Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miten kukaan voi pitää hiuksiaan auki!?

Vierailija
08.08.2013 |

Mulla on aina hiukset kiinni, aina, yleensä suihkun jälkeen anna olla auki että enimmäkseen kuivahtaa, sit on pakko laittaa ponnari tai hainhammas tms. että saan ne pois roikkumasta.

Mulla on aika ohut hius, on ollut ennen ohuempikin, nyt paksuntunut, mutta todella suora ja liukas tukka. Vaikka kuinka laittaisin suoristusraudalla tai föönillä ja vaahdoilla ja lakoilla niin se tukka lässähtää kymmenessä minuutissa ja taas ponnari kutsuu. Tai joskus, ihan tosi tosi joskus jos tukka pysyyykin kivan näkösenä pitempään se näyttää tosi oudolta takaraivolla, en tiedä onko mulla sieltä kallo jotenkin oudon mallinen vai miksi, mutta ei se tukka kenelläkään muulla naisella näytä niin oudolta sieltä takaa kuin mulla. Jotenkin se vaan menee suoraan alas lässähtäen vaikka tupeerais tai takis mitä!!!

Toisekseen mua ärsyttää, varsinkin näin kesäisin, kun se tukka liimaantuu märkänä niskaan tai roikkuu otsalla/ohimoilla ja liimaantuu niihinkin kiinni. Multa irtoo aika paljon hiuksia ja sitten niitä on vaatteissa ja huonekaluissa ja matoissa kiinni, ruuasta puhumattakaan.

Yöllä en voi nukkua hiukset auki tai palmikolla kun jos ne hiukset ja pään ja tyynyn väliin huonosti / kiristyen, hermostun. Aina päälaella nutturalla kun nukun.

Tykkkään kuitenkin puolipitkistä hiuksistani kun niitä aina saa kampauksille, niin, tai sitten sille ponnarille kuten yleensä. Minusta olisi ihanaa pitää hiuksia auki, aaltoilevilla kiharoilla tai piikkisuoraksi suoristettuna, ihan miten vaan, mutta en pysty / osaa / osaa laittaa hiuksia niin että se näyttäis edes vähän kivalta.

Tyvikohottajaa joskus hipelöin kaupassa mutta päätin että en halua mikään häkkyrä päässä kulkea :D Hiukset vois varmaan leikkauttaa jotenkin hienosti kerroksittainkin mutta sitäkin olen monena vuotena harrastanut ilman tyydyttävää tulosta.

Nimimerkillä "Kaljuksi ja peruukki päähän(kö)"

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ongelmani ei ole se, että tukka olisi ohut, päinvastoin. Mutta hiuslaatu on suomalaiselle tyypillinen lasinen, jolloin tukka on liukas eikä siihen saa pitoa millään. Olen kokeillut erilaisia hiusmalleja, kalju jos olisin niin ei tulisi tukka silmille jne. Mieluummin siis pitkä tukka, jota väkertelen sitten erilaisille lettikampauksille, jotta pysyisi kurissa.

Se, jonka hiukset talttuvat vain merivedessä liottamalla :)

p.s. Mitä suolasuihkeita käytätte? Itse oon kokeillut erilaisia, muistaakseni jotain Tigin ja viimeksi ostin Klippotekia, mutta ei ne oikein toimineet. Plussaa siitä, jos ei olisi laitettu mitään ylimääräisiä tuoksuja.

Vierailija
22/43 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos töissä pidettävä pitkät hiukset kiinni, esim hoitoalalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksia ei saisi aina pitää kiinni, ne kuluvat ja rasittuvat. Minulla on paksut ja pitkät hiukset (75 cm) ja käytän öisin sellaista vanhanaikaista, mummotyylistä hiusverkkoa. Se on ikäänkuin "verkkobaskeri", jossa hiukset ovat löysästi oikeastaan vapaana, mutta eivät jää jumiin yöllä kääntyillessä.

Vierailija
24/43 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on luonnonkihara tukka ja varsinkin kostealla ilmalla on aivan mahdoton säkkärä. Pakko pitää kiinni, että ei näytä sähköiskunsaaneelta. Muutenkin hiukset on aina tiellä, jos ovat auki.

