Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihminen tarvitsee?

Vierailija
12.08.2020 |

Olen tässä karsinut tavaroita ja mietin mitä sitä oikeasti tarvitsee. Pohjana, että on tyypillinen suomalainen asunto, jossa siis keittiössä hella ja jääkaappi yms. Ruokaan on varaa, mutta ei muuhun. Tämmöinen lista tuli:
Sukat ja alushousut x5
Paita x2
Välihousut
Housut
Huppari
Rintaliivitx2
Talvitakki
Kengät, kesä ja talvi
+toiset housut ja lisäpaita tai pesukone

Älypuhelin liittymällä

Kattila
Haarukka
Uunipelti/vuoka
Tiskiharja
Rätti
Astianpesuaine

Patja
Makuupussi
Tyyny

Hammasharja
Hammastahna
Pesuaine
Vessapaperi

Käsipyyhe
Kylpypyyhe

Minä ostaisin sitten ensimmäiseksi turhaakkeksi sängyn tai sohvan, koska lattian tasossa on ikävä nukkua. Sitten varmaan toiset pyyhkeet ja muutaman lisäasun. Sitten pöydän ja sen jälkeen tuolin.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä mikä tilanne sulla on, kun kysyt tällaisia? Jos voitas sitten paremmin auttaa?

Tilanne on sellainen, että olen muuttamassa omaan kotiin, pois todella kontrolloivasta suhteesta. Ja vaikka olemme asuneet yhdessä nyt muutaman vuoden yhdessä ja asumis- ja kauppakulut on laitettu puoliksi, niin lähes kaikki tavarat mies on ostanut tai hänellä on valmiiksi ollut. Ja nyt varmaan viimeisenä kontrollointiyrityksenä ei anna minun ottaa mitään mukaan. Tai vaatii niistä korvausta. Eilen kaiveli vanhoja kuitteja, että kuka on maksanut minun suihkusaippuan.

Toki vaatteista iso osa on itse ostamia tai mukana tuotuja, mutta ajatuksen tasolla mietin millä sitä pärjäisi. Saan varmastikin ystäviltä ja sukulaisilta jotain ainakin keittiötavaraa, mutta aika paljon pitää karsia siitä mitä nyt on. Tulee ainakin helppo muutto, hädin tuskin yhtä laatikollista tavaraa tähän mennessä ja muutama säkillinen vaatteita. Niitäkin tuo hullu tosiaan eilen kävi läpi, kun kerroin, että tänään iltapäivällä lähden.

Kaiken materian saat hankittua sitten aikanaan mutta nyt sinulla on se tärkein eli vapaus! Onnea!

Vierailija
22/29 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi Annetaan-osastolta löytyy kaikkea. SPR:n kirppareilta löytyy kaikkea.

Ongelmani on päinvastainen. Tavaraa on vuosikymmenien mittaan kertynyt liikaa ja siitä pitäisi päästä eroon. Jos olisin tajunnut nuorena sen mitä nyt vanhana tiedän, olisin ostanut vain tarvitsemani tavarat. Haluamani turhakkeet olisin jättänyt kauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täällä OMASSA tyhjässä kodissa. Kaksi laatikollista tavaraa tuli mukaan. Toisessa erilaisia papereita ja muistoja, toisessa lähinnä kosmetiikka ja muutama itse viime aikoina ostamani koristeesine ja taloustarvike (kauha, pikkuinen kattila, paahdin ja hedelmäveitsi). Peili oli ainoa huonekalu jonka sain mukaan ja kaksi säkkiä vaatteita. Paljon jäi tavaraa, jonka tiedän maksaneen, mutta en jaksanut enää tapella. Äiti ja isä toivat onneksi pelastuspakkauksen, jossa oli noita keittiön tarpeellisia tavaroita ja pesukoneen ja heidän varatuolin ja jakkaran sekä sen ilmapatjan ja siihen paetivaatteet. Yksi ystävä lupasi tuoda hänellä ylimääräisen taittopöydän ja retkeilytuolin.

Vierailija
24/29 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt täällä OMASSA tyhjässä kodissa. Kaksi laatikollista tavaraa tuli mukaan. Toisessa erilaisia papereita ja muistoja, toisessa lähinnä kosmetiikka ja muutama itse viime aikoina ostamani koristeesine ja taloustarvike (kauha, pikkuinen kattila, paahdin ja hedelmäveitsi). Peili oli ainoa huonekalu jonka sain mukaan ja kaksi säkkiä vaatteita. Paljon jäi tavaraa, jonka tiedän maksaneen, mutta en jaksanut enää tapella.

Äiti ja isä toivat onneksi pelastuspakkauksen, jossa oli noita keittiön tarpeellisia tavaroita ja pesukoneen

-aloittaja siis kirjoitti tämän ja viestin 20

Kiitos kaikille ihanista viesteistä.

Vierailija
25/29 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tarvitaan toisinaan työkaluja.

Vierailija
26/29 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listasta puuttuu sakset.

On yllättävää miten usein saksia voi tarvita, jopa lyhyellä matkalla.

Vierailija
27/29 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kaikki sellainen on turhaa rahan tuhlausta mitä ihminen ei tarvitse elossa pysymiseen. Kaikki esim. kauneudenhoitotuotteet, mukavuudet, lelut, makeiset alkoholi ym. Esim nuo on mukavia asioita olla mutta ihminen ei kuole jos ne pois otettaisiin

Vierailija
28/29 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakset oli hyvä huomio, kaipasin heti.

Samoin pölynimuri tai moppi tai lasta tai joku millä saa pölyt lattioilta ilman konttaamista.

Työkalujakin pitää laittaa listalle, vaikka ei ehkä heti. Mutta ainakin vasara ja ruuvimeisseli, viimeistään kun ostaa ekan koottavan huonekalun.

Vierailija
29/29 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muki, lasi tai juomapullo ois varmasti tarpeen, muuten listas oli ihan hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi