Kivun hoidosta suomessa?
Miksi ihmeessä Suomessa, ei voi saada kunnon hoitoa kipuun? Lääkevaihtoehtoja ois vaikka kuinka paljon
Minkälaisia kokemuksia muilla on kivun hoidosta? Mikä on vahvin lääke mitä lääkäri on määränny? Mihin sairauteen? Mulla panacod on vahvin, mutta siitä ei oo mitään hyötyä. Määrätty vaikeaan fibromyalgiaan, hermokipuun, väsymysoireyhtymään, migreeniin...
Kommentit (25)
Lähäri-sh: toivon todella, että jaksat antaa itsestäsi melkinpä parhaasi jokaisena työpäivä. Koita saada kollegasi pitämään yllä etiikkaansa, vaikka se uuvuttaakin. Kaikkein pahinta on toimia koko ajan omaa moraaliaan vastaan. Sellaisen mielen kanssa ei voi mennä edes nukkumaan.
Toivon, että kohtaan kaltaisesi työkaverin sinä päivänä, kun voin palata töihin. Kaltaistesi kanssa pystyisi tekemään paljon oiein potilaille ja hyvää heidän läheisilleen pelkästään persoonallaan. Puhumattakaan, että voimansa valjastaisi äänekkäämpään kehittämiseen ja kuuluville pääsemiseen.sh
Rahastako se kivunlievitys on oikeasti kiinni? Itse olen ajatellut asian niin että jos sairastun vaikka syöpään hankin ensitöikseni vaikka laittoman aseen että pystyn itse tappamaan itseni nopeasti ja kivuttomasti jos tarve vaatii. Just siksi etten halua joutua jonkun kusipään armoille ja kärsiä kuin eläin ties miten kauan.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 23:29"]
Lähäri-sh: toivon todella, että jaksat antaa itsestäsi melkinpä parhaasi jokaisena työpäivä. Koita saada kollegasi pitämään yllä etiikkaansa, vaikka se uuvuttaakin. Kaikkein pahinta on toimia koko ajan omaa moraaliaan vastaan. Sellaisen mielen kanssa ei voi mennä edes nukkumaan.
Toivon, että kohtaan kaltaisesi työkaverin sinä päivänä, kun voin palata töihin. Kaltaistesi kanssa pystyisi tekemään paljon oiein potilaille ja hyvää heidän läheisilleen pelkästään persoonallaan. Puhumattakaan, että voimansa valjastaisi äänekkäämpään kehittämiseen ja kuuluville pääsemiseen.sh
[/quote]
Nonni! Nyt mä itken..
lähäri-sh
Lähäri-sh. Kuulostat juuri sellaiselta ihmiseltä, että olet juuri oikeassa työpaikassa. Muista aina miksi lähdin työhösi, muista se 15 vuoden jälkeenkin. Älä kyynisty, älä anna periksi. Opeta aikanaan uusille opiskelijoillesi ja työkaverellesi tuo asenne. Älä ikinä panttaa tietoa tai kokemustasi. Kaksi saattaa jättää kuulematta, kolme voi kuulla.
Hoitajia on yhä paljon töissä ihan oikeilla paikoilla ja sellasesella joukolla tehdään hyvää. Jos ei sadalle, niin viidellekymmenelle. Jos ei jokaiselle, niin kymmenille perheille. Kun omien kättensä työn näkee tehneen hyvää, se pitää myös oman elämän hyvänä. sh
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 23:14"]
Hei sinä, joka teet työtä etiikkaasi vastaan. Onko sinulla minkäänlaista mahdollisuutta vaihtaa töitä esim. juuri yliopistosairaalaan? Teho-osastoille, valvontaosastoille, päivystysalueille siellä? Saattohoitoon?
Minulle tuo mahdottomuus "olla allekirjoittamatta työnsä laatua" on niin kamala etiikkakysymys, etten mene töihin tällä hetkellä. En pysty myymään sieluani. Olen mielummin kokonaan hoitamatta kuin hoidan huonosti. Suljen silmiä täällä kotona sen sijaan, että purisin nyrkkiäni pukuhuoneessa työpäivän päätteeksi. (Onko tämäkään ihan oikein...)
Se sopi miehelle, elämme niukemmin kunnes löydän sopivan työpaikan. Yksin on vaiketa lähteä sotaan oikeellisuuden puolesta.
sh
[/quote]
Tällä hetkellä olen lähihoitaja ja opiskelen työn ohessa sairaanhoitajaksi. Olen vakityössä. Jos koskaan saan tutkintopaperin, en tuohon taloon jää, mutta siihen asti ole se "hökelöjokasanoomitäajattelee" -tyyppi.. Koitan vaikuttaa työ -ja toimintatapoihin työkavereiden kanssa pikkuhiljaa ääntä lisäämällä.
Kuten sanottu: Laiva jää, kun paperit on kädessä, mutta kyllä me tapellaan sen mitä voidaan, eikä säästellä sanoissa.
Tämä kivunhoito on niin tärkeä ja kokonaisvaltainen asia, että siihen täytyy jokaisen ammatissa työskentelevän puuttua mahdollisuuksien mukaan. Kerroin, että teen niinkuin lääkäri sanoo, mutta annan kyllä mielipiteeni ja tuntemukseni kuulu ihan aina. Onneksi työkavereiden kanssa ollaan samaa mieltä asioista. Fakta on se, että lääkäri ja raha sanelee. Lääkäreistä suurin osa on hyviä, mutta jos kohdalle osuu se pöljä, niin siinä kärsii 60 potilasta (+yksikön hoitaja, potilaiden omaiset ym..)