Vierailija
25/43 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mietin viimeksi tänään, ap! Minulla on ihan ok hiukset, ei mitkään ohuet lättänät mutta hieman kihartuvat ja ne menevät saman tien takkuun ja pörröiseksi. En todellakaan tiedä, miten jotkut pystyvät pitämään hiuksensa suorina ja sileinä koko päivän... Muutenkin ne ovat koko ajan tiellä. Mullakin on siis aina ponnari tai nuttura, vähän kyllästyttää mutta ei voi mitään. Tekisi mieli leikata lyhyeksi.

Vierailija
26/43 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ymmärrä miten joku voi helteellä pitää tukkaa auki... Mullakin tukka melkeen aina kiinni, jos ei ole niin niitä hiuksia saa tonkia ruuasta ja vähän joka paikasta...

Vierailija
27/43 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesi kuulostaa todella tutulta! Ihanaa, että joku muukin tuskailee hiustensa kanssa samalla tavalla kuin minä :D Minäkin tykkään puolipitkistä hiuksista, kun ne saa laitettua kätevästi erilaisille kampauksille, mutta olisi joskus mukava pystyä jättämään hiukset auki.

Olen monta kertaa pyytänyt kampaajaa seikkaperäiseti selittämään, miten ja millä aineilla leikkauksen jälkeen laittaa tukkani ja sitten kotona ihmetellyt purkkien ja puteleiden kanssa. Miten ihmeessä kaikki julkkikset ja leffatähdet saa hiuksensa niin sileiksi, tuuheiksi ja ilmaviksi? Allekirjoittanutta avoimet hiukset alkavat viimeistään parissa tunnissa ahdistaa. Siksi pidän aina hiukset ponnarilla, nutturalla tai ranskanletillä, jolloin ne ovat poissa tietä eikä niitä tarvitse ajatella. Kerroiksittainen leikkaus tai hiuksen tyvikohottaja eivät ole opettaneet ainakaan minua olemaan päivää hiukset auki.

Vierailija
28/43 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on samantyyppiset hiukset kuin sinulla. todella ohuet höytyvät, liukkaat  ja lättänät. Käytän aina muotovaahtoa, tai muotoilusuihketta. Eli suihkun jälkeen levitetään kasa (paljon, muttei kuitenkaan liikaa, ettei mene likaisen näköisiksi) muotovaahtoa kuontaloon ja föönataan. Tuloksena siedettävät, ilmavat ja normaalit hiukset joiden kanssa voi elää.  

Vierailija
29/43 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ne tukka auki kulkevat eivät vain ajattele karvojaan yhtä paljoa ja antaumuksella kuin ap. Harjaus ja menoksi, enempiä miettimättä?

Vierailija
30/43 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en tajua, miten kokaan pitkähiuksinen voi pitää pitkiä hiuksia auki kesällä. Ne ovat NIIN kuumat, että en voi kuvitellakaan pitäväni niitä mitenkään muuten, kuin nutturalla tai jotenkin ylhäällä. Olisihan ne kauniit auki, mutta mua se karvareuhka hiostuttaa ihan liikaa. Olisi jo syksy.

Vierailija
31/43 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paksut, taipuisat hiukset lapoihin asti. Töissä aina auki, kotona nutturalla. Hikoilee tietty näin kesällä mutta onneksi töissä on ilmastointi. Ei mua kuumuus haittaa.

Vierailija
32/43 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 21:29"]

Luultavasti ne tukka auki kulkevat eivät vain ajattele karvojaan yhtä paljoa ja antaumuksella kuin ap. Harjaus ja menoksi, enempiä miettimättä?

[/quote]

Näin se menee. Minulla on yläselkään ulottuvat, hiukan taipuisat hiukset ja pidän niitä vapaa-ajalla lähes aina auki. Aamulla kampaan ja sitten menoksi. En käytä mitään muotoilu- tai hoitotuotteita, vain shampoopesu joka toinen päivä. Hiukset pysyvät takuttomina ja siisteinä, vaikken kampaisi niitä kuin aamuin illoin. Ei niitä tosiaankaan tarvitse päivän aikana ajatella. Töissä pidän ponnarilla, koska on pakko.

Vierailija
33/43 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on usein auki mutta edestä vedän hiukset pinnillä sivulle. Minä en tajua miten joku pystyy olemaan täysin avonaisella tukalla. Hermostun kun tukka menee heti silmille. Se myös lässähtää. Pinnillä pysyy jotenkin vähän kohollaan. Ei mene ihan päätä nuollen. Ihanaa kun muillakin on hiusongelmia. :D Itse sitä aina vain ajattelee, että oma tukka on ihan järkyttävä ja muilla näyttää niin kivalta ja helppohoitoiselta. 

