Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä foorumi hiljentynyt?

Vierailija
12.08.2020 |

Tuntuuko muistakin siltä? Ihan hyvät keskustelut kuihtuu tosi nopeasti.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä, aloittajahan en edes kommentoinut mitään sensuurista

Sensuuri on varmaan karkottanut osan öyhöistä, mutta tuskin ihan niitä taviksia jotka juttelevat lähinnä lapsista, miehistä, kissoista ja koirista. Ehkä ne öyhöt ja tympeät puheenaiheet on karkottaneet tavalliset tallaajat?

Mutta kun niistäkään ei saa keskustella. Tykkään seurata ja joskus kommentoidakin koira keskusteluita. Monesti käynyt niin, että ketju vaan yht äkkiä poistuu, vaikka tuskin minuutin aikana keskustelu on ehtinyt muuttua niin epäasialliseksi, että pitäisi poistaa. Joskus olen ollut vastaamassa ja hups muutamassa minuutissa koko ketju onkin vaan hävinnyt. Eipä kiinnosta panostaa vastaamiseenkaan enää.

Vierailija
42/60 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aihe vapaa" ei tarkoita sitä, ettei ketjuja voisi poistaa.

Tulevan laman alla on ihan hyvä, ettei isoilla foorumeilla päästetä valloilleen kyräilyä ja ulkomaalaisten lynkkaamisen mielialaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Modet poistaa kaikki hyvät langat.

Jatkuvasti joku ääliö nostaa jotain tylsiä vuosia vanhoja ketjuja.

No se on kyllä todennäköisemmin se sama ääliö, joka poistattaa myös niitä lankoja kuin että sanoma maksaisi modeille keskustelun tyrehdyttämisestä....

Täällähän on käytössä pääosin automaattimoderointi, joka toimii siis niin että kun viestin/ketjun ilmoittaa asiattomaksi, tietyillä perusteilla/useammalla ilmoituksella se poistuu. Tää systeemi ei ole aukoton eli jos ei ole ihmisraukalla muutakaan tekemistä kun trollailla ja provoilla vauvapalstalla, niin sillä on myös hyvin aikaa poistatella ketjuja. Huomaa nimittäin hyvin että ketjuja lähtee välillä tosi paljon, aiheesta kuin aiheesta, samaan aikaan usein palsta täyttyy ihan typeristä aloituksista eli joku/jotkut huvikseen sekoittaa palstaa ja tyrehdyttää keskustelua. Kai siitä sitten jotkut kiksit saa kun mammat tuohtuneina kitisee kadonneiden viestien perään ja saa nekin viestit poistattaa. Mahtaa kyllä olla surkeaa elämä noin niinkuin muuten, jos tälläisestä pitää hupinsa ja elämän sisältönsä saada...

Vierailija
44/60 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pelkkää koronaa tai provoilua. Ei enää kysytä tavallisia asioita kuten mitä tänään syötäisiin? Tai jos erehtyy kysymään, heti haukutaan. Ai juu, Belorfista ja muista turhanpäiväisistä tyrkyistä saa jutella.

Vierailija
45/60 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt edes tarkoita keskustelujen poistumista, vaan sitä että ketjut alkavat hyvin kunnes sivulla 2 vastaukset vain loppuvat ja palailen niihin vain huomatakseni, ettei uusia kommentteja enää tule.

-Ap

Johtuu siitä, että ei sitä viitsi edes vastata mihinkään kun mikä tahansa keskustelu voi koska vain hävitä. Tämäkin varmaan kohta.

Vierailija
46/60 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Itse kävin ennen päivittäin. Nyt eksyin ekaa kertaa viikkoon ja aion pysyä taas poissa. Modelinja on niin omituinen ettei täällä kerta kaikkiaan vaan pysty keskustelemaan mistään. Niin ja tossa jossain vaiheessa joku sekopää ryhmä trollas mut aika tehokkaasti ulos. Vastaus joka viestiin oli joku aiheen viereinen vittuilu mulle henk.kohtasuuksiin menevä 😂

Kaikki hyväntahtoinenkin huumori ja jopa itseironia lähtee. Ja huomasin vähän alle vuosi sitten, että alkoi tosiaan tulla todella inhottavia henkilökohtaisuuksiin meneviä vastauksia viesteihin. Hauskinta täällä on juuri se, että ihan täysin asialliset viestit ja ketjut lähtee, mutta aivan karmiva toisten solvaaminen saa jäädä, vaikka sen ilmiantaisi. Ennen viime syksyä en muista, että koskaan olisin saanut niin hirveitä asiattomuuksia niskaani täällä, vaikka useamman vuoden olen palstaillut.

Vierailija
47/60 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä, aloittajahan en edes kommentoinut mitään sensuurista

Sensuuri on varmaan karkottanut osan öyhöistä, mutta tuskin ihan niitä taviksia jotka juttelevat lähinnä lapsista, miehistä, kissoista ja koirista. Ehkä ne öyhöt ja tympeät puheenaiheet on karkottaneet tavalliset tallaajat?

Mutta kun niistäkään ei saa keskustella. Tykkään seurata ja joskus kommentoidakin koira keskusteluita. Monesti käynyt niin, että ketju vaan yht äkkiä poistuu, vaikka tuskin minuutin aikana keskustelu on ehtinyt muuttua niin epäasialliseksi, että pitäisi poistaa. Joskus olen ollut vastaamassa ja hups muutamassa minuutissa koko ketju onkin vaan hävinnyt. Eipä kiinnosta panostaa vastaamiseenkaan enää.

