Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty lopettaa laihduttamista

Vierailija
12.08.2020 |

Oon pudottanut 12 kg. Bmi tällä hetkellä 20 mutta oon jäänyt jotenkin koukkuun siihen oloon mikä tulee kun meen puntarille ja huomaan että paino taas pudonnut. Joka kerta mietin et enää kilo ja sit on ok mut nyt on alkanut tuntua siltä että sitä stoppia ei vaan koskaan tuu. En näe itseäni mitenkään isona. Kyse on enemmänkin siitä kun huomaan kuinka pystyn hallita omaa kehoa ja saan siitä euforisen olon. Hyvin vaikeeta selittää. Onko muilla tällaisesta kokemuksia?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan anoreksiaksi. Koitapa hallita kehoasi niin, että pysyt nyt tuossa painossa. Se on oikeasti vaikeaa ja vaatii hallintaa, ei laihtuminen.

Vierailija
2/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun muun on laadittava sinulle viikkoruokalista. Sinun on sitten toteutettava se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on anoreksia niin eikö sillon nää itsensä aina lihavana? Mulla ei oo kysymys siitä vaan kontrollista omaa kehoa kohtaan. En tiedä kyllä syömishäiriöistä oikein mitään. Ap

Vierailija
5/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin tuollainen ongelma! En pysty aloittamaan laihdutusta! :(

BMI 37

Vierailija
6/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on anoreksia niin eikö sillon nää itsensä aina lihavana? Mulla ei oo kysymys siitä vaan kontrollista omaa kehoa kohtaan. En tiedä kyllä syömishäiriöistä oikein mitään. Ap

Minulla oli/on anoreksia ja näen kyllä, että olen liian laiha, mutta tykkään tästä rasvattomasta kehostani liikaa, että lihoisin. Tosin en enää laihduta vaan olen ollut tässä samassa pisteessä jo yli 10 vuotta. Olen 161 ja painan 41kg. En näe itseäni lihavana. Aloituksessasi sanoit, että nautit siitä kun näet, että paino on pudonnut. Minulla oli sama. On mahtava tunne kun tietää, että voi hallita kehoansa. Ei sinulla vielä välttämättä ole syömishäiriötä, mutta varo, ettei laihdutuksesi lipsahda sen puolelle. Jos tuntuu, että syöminen ja liikunta ovat hallitsevat ajatuksesi, kehottaisin olemaan varuillaan.

Vierailija
7/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMI 37

Siis toivotko itsellesi syömishäiriötä?

Vierailija
8/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala urheilla. Saat saman hyvänolon kun näet kropan muuttuvan kauniimmaksi ja lihaksien kasvavan :) samassa tilanteessa ollut!

Vierailija
9/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMI 37

Todella ajattelematon kommentti. Ei ole leikin asia jos on kykenemätön lopettamaan laihduttamista. Otappa selvää anoreksiasta ennen kuin kommentoit tällästä minnekään.

Vierailija
10/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla oli noin nuorempana. Juuri tuo, etten varsinaisesti kokenut olevani lihava, vaan se hyvänolon tunne kun taas putosi kilo. Bmi oli jossain vaiheessa 16,5 ja hiukset alkoi lähteä päästä. Kehoni ja mieleni meni tuolloin jotenkin sekaisin. En edes muista miten lopetin laihduttamisen, mutta lähes 10 vuotta myöhemmin minulla oli 30 kiloa ylipainoa. Varoitan sinua, lopeta laihdutus ja painon ajatteleminen! Keskity elämään terveellisesti.

Vierailija
11/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kai ymmärrät että sen että liika on liikaa ja tuolla menolla olet siinä pisteessä että tilasi on vaarallinen omalle terveydellisesi? Sitä tuskin haluat. Hae apua vielä kun tilanne ei ole äitynyt pahaksi. Sitten kun homma lähtee käsistä niin saatat tehdä itsellesi sellaista vauriota mitä ei enää voi korjata.

Vierailija
12/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meinasi lähteä laihdutus myös käsistä. Olin siellä normaalipainon ylärajoilla ja alkuun aloin laihduttamisen sellaisella rennolla otteella ja kyllä paino putosi, mutta mielestäni liian hitaasti... Lopulta aloin syömään tyyliin yhden salaatin päivässä ja hihkuin, kun paino tippui nopsaan ja hyppäsin joka päivä 2 x vaa'alla ja mittailin mittanauhalla kehoani... Minulle sanottiin, että näytän väsyneeltä ja touhu on sairasta ja ONNEKSI hokasin sen itsekin, kun BMI meni sinne normaalipainon alarajoille eikä jaksanut liikkua, kun ei ollut energiaa. Nyt olen tyytyväinen BMI 22 ja jaksan liikkuakin kunnolla.

Vierailija
13/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se helposti lipsahtaa syömishäiriöön.

Vierailija
14/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitä kehoa voisi hallita muutenkin kuin laihtumalla, esim. ylläpitämällä saavutettua ihannepainoa tai kohottamalla kuntoa. Tavoite voisi olla vaikkapa pidentää aikaa, jonka jaksaa juosta yhteen putkeen tms. Ja aina muistaa kohtuuden eikä pyri saavuttamaan asioita hyvinvointinsa kustannuksella, ei liiku kipeänä, ei jätä syömättä jne.

Vierailija
15/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMI 37

Hänellähän on jo.

Syö liikaa.

Vierailija
16/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ymmärrät, ettet ole liian lihava, olet jo silloin hyvässä tilanteessa, ja sinulla on mahdollisuus lopettaa tuo itse. Tiedostat selvästi, että sinulla on syömishäiriö, eli ei ole häpeä hakea siihen ulkopuolista apua.

Sinulla on sairaus, eli tarvitset hoitoa.

Vierailija
17/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kommenteista. En tosiaan halua että tää lähtee käsistä. Nyt jo ajatukset suurimman osan ajasta pyörii painon ympärillä. Pakko päästä tästä kierteestä pois. Jotenkin hävettää vaan hakea apua koska en ole alipainoinen. Pelottaa jos mua ei oteta vakavasti.Ap

Vierailija
18/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että suuri osa syömishäiriötä sairastavia on normaalipainoisia.

Vierailija
19/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMI 37

Toivon! Sellaista oikeaa, jossa on liian laiha. Ei tällaista ahmimishäiriötä, jossa näyttää rumalta.

Vierailija
20/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMI 37

Toivon! Sellaista oikeaa, jossa on liian laiha. Ei tällaista ahmimishäiriötä, jossa näyttää rumalta.

Moni on kuollut anoreksiaan. Kuinka kehtaat? Hanki apua ahmintahäiriöön äläkä haaveile uudesta syömishäiriöstä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän