Innokkaat miehet kadulla!
Olen helsinkiläinen nuori nainen ja ihmettelen kuinka vähän tästä aiheesta puhutaan siihen nähden kuinka usein sitä kohdalleni sattuu. Eivätkö teitä häiritse - kiltisti sanottuna - miehet, jotka tulevat englanniksi kysymään nimeä ja kuulumisia kadulla? Kyse ei ole siis mistään yleisestä herrasmiesklubin toiminnasta...
Kommentit (30)
Sehän on rasismia jos tästä asiasta puhutaan. Hys hys....
Sinä suomityttö minulla iso ole minun kanssa. Niinkö.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 20:07"]
Sehän on rasismia jos tästä asiasta puhutaan. Hys hys....
[/quote]
Englannin kielihän on lingua franca, ei se mitenkään rotuun liity. O:-)
Häiritsee. Yleensä sanon, että olen naimisissa ja mieheni odottaa kulman takana. Vaikkei odotakaan kun olen sinkku. Ei kannata edes hiljentää tahtia tai katsahtaa päin ollenkaan. Minä en ole niitä naisia, joille ehdotellaan kadulla, se on enempi ammattilaisten puuhaa.
No mustathan ne yleensä rupeaa puhumaan, änkeää bussissa kylkeen kiinni
ja välillä jopa lähtevät seuraamaan. Nähty ja koettu on, valitettavasti!
Kyllä häiritsee. Ennen kilttinä tyttönä jopa vastasin uteluihin, mutta siitä ei koskaan seurannut mitään hyvää, pelkkää puhelinnumeron inttämistä. Nykyään kohtelen heitä kuin ilmaa, ihan säästääkseni meidän molempien aikaa. Ei voisi vähempää kiinnostaa tuttavuuden tekeminen, joten mitä selvemmäksi sen tekee, sitä parempi. Niistä ei oikeasti meinaa päästä eroon, jos yhtään kiinnittää huomiota.
juu ei oo kyllä häirinny. Enemmän ne on jotain ulkomaalaisia, mitkä kysyy neuvoa miten pääsee pisteeseen b.
Minäkin jatkan vain reipasta askellusta ja huikkaan että olen naimisissa ja toivotan hauskaa päivää. Olen huomannut että siistit suomalaiset miehet katselevat noita tilanteita aina hieman varuillaan? Kai? Muutamasti olen katsonut avuttomana jotain miestä silmiin ja aina olen saanut apua. Kerran jopa karjaisin että voiko joku auttaa kun ahdistelija alkoi käymään iholle. Joku pukumies nappasi ahdistelijaa käsistä kiinni ja käski minua hyppäämään pysäkille tulleeseen ratikkaan ratikkaan (olimme pysäkillä).
Millä kulmilla tuollaisia ahdistelijoita on? Itse olen jo 40 v ja varmaan jo turvassa, mutta tyttöjä on kotona kasvamassa kolme.
Huh, en sentään ole yksin! :D Nuoret naiset voisivat kyllä pitää tästä asiasta vähän enemmän meteliä - kerjäläisistä ja muista puhutaan kovasti, vaikka nämä lähentelijät ovat minusta ahkerampia ja paljon ahdistavampia. Varsinkin jos lähtevät seuraamaan. Veikkaisin, että kohderyhmän ulkopuolella ilmiö tunnetaan aika huonosti. -ap
Minä olen kohdannut noita ihan keskustassa keskellä päivää. Tosin liikun tosi paljon kantakaupungissa, koska asun täällä. Suurin osa harmittomia. Jos ei, niin aina on lähellä joku joka auttaa.
Ja kuitenkin suomalaisen miehen halutaan tekevän sitä samaa....
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 20:42"]
[/quote]
En minä ainakaan toivo, että suomalaisetkaan miehet roikkuvat satoja metrejä perässä ja jankkaavat vaikka selkeästi huomaavat etten ole kiinnostunut. Minulle tulee kadulla monet ihan suomalaisetkin juttelemaan. Osasta huomaan heti etteivät ole minun tyyppiäni. Silloin sanon aina että kiva kun tulit juttelemaan mutta minulla on jo miesystävä. Muutaman ehdotukseen olen suostunutkin. :) He ymmärtävät heti jos kieltäydyn ja jatkavat matkaa. Ja ainakin nämä miehet joiden kanssa olen vaikka lasilliselle lähtenyt, ovat halunneet muutakin kuin seksiä välittömästi.