Mä taas en ole yhtään huomannut, että normaalit keskustelut poistuisivat, ne vaan kuolee ja kukaan ei laita niihin viestejä. Just jotkut tavalliset mitä syötte tänään, minkä eläimen ottaisit, mitä tekisin mieheni kanssa perjantaina, miten saan miehen tekemään puutyöt, mitä hassua luulit pienenä. Sen sijaan nykyään joka ikiseen aiheeseen pitää nykyään vetää mukaan politiikka, poliitikot, mmut. Ja sitten keskustelu meneekin samaan tympeään tappeluun, milloin kenenkin syyttelyyn ja poistuu. Vähän tulee mieleen se eräs foorumi, jolla on ollut todella pitkään jo tosi rajuja ja inhottavia juttuja. Epäilen, että ne on aina ne samat kirjoittajat jotka täällä öyhää, ja kaltaiseni tavalliset pulliaiset joita kiinnostaa etenkin hyvät provot, katoavat hiljalleen kun kaikki pitää aina pilata. Ehkä ratkaisu olisi pitkäaikaisemmat bannit, jos kirjoittaa toistuvasti sitä samaa lokaa? Kuten ht.netissä on, vuoden bannit taitaa tulla tosi törkeistä jutuista ja ne on kai laitekohtaiset.

Vierailija
48/60 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin vähän tämäkin hiljeni eilen, ei enää vastauksia. Törkeissä ketjuissa taas tulee sivukaupalla tekstiä alle aikayksikön.

Vierailija
49/60 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin vähän tämäkin hiljeni eilen, ei enää vastauksia. Törkeissä ketjuissa taas tulee sivukaupalla tekstiä alle aikayksikön.

Lähes kaikki muut ketjut kuin öyhömöyhötykset hiljenee päivän sisään. Olen joskus yrittänyt herätellä kiinnostavia, normaaleja topia kommentoimalla niihin, mutta kukaan ei vastaa.

Vierailija
50/60 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että täällä käy nykyään paljon enemmän (nuoria?) miehiä ja palsta alkaa muistuttaa jotain ihan toista palstaa, jolla törkeä puhetapa on normi.

Vierailija
51/60 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri poistui ketju, jossa oli keskustelu kesken. Taidanpa mennä juomaan kahvia. Ilmeisesti täällä ei halutakaan, että olisi keskustelua ..

Eihän tuo keskustelu koskenut kuin jokaista suomalaista ..

Zinc

Vierailija
52/60 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannan persuöyhötykset ja viestit joissa solvataan toista kansanryhmää 10 sekunnissa postauksesta.

Juurikin solvasit itse yhtä ryhmää. Eli vähemmistö päättää mistä täällä saa puhua, on huomattu. Se on torpannut keskustelun, solvaamiset voi olla vastareaktio sensurointiin.

Persuöyhön vastareaktio? Ettehän te tee mitään muuta vaikka palsta olisi kokonaan teidän. Nyt se on sitä vain 95-prosenttisesti. :'D

Vierailija
53/60 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri poistui ketju, jossa oli keskustelu kesken. Taidanpa mennä juomaan kahvia. Ilmeisesti täällä ei halutakaan, että olisi keskustelua ..

Eihän tuo keskustelu koskenut kuin jokaista suomalaista ..

Zinc

Menisit töihin.

Vierailija
54/60 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että täällä käy nykyään paljon enemmän (nuoria?) miehiä ja palsta alkaa muistuttaa jotain ihan toista palstaa, jolla törkeä puhetapa on normi.

Mä olen huomannut, että jokaiseen lapsia koskevaan ketjuun on alkanut tulla tosi seksuaalista ja rumaa sisältöä. 

Vierailija
55/60 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein joku ketju alkaa todella hyvin, ekalla sivulla kymmeniä ala- ja yläpeukkuja. Sitten toinenkin sivu, hyvin menee, kunnes yhtäkkiä täyshiljaisuus. Keskustelu kuolee, ei uusia peukkuja mihinkään suuntaan tms. Mikä ihme tätä palstaa vaivaa?

Joissain keskusteluissa myös tuntuu siltä, että 1-2 henkilöä kirjoittelee niin, että näyttää siltä että keskustelussa olisi useampiakin osanottajia.

Vierailija
56/60 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
57/60 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tuon tuli-ikonin saa kahdella sivulla aktiivista keskustelua. Ennen ehkä 15 sivua reipastahtista keskustelua sai sen.

Vierailija
58/60 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannan persuöyhötykset ja viestit joissa solvataan toista kansanryhmää 10 sekunnissa postauksesta.

Entä Sannan toimia kritisoivat, ilmeisesti nekin? Onko ne persuöyhötystä?

Vierailija
59/60 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri äsken kirjoitin kymmenen minuutin ajan vastausta vapaita työpaikkoja ja työttömiä koskevaan avaukseen. Sitten painoin lähetä, niin ei ollutkaan enää koko keskustelua olemassa. En yhtään ihmettele, että palsta täyttyy lähinnä turhautuneiden sensuroítujen palstalaisten lyhyistä provoista ja trollaamisista. Uskomatonta, että sanoma antaa palstan mennä täysin ala-arvoiseen kuntoon. Vuosien päästä tämä on suomi24:n tasoinen paikka, jossa kukaan järkevä ei kirjoittele.

Vierailija
60/60 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksa enää kirjoittaa paria virkettä pidempiä vastauksia, koska usein juuri ne mielenkiintoisimmat avaukset poistetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme