Kokemuksia kimalaisen pistoista?
Poikaa pisti kimalainen niskaan ja käteen.
Mitenköhän pian kimalaisen pisto yleensä paranee? Onko kipeämpi kuin ampiaisen pisto?
Kommentit (45)
Miten onnistuu kimalaisen pesän hävittäminen matalalta vintiltä.omakotitalo. tulevat sisään jostain kolosta .
Pelkäävä kirjoitti:
Miten onnistuu kimalaisen pesän hävittäminen matalalta vintiltä.omakotitalo. tulevat sisään jostain kolosta .
Ei niitä saa hävittää.
Kyllä kimalainen voi pistää mutta kimalaisen pisto ei ole kivulias. Kimalaista kivuliaampi on kekomuurahaisen purema. Olen itsekin saanut kimalaisen pistoja lähes joka kesä tosin olen itse syyllinen pistoon, kun otan usein kimalaisen käteen. Kimalainen voi pistää mutta voi jättää pistämättäkin. Kimalaisen kirpaisu voi kestää 15 minuuttia mutta ei sen kauemmin.
Kerran lapsena kimalainen pisti kun polkaisin vahingossa sen päälle. Sattui tietenkin mutta ei se mitenkään erityisen vaikea ollut.
Toissapäivänä kimalainen pisti käsivarteeni. Alkuun vain kutitti, mutta nyt särkee ja pistokohta on turvoksissa ja punoittaa n. kämmenen kokoiselta alueelta. En häirinnyt ötökkää, en huitonut tms. vaan rellotin aurinkotuolissa ja silti kimalainen päätti pistää. Ei niin kipeä kuin ampiaisen pisto, mutta tarpeeksi kipeä kuitenkin.