9
Eikös täällä kaivattu sitä, että suomalainen mies uskaltaisi ottaa kontaktia muuallakin kuin baarissa (parin bissen jäkeen).
[/quote]
Saa olla aika kovat promillet suomalaisessa että pääsee yhtä geneeriseen esitykseen!
[/quote]
Ei kukaan toivo mitään liian innokasta perässä kävelemistä ja ahdistelua! Asiallisesti voi tulla juttelemaan, mutta ei saa jäädä roikkumaan, jos toinen ei ole kiinnostunut.
Kyllä häiritsee ja ilmiö on selvästi lisääntynyt; nykyään noita tulee vastaan joka kulmassa eikä Hgin ydinkeskustan liepeillä saa yksinäinen nainen enää rauhassa kulkea ilman että seuraa olis jatkuvasti ja puoliväkisin tarjolla. Pari päivää sitten, keskellä aurinkoista arkipäivää, sain hätistellä noita "lähestyjiä" kimpustani tunnin sisällä 3kpl, joista yksi jopa tarttui käteeni estelyistä huolimatta. Noi nyt vielä suht harmittomia, lähinnä ärsyttäviä, mutta keväällä joku (luonnollisesti englanniksi kommunikoinut ulkkis, ei tosin tummaihoinen) äijä yritti saada mua kadulta autoonsa eikä millään meinannut uskoa ettei kiinnosta. Enkä siis ollut edes pukeutunut mihinkään huorakuteisiin vaan löysiin lenkkivaatteisiin.
"Hauska" tapaus sentään oli tällä viikolla, kun kuljin erään miehen perässä - mietin, että nyt jos tuo kääntyy seuraavasta kulmasta vasemmalle niin saatan joutua sisäkaarteessa sille etäisyydelle, että luulee meidän olevan ikuiset ystävät. Suuntasin katseeni tiukasti eteenpäin, mutta eikös vaan heti mutkassa tullut: How are you! :D Onneksi ei ollut niin kovin sinnikäs. -ap
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 20:36"]
Huh, en sentään ole yksin! :D Nuoret naiset voisivat kyllä pitää tästä asiasta vähän enemmän meteliä - kerjäläisistä ja muista puhutaan kovasti, vaikka nämä lähentelijät ovat minusta ahkerampia ja paljon ahdistavampia. Varsinkin jos lähtevät seuraamaan. Veikkaisin, että kohderyhmän ulkopuolella ilmiö tunnetaan aika huonosti. -ap
[/quote]
Joo, tuntuu ettei tätä ilmiötä tunneta ollenkaan. Joskus olen miespuolisille tutuille asiasta maininnut ja lähinnä tulee väheksyviä kommentteja tyyliin viesti 13 ja 15. Ihmettelyjä, kuinka niitä kiinnostavia naisia sitten pitäisi lähestyä, jos "juttelemaan" ei saa tulla, ja rasismisyytöksiä. Ei miehet voi käsittää, miten epämukavalta, jos ei uhkaavalta, tuntuu, kun vieras mies ei tajua sanaa EI. Vaikka kyse olisi pelkän puhelinnumeron kysymisestä, tivaaminen on todella ahdistavaa. Ja monien kohdalla myös loukkaavaa, koska yrittävät keksiä kaikenmaailman kiertoilmauksia aikeilleen, puhuvat ystävyydestä jne., ihan kuin ahdistelun kohteet olisivat imbesillejä. Ja kun mainitsee omaavansa poikaystävän, niin sanovat vaan, että "ei se minua haittaa". Käytännöllisesti katsoen kutsuvat huoraksi ja sitten ovat ärsyyntyneitä, kun puhelinnumeroa ei heru.
Itseäni ihmetyttävät nämä myös, heti naisikään tultuani on suomalaiset ja ulkomaalaiset miehet tulleet kadulla iskemään vaikka laitoin jo 14-vuotiaana sirmuksen sormeeni ja ostin isot kuulokkeet karkottaakseni näitä miehiä.