Vierailija
34/43 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli kans sama ongelma, pari tuntia maksimissaan kesti olla hiukset auki. helteellä ei hetkeäkään. tykkäsin pitkistä hiuksista kun niistä sai taitava ihminen loihdittua kaikkea ihanaa.

nyt sitten pari kuukautta sitten sakset kutsu, ja nyt on lyhyet hiukset! ah, miten helppoa. ei hiosta yhtään niin paljoa töissä (koko ajan min. +28 astetta), helpot laittaa, pysyy puhtaana pidempään.

en taida ihan hetkeen uudestaan alkaa pitkää kasvattaa.

Vierailija
35/43 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi luoja miten ihanaa että en ole ainoa lättätukka. Mulla yltää hiukset ehkä lapoihin, tuommosta ohutta luirua. Aina kiinni.

Välillä yritän tehdä ihanat kiharat ja välillä jopa myös niissä onnistun, mutta ne perkele läsähtää puolessa tunnissa! Pitäisi varmaan pullollinen laittaa lakkaa että kestäisi.

Toinen ongelma hiuksia auki pidettäessä on, että ne jotenkin klimppiintyvät yhteen tosi äkkiä, varsinkin jos tuulee. Juuresta tukka nuolee päänahkaa ja keskeltä ja latvoista on klimppiintynyt yhteen, toki sieltä täältä sojottaa myös katkenneita hiuksia. Tosi seksikästä.

Vierailija
36/43 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkit

- käy HYVÄLLÄ kampaajalla, esim. Muovaamo Helsingissä. Leikkausmallista on paras onnistuminen kiinni!

- käytä muotoilutuotteita

- käytä oikeanlaista shampoota

Vierailija
37/43 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni auttoi juurikin onnistunut kerroksittain leikkaus ja otsatukka, jota muistaa lyhentää. Suihkun jälkeen kuivaus föönaamalla, niin kyllä kelpaa auki pitää :)

Vierailija
38/43 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut lyhyet hiukset ja nyt taas vaihteeksi pitkät. Olen miettinyt, että onkohan minunkaan järkeä pitää pitkiä hiuksia, kun ne tosiaan on AINA kiinni -aivan, kuten ap:llä. 

Vaikka kuinka käyttäisi muotoilutuotteita, muotoilulaitteita ja aikaa, niin hiusten latvat ovat viimeistää tunnin päästä sen näköiset, kuin kissa olisi käynyt ne nuolemassa!

Ja tosiaan, yöllä en voisi missään tilanteessa nukkua pitkät hiukset auki. Asia mitä minä olen usein miettinyt, on se miten ihmeessä kukaan pystyy syömään hiukset auki? Joskus sitä testasin, kun olimme jossain ravintolassa syömässä... Tuntui, että joka haarukallisen mukana oli myös hiukset pyrkimässä suuhun tai sitten ne roikkuivat lautasella. Oli pakko laittaa kesken syönnin hiukset kiinni.

Ja mitä hiusten laittoon ja tuotteisiin tulee, niin tietämyksen ja taitojen puutteesta ongelmat ei pitäisi johtua, sillä olen itse parturi-kampaaja:/

Vierailija
39/43 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en koskaan pidä hiuksia auki. Lasimainen hiuslaatuni sähköistyy sekunnissa enkä ole tähän päivään mennessä löytänyt mitään muotoilutuotetta, joka auttaisi. Lasimaisuuden vuoksi hiukset myös lässähtävät tosi nopeasti. En myöskään siedä sitä, että hiukset ovat kasvoilla.

Onneksi hiukseni ovat paksut (tai oikeamminkin niitä on paljon), niin saan tehtyä jotain kampauksia, mutta esim. kiharat ei pysy. Kaikista parhaiten sain muotoiltua silloin, kun vietin kesän meren äärellä ja uin joka päivä :) Kaupan suolasuihkeet ei vaan saa ihan samaa efektiä kuin merivesi...

Vierailija
40/43 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuljen hiukset aina auki. Ne ovat hartiamittaiset. Mulla on paksu ja liukas hiuslaatu, ja kaikki ponnariviritykset valuvat pois. Otsis on niin pitkä että saan sen korvan taakse. 

Tämän pidempiä hiuksia en halua, ne alkavat painaa niin että rasvoittuvat nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan