En ymmärrä miten kukaan voi pitää hiuksiaan auki!?
Mulla on aina hiukset kiinni, aina, yleensä suihkun jälkeen anna olla auki että enimmäkseen kuivahtaa, sit on pakko laittaa ponnari tai hainhammas tms. että saan ne pois roikkumasta.
Mulla on aika ohut hius, on ollut ennen ohuempikin, nyt paksuntunut, mutta todella suora ja liukas tukka. Vaikka kuinka laittaisin suoristusraudalla tai föönillä ja vaahdoilla ja lakoilla niin se tukka lässähtää kymmenessä minuutissa ja taas ponnari kutsuu. Tai joskus, ihan tosi tosi joskus jos tukka pysyyykin kivan näkösenä pitempään se näyttää tosi oudolta takaraivolla, en tiedä onko mulla sieltä kallo jotenkin oudon mallinen vai miksi, mutta ei se tukka kenelläkään muulla naisella näytä niin oudolta sieltä takaa kuin mulla. Jotenkin se vaan menee suoraan alas lässähtäen vaikka tupeerais tai takis mitä!!!
Toisekseen mua ärsyttää, varsinkin näin kesäisin, kun se tukka liimaantuu märkänä niskaan tai roikkuu otsalla/ohimoilla ja liimaantuu niihinkin kiinni. Multa irtoo aika paljon hiuksia ja sitten niitä on vaatteissa ja huonekaluissa ja matoissa kiinni, ruuasta puhumattakaan.
Yöllä en voi nukkua hiukset auki tai palmikolla kun jos ne hiukset ja pään ja tyynyn väliin huonosti / kiristyen, hermostun. Aina päälaella nutturalla kun nukun.
Tykkkään kuitenkin puolipitkistä hiuksistani kun niitä aina saa kampauksille, niin, tai sitten sille ponnarille kuten yleensä. Minusta olisi ihanaa pitää hiuksia auki, aaltoilevilla kiharoilla tai piikkisuoraksi suoristettuna, ihan miten vaan, mutta en pysty / osaa / osaa laittaa hiuksia niin että se näyttäis edes vähän kivalta.
Tyvikohottajaa joskus hipelöin kaupassa mutta päätin että en halua mikään häkkyrä päässä kulkea :D Hiukset vois varmaan leikkauttaa jotenkin hienosti kerroksittainkin mutta sitäkin olen monena vuotena harrastanut ilman tyydyttävää tulosta.
Nimimerkillä "Kaljuksi ja peruukki päähän(kö)"
Kommentit (43)
Minä pidän hiuksia kiinni vain jos on pakko, koska se SATTUU. Kiinniollessa ei satu, mutta heti kun ottaa auki, niin hiustyviä sattuu ihan saakelisti, kun ne on väkisin väännettyy epänormaaliin asentoon.
Miksi ihmiset pitävät ponnaria kampauksena? Ei se ole kampaus, se on vain ponnari, tai siis kun siihen ei tarvitse nähdä oikein mitään vaivaa. Senkun vain laitat sen ponnarin hiuksiin.
Minä pitäisin hiuksia auki jos ei olisi näin hiostavaa ja kuumaa. Mulla on paksut, hieman taipuisat hiukset ja niitä on paljon. Jos näkisin vaivaa, voisin muotoilla talvella korvaläpät hiuksistani, enkä kärsisi kylmästä ollenkaan..
Muotoilun suhteen löysin avun Tresemmen keratin smooth tuotesarjasta. Hiukset taipuvat minun tahtooni paremmin ja jos kelit sallisivat, ei hiuksilleni tarvitsisi tehdä muuta kuin harjata ne jos siis pitäisin niitä auki. Mullakin on usein hiukset ranskalaisella letillä öisin, mutta oikeastaan en ole tavannut yhtäkään ihmistä joka nukkuisi pitkät hiukset auki.
Kannattaa joo hakea kunnollinen leikkaus hiuksiin ja pyytää ammattilaisten neuvoja siihen miten hiukset saa näyttämään hyvältä. Tuuheuttahan saa esim. kuivashamppoolla ja ilmeisesti merivesisuihkeella (tuosta merivesisuihkeesta en paremmin tiedä, kaveri sitä kehui).
Jos mulla olisi ohuemmat hiukset, pitäisin niitä luultavasti aina auki. Tällä tukalla se onnistuu vain talvisin.
Mä nukun pitkät hiukset auki, eihän ne siinä mitään haittaa. Kasaan ne ylös pään päälle, niin eivät jää inhottavasti alle kääntyessä.
Muuten hiukset on aina ponnarilla. Musta vaan tuntuu, että ne klähmääntyy lehmännuolemannäköisiksi alta aikayksikön auki. Lisäksi ne roikkuu edessä, kutittaa ja hiostaa niskaa ja mikä pahinta, niitä irtohiuksia on sitten täynnä joka paikka. Ihmiseltä kuitenkin irtoaa päivässä 20-100 hiusta, ja kun hiukset on pitkiä, ne näyttää jotenkin erityisen äklöiltä vaatteisiin tarttuneina.
Mäkin ihmettelen, miten te pystytte syömään hiukset auki ilman että hiukset on koko ajan haarukassa tai ruoassa? Tai ylipäänsä tekemään mitään muutakaan ilman semmoista jatkuvaa ärsyttävää tietoisuutta edessä roikkuvista hiuksista?
Hah, mulla on aivan toisesta laidasta hiukset: tuuheat, kuivat, kiharat. Lukioaikoina pidin ne aina kiinni, kun tuntuivat aina olevan tiellä. Harjauksen jälkeen näyttivät karvaiselta pyramidilta.
Opiskeluaikoina yllätin ja leikkasin hiukset niin, etteivät edes ylettyneet kunnolla ponnarille. Siitä kasvaessa opin pitämään hiuksia silloin tällöin aukikin. En harjaa hiuksia enää juuri koskaan, niin kiharat pysyvät paremmassa kunnossa. Pieni kerrostus hiuksissa näyttää myös