Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka auttaa yksinäistä ihmistä muutossa?

Vierailija
12.08.2020 |

Jos pitääpi vaikka muuttaa 100KM päähän, kamat mukaan, kuka auttaa? Jos ei ole perhettä eikä ketään tuttuja?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttofirma

Vierailija
22/47 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka auttaa yksinäistä ihmistä yhtään missään. Jos ei ole perhettä/sukua/kavereita joille itse teet vastaavia palveluksia ja ikään kuin vaihdatte ilmaista työvoimaa keskenänne tarvittaessa, niin sitten joudut ostamaan tarvitsemasi palvelut. Sellaista se elämä on, Suomessa ja muuallakin maailmassa. Suomessa tosin yhteiskunta voi hieman tulla vastaan (jos on yhteiskunnan etu että muutat, esim. työn perässä, ja olet hyvin köyhä), mutta muutoin ei ole yhteiskunnan (eli meidän muiden veronmaksajien) velvollisuus auttaa. Itsekin muutin syksyllä, palkkasin muuttofirman enkä edes miettinyt sitä, olisiko jonkun muun velvollisuus auttaa minua muutossa (eikä tullut mieleenkään kehdata kysyä kavereita laittamaan vapaa-aikaansa minun muuttotavaroideni kantamiseen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa miehistä on ystävällisisä ja valmiita auttamaan vaikkeivät mitään maksua saisikaan. Kahvin kun heille keittää muuttoavusta, niin ovat tyytyväisiä. Itsekkin olen pyytänyt suoraan kadulta apua vaikka ostosten kantoon ja koskaan ei ole jäänyt apu saamatta. Miehet on iloisia kun saavat olla naiselle avuksi.

Ei minua ainakaan kukaan mies ole ilmaiseksi auttanut, aina olen joutunut miespuolisille tutuille maksamaan jos olen tarvinnut apua esimerkiksi huonekalun kokoamisessa tai autokyytiä. Jos olen yrittänyt kysellä ensin apua ilman että olen tarjonnut rahaa korvaukseksi niin kukaan ei ole heilauttanut eväänsäkään :D

En toki ole mikään instabeibi vaan ihan tavisnainen, jonka seuraan kukaan ei hakeudu kauneuden takia.

Vierailija
24/47 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttofirmaan ei ole rahaa. Liian kallista.

Mutta kuorma-autolastilliseen rojua on varaa

Vierailija
25/47 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäyttäjä onkin pian yksinäinen.

Vierailija
26/47 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä muuttofirmaa käyttäisi, kun ne tuppaavat vaatimaan rahaa palveluksistaan. Kysele jostain facebookin puskaryhmistä, jos saisit tavarat jonkun kyytiin ilmaiseksi.

Vierailija
27/47 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei tarvi näissä käytännön elämän ketjuissa miettiä miksi palstan ikisinkkumiehet on jääneet yksin. Ja hyvä niin.

Ilmoitin asiattomaksi.

Vierailija
28/47 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah! Mulla on muutto tulossa,ja olen jo kauan säästänyt rahaa siihen,eläkkeestä. En edes muuta kauas,mutta noin viissataa maksaa kun otan auton ja kaks kantajaa.

Pari kertaa olen muuttanut "ovesta toiseen samassa pihassa" mutta nyt kun tarvitsen apua niin maksan mieluusti.

Vierailija
29/47 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun muutin työn perässä, niin sain Kelalta muuttoavustusta. Oli muistaakseni ihan mukava summa (jotain päälle 700e) ja koska kyseessä oli valmiiksi kalustettu työsuhdeasunto, niin kaikki tavarat mahtui hyvin farkun kyytiin. Jäi kivasti rahaa säästöön :D

Vierailija
30/47 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkunainen olen ja aina olen tilannut muutossa muuttofirman.

Se maksaa tottakai, mutta mitään muuta mahdollisuutta ei ole.

Ja kun muuttaa vielä kauas entiseltä paikkakunnaltaan, ei pysyty edes itse siivoamaan asuntoaan, vaan loppusiivouskin on ostettava siivous-tai muuttofirmalta.

Avun kerjääminen muilta ei ainakaan itseltään onnistu. Joskus on joku ystävä sanonut, että voin tulla auttamaan sinua pakkaamisessa, eikä ole huolinut mitään maksua. Tuollaisiakin ihmisiä on vielä olemassa.

Jos ja kun on esim. ammatti jolla saa töitä missä päin maata tahansa, voi sellaiselle sinkkuihmisille kerääntyä muuttoja elämän aikana useampiakin.

Vierailija
31/47 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä muuttofirmaa käyttäisi, kun ne tuppaavat vaatimaan rahaa palveluksistaan. Kysele jostain facebookin puskaryhmistä, jos saisit tavarat jonkun kyytiin ilmaiseksi.

Siinä voikin sitten käydä niin, että joku ottaa tavarasi ja ei niitä palauta... En itse laittaisi ventovieraan ihmisen kuljetettavaksi muuttokuormaani tuosta syystä. Sen takia muuttofirmoilla on vakuutuksetkin ja kaikki, että mitä jos tavaroille vaikka sattuu jotain.

Vierailija
32/47 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kummassakin päässä paikallisesta puskaradiosta pizza- ja kaljapalkalla pari naapuruston ihmistä auttamaan, kun pyysin nätisti. Jos ois ollu enemmän tavaraa muutettavana oisin palkannut firman, mutta kun oli vaan se yks pakettiautollinen niin meni, kun kyselin, että löytyiskö arjen sankaria avuksi kantamaan pari pöytää, nojatuoli ja sänky autosta sisälle kämppään alueella x päivänä y, jos ostan pizzan ja kaljaa.

