirjoittamalla tai puhelimessa ihmisten kanssa työpäiväsi aikana?
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin kirjaston ompelukoneella ompelemassa tänään 20kpl hengityssuojaimia vanhasta pöytäliinasta. Eli ilmaisia. Niihin on kaikilla varaa. Ja ompelu niin helppoa, että jokainen peruskoulun käynyt osaa.
Ajattelin tehdä samoin, tällaisia:
Apn on ehkä turha haaveilla edes töistä jos mielikuvitus ei riitä maskeihin.
Tuskin riittää mihinkään muuhunkaan.
Iso perhe (yli kolme lasta) tuskin käy kaupassa päivittäin, vaikka vanhemmat molemmat olisi työttömiä. Sitä paitsi, miksi molempien pitäisi kauppaan mennä? Vuorotelkaa niin 2 pestävä maskia riittää.
Ja jos on yh niin ei hänenKÄÄN tarvitse päivittäin ravata kaupassa.