Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Innokkaat miehet kadulla!

Vierailija
09.08.2013 |

Olen helsinkiläinen nuori nainen ja ihmettelen kuinka vähän tästä aiheesta puhutaan siihen nähden kuinka usein sitä kohdalleni sattuu. Eivätkö teitä häiritse - kiltisti sanottuna - miehet, jotka tulevat englanniksi kysymään nimeä ja kuulumisia kadulla? Kyse ei ole siis mistään yleisestä herrasmiesklubin toiminnasta...

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outoa että pitäisi antaa kännynumeronsa vieraalle ihmiselle! Ei kai kukaan oikeasti anna numeroaan näille saati suostu tapaamiseen...

Vierailija
22/30 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli vielä mieleen yksi tapaus, kun tälläinen ihailija innostui seuraamaan oikein antaumuksella. Olin kävelemässä ruokaostosten kanssa kotiin. Raahasin siis käsilaukkua ja kahta ostoskassia kärsivän näköisenä. Ajattelin jo että toivottavasti kukaan ei tule tarjoamaan apua. Ne on kiusallisia tilanteita. Toisaalta aina varoitetaan ettei saisi ottaa kantoapua vastaan ja toisaalta sitten harmittaa kieltäytyä jos joku onkin vilpittömin mielin liikenteessä. Olin juuri päässyt Espan yli kotireitille ja heti kun olin vähän "syrjemmässä" niin joku ulkomaalainen mies hyökkäsi kimppuun ja kysyi että voiko auttaa. Vastasin ystävällisesti että ei kiitos, olen ihan kohta kotona. Mies jatkoi seuraamista. Minulla on siitä Espalta ehkä kilometri kotiin. Koko tuon matkan mies pysytteli kintereilläni ja selitti jotain. En oikein saanut selvää hänen puheestaan, koitin vain kiiruhtaa kotiin. Sitten alaovella rupesin kaivamaan avaimia miehen yhä norkoillessa kintereilläni. En tosiaan tiedä miksi olin niin tyhmä, että avasin oven miehen ollessa selkäni takana. Hän vielä kysyi että missä kerroksessa asun ja siis todella idioottimaisesti vain möläytin asuinkerrokseni. En ehtinyt ajatella mitään kun sanat jo tuli. Sisään mennessä mies änki myös ovesta sisälle. Olin siinä vaiheessa jo aika uupunut kassien kantamisesta ja helteestä. Paniikissa juoksin rappuset ylös niin kovaa kuin pääsin ja painuin kotiovesta sisään mies kintereillä. Vedin oven juuri miehen silmien edestä kiinni. En minä tiedä mitä hän olisi tehnyt mutta sen huomasin että tuossa pienessä paniikissa ei todellakaan toimi loogisesti. Olisin voinut olla avaamatta ulko-ovea ja pyytää miestä poistumaan tai huikata ohikulkijan apuun. Ennen portaisiin säntäämistä olisin voinut jättää ruokaostokset siihen ja painella korkeintaan käsilaukun kanssa nopeammin sisälle..

Kun olin lapsi, isäni osti minulle sellaisen avaimenperän joka piti kamalaa meteliä kun siitä kiskaisi sellaisen sokan irti. Isä oli ohjeistanut pitämään avaimenpesää aina käsissä kun kävelin iltaisin kaverilta kotiin tms. Nyt vain tuli mieleen ettei se olisi lainkaan hassumpi hankinta.

9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nää ahdistelijat aina oikein innostuu, kun olen viimeisilläni raskaana. Parhaimmillaan aseman läpi kävellessäni on kolme eri miestä tehnyt tuttavuutta. Mitä lie oleskeluluvan metsästäjiä.

Vierailija
24/30 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 21:41"]

Tosi outoa että pitäisi antaa kännynumeronsa vieraalle ihmiselle! Ei kai kukaan oikeasti anna numeroaan näille saati suostu tapaamiseen...

[/quote]Mä oon joskus antanut, kun en meinannu päästä tyypistä muuten eroon. Sanoin sille aluksi väärän numeron, johon se soitti saman tien kokeillakseen ja sai hirveet kilarit kun huomas asian. Pakkohan sille oli oikea sit kertoa. Mies soitteli pari kertaa ja laitto ihan asiallisen viestin. En vastannu.

Vierailija
25/30 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/30 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän minä saan olla näiltä ihan rauhassa, vaikka olen vaalea, alta kolmikymppinen, keskimääräistä hoikempi ja naamasta ihan normaalin näköinen? En vittuile vaan ihan oikeasti ihmettelen, jos nuo ovat tosiaan noin innokkaita ja ilmiö on noin yleinen.

Vierailija
27/30 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 20:25"]

juu ei oo kyllä häirinny. Enemmän ne on jotain ulkomaalaisia, mitkä kysyy neuvoa miten pääsee pisteeseen b.

[/quote]

eikun gee

Vierailija
28/30 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 22:15"]

Miksiköhän minä saan olla näiltä ihan rauhassa, vaikka olen vaalea, alta kolmikymppinen, keskimääräistä hoikempi ja naamasta ihan normaalin näköinen? En vittuile vaan ihan oikeasti ihmettelen, jos nuo ovat tosiaan noin innokkaita ja ilmiö on noin yleinen.

[/quote]

Samaa mietin itsekin. Itse saan ihan rauhassa kulkea, enkä koskaan ole nähnyt toistakaan naista ahdisteltavan kadulla. Ja ihan ydinkeskustassa liikun päivittäin.

Vierailija
29/30 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella rumalle ja tursuavalle työkaverilleni kävi usein noin. Hän asui Itä-Helsingissä. Ulkonäkö ei taida olla merkittävä ominaisuus.

Vierailija
30/30 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu ilmiö, vaikka en edes Helsingissä asu. Ihan helposti rautatieaseman läpikävelyllä tulee nuo kolmisen yrittäjää vastaan. Itäkeskuksesta nyt puhumattakaan!

Ja ulkonäöstä vielä: saattaa olla, että eivät "liian" hyvännäköisiä uskallakaan lähestyä. Ajattelevat ehkä, että vaatimattomamman näköiset naiset ovat helpompia. En ole itsekään mikään kovin erityinen, pari kiloa on ylipainoakin. Sen tiedän, että näytän aika kiltiltä ja tuntemattomat ihmiset tulevat muutenkin helposti juttelemaan.