Vierailija
33/47 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei tarvi näissä käytännön elämän ketjuissa miettiä miksi palstan ikisinkkumiehet on jääneet yksin. Ja hyvä niin.

Ilmoitin asiattomaksi.

Ihan suotta, tottahan tuo on kun nyt vaan kaivat pääsi persiestäsi ja vilkaiset ketjun läpi.

Johan siinäkin on muutama i da ri vinkumassa karvaista kiitosta. Niin halpana ne pitävät naisen elämää. Ja varmaan paljaalla pitää saada ja sitten vingutaankin jo toisessa ketjussa "isäksi huijaamisesta", kun ei älli riitä käsittämään, että juuri siitä ne vauvat alulle lähtevät.

Mies, joka moista ehdottaa, on täys*aska. Seksi on naiselle tärkeä juttu eikä mikään kertahuvi kuten näille las su koil le.

Vierailija
34/47 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soskulandiassa soskulla on tapana maksaa.

Vierailija
35/47 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kilpailutin, löytyi yksi halvempi. Sairauden vuoksi en voi enää itse tehdä muuttoa, aikaisemmin muutin itse. Huonekaluni on sellaisia että ne voi purkaa osiin ja muuttaa yksin farmarilla.

Mitä järkeä? Jos et itse kykene, niin ota kunnon firma. Kalusteiden purkaminen ja kokoaminen vie enemmän aikaa ja rahaa kuin Niemen, Muuttohaukkojen tai Viktor Ekin kuorma-auto ja kolme ukkoa.

Muuten samaa mieltä, mutta Niemeä ei enää ikinä. Veteliä kundeja ja saapuivat paikalle myöhässä, yrittivät laskuttaa liian pitkästä ajasta.

Googlaamalla löytää arvioita muuttofirmoista.

Kannattaa hommata kunnon muuttolaatikoita tarpeeksi ja pakata hyvin (niin että laatikot voi pinota päällekkäin). Jos muuttomiehet joutuvat keräilemään tsiljoona pientä nyssäkkää jotka eivät edes pysy kunnolla kiinni, niin siitä sitä hintaa tuleekin.

36/47 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttofirma lienee kalliimpi kuin yksittäinen muuttokeikkoja tekevä kuorma-autoilija. 

2000-luvun alussa minä ja silloinen kämppikseni laitoimme ilmoituksen lehteen, että tarvitsemme muuttoapua, ja sellainen kuorma-autokuski tuli muuttamaan meidät eikä pyytänyt suurta summaa palkaksi. Kuorma-auto oli tosi tilava, kaikki tavarat menivät yhdellä reissulla. Kuski myös kantoi painavimmat tavarat.

Muutimme tosin kaupungin sisällä, mutta kaipa tuollaiset voivat tehdä pitemmänkin matkan muuttokeikkoja.

Säästimme tosi paljon verrattuna siihen, että olisimme ostaneet jonkun firman palvelun. Nykyään varmaan johonkin Tori.fi:hin voi laittaa ilmoituksen.

Vierailija
37/47 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka sulla sitten on varaa vaihtaa paikkakuntaa?

Tavaroiden siirron saat halvimmalla, kun karsit kaiken tarpeettoman pois ja vuokraat pakettiauton kuskin kanssa. Itse kannat apuna tavaroita.

Vierailija
38/47 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kilpailutin, löytyi yksi halvempi. Sairauden vuoksi en voi enää itse tehdä muuttoa, aikaisemmin muutin itse. Huonekaluni on sellaisia että ne voi purkaa osiin ja muuttaa yksin farmarilla.

Mitä järkeä? Jos et itse kykene, niin ota kunnon firma. Kalusteiden purkaminen ja kokoaminen vie enemmän aikaa ja rahaa kuin Niemen, Muuttohaukkojen tai Viktor Ekin kuorma-auto ja kolme ukkoa.

Muuten samaa mieltä, mutta Niemeä ei enää ikinä. Veteliä kundeja ja saapuivat paikalle myöhässä, yrittivät laskuttaa liian pitkästä ajasta.

Googlaamalla löytää arvioita muuttofirmoista.

Kannattaa hommata kunnon muuttolaatikoita tarpeeksi ja pakata hyvin (niin että laatikot voi pinota päällekkäin). Jos muuttomiehet joutuvat keräilemään tsiljoona pientä nyssäkkää jotka eivät edes pysy kunnolla kiinni, niin siitä sitä hintaa tuleekin.

Itselläni on kolme Niemen hoitamaa muuttoa ja kaikki sujuivat ripeästi ja ammattitaitoisesti. Onhan se hintava firma, mutta hyvästä kannattaa maksaa.

Vierailija
39/47 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten myy kaikki huonekalut ja roinat Tori.fi.

Itse tekisin näin, kaikki pois ja johonkin pieneen yksiöön minimalistina elämään.

Tilalle uusi upea sänky, pehmeitä itämaisia mattoja ja ylelliset verhot, telkkari, muuta ei tarvi.

Kukat, astiat, vaatteet, ne jaksaa itse kantaa.

40/47 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotien puolesta r.y. on auttanut muutoissa vähävaraisia ainakin mun kotipaikkakunnalla.

"Kotien Puolesta Keskusliitto Ry on yleishyödyllinen, poliittisesti sitoutumaton, valtakunnallinen vapaaehtois- ja lähimmäispalvelun järjestö."

http://www.kotienpuolesta.fi/wp/

Toinen, mistä apua voi yrittää kysellä on työttömien työpajat, jos paikkakunnalla on sellainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme