Onko Suomessa Koronatoimia vai denialisoidaanko täysin asiantuntijat ympäri maailmaa
Onko suomi ja ruotsi ainoat maat jotka ovat valinneet laumasuojamallin?
Täällä ilmeisesti hallitus pelkää että yksityiset toimijat hoitaisivat testauksen ja muun paremmin joten kokonaan kielletään yksityisten toimijoiden apu.
Ymmärtääkö hallitus että Korona ON olemassa, siitä ei päästä kieltämällä ja denialisoinnilla. Ymmärretäånhän hallituksessa nyt varmasti että toimettomuus johtaa suoraan heikoimpien ja apua eniten tarvitsevien nopeaan kuolemaan?
Hallitus, nyt pää pois pensaasta ja kuunnelkaa asiantuntijoita. Nyt EI ikävä kyllä ole aikaa lomailuun!
Kommentit (8)
No ainakin yksityiset toimijat hoitasivat koronatestauksen laskutuksen paljon julkista puolta paremmin eli siitä jäisi tuhti siivu myös niille kansainvälisille sijoittajille.
Viimeksi keväällä ulistiin kauheassa paniikissa että miksi yksityistä kapasiteettia ei käytetä. No muutamaa viikkoa myöhemmin sitä julkista kapasitettiä olikin saatu nostettua niin paljon että päivittäin käytettiin harvoin edes puolet siitä mitä olisi voitu.
Lopeta nyt tuo laumasuojajankutus. etkö ole esimerkiksi huomannut, että nytkin puhutaan maskeista ja matkailijoiden testauksista. Eivätkö ne sinusta ole koronatoimia?
Olkoot ap laumasuojahullu tai ei niin olen kyllä samaa mieltä siitä, että totuus kielletään. Jo Kiinasta tuli alkuvuonna tutkimustietoa joka on edelleen paikkansapitävää. Jo keväästä asti on tullut tietoa taudin vakavuudesta, pitkäaikaisoireisista ja heidän määristään, maskien käytön hyödyistä, lasten tartuttavuudesta ja kawasaki-oireyhtymästä yms. Näiden tietojen pohjalta olen itse toiminut jo varhain oman perheeni etu ja ihmishenget mielessä ja hyvä niin. Olen koko ajan ihmetellyt, että miksei Suomessa media tai viranomaiset sano halaistuakaan sanaa näistä uusimmista tiedoista mitä koko ajan tulee. Olen kauhuissani ajatellut sitä, että tällaisten tietojenko pohjalta ihmiset täällä muodostavat käsityksensä koronasta. Se onkin näkynyt siinä että kaikki ulkomaalaiset tuttavani ottavat taudin tosi vakavasti ja suomalaiset tuttavani taas aika välinpitämättömästi.
Noh mutta ap.n kysymykseen. Minä uskon hallituksen tietävän kyllä miten vakavasta asiasta on kyse. Heillä on kuitenkin pääasiallisena huolena Suomen yhteiskunnan pystyssä pysyminen ja talous. Näitä prioriteetteja silmälläpitäen he sitten muokkaavat tietoa ja tilastoja niin, että kansa ei menisi ihan paniikkiin kuin joku karjalauma.
Jos elokuu selvitään niin syyskuussa varmaan hajoaa hallitus. Ilmeisesti ei ole lainkaan keskusteluyhteyttä hallituksessa ja isot kysymykset työllisyydestä ja taloudenpidosta tulossa. Vanhanen nyt se ainoa järjen ääni hallituksessa.
Vaikea nähdä miten vaikeat budjettineuvottelut voisi riitaisa naishallitus kestää
Testausjonot kertoo valmistumisen tason. Mitään ei ole tehty, ei yhtään mitään, asia on kielletty kokonaan-Koronaa ei ole, siltä suljetaan silmät ja asiantuntija-arviot kiistetään tai niitä ei myönnetä olevankaan. Asiantumesta ei myönnetä vaan koetaan itse tietävän paremmin. Täysin toisarvoiset asiat vievät huomion mutta niitä puuhastelessa ei tarvitse kuunnella kansan hätää ja miettiä heikoimpia joiden talous ja terveys pettää. Äkkiä syyskuu ja uusi hallitus, jännä nähdä saako keskusta koottua hallituksen kokoomuksesta ja perussuomalaisista
Tuntuu että hallituksessa ei olla puheväleissä. Vihreät haluavat vain ne uudet 80 000 pak. olaista kun ilmastoasioista ei hallituksesta saa puhua. Hallituksella on apulaisina samanlaisia ihmisiä kuin modet täällä. 75% asioista denialisoidaan ja sen su roidaan, vain kivoista asioista saa puhua. Keskustalla on tuo puheenjohtajavaalin jossa saarikko esiintyy Marinia ja liitä punaisempana.
Suomessa on ymmärretty että hyvinvointivaltiota ei voida ylläpitää ja hyvinvoinnin rakenteet halutaan sensuroida ja häivyttää, myöhemmin tullaan sanomaan että hyvinvointivaltio menetettiin Koronan vuoksi vaikka syynä oli holtiton elin taso pa ko laisten otto ja tulonsiortounioni jonka hallitus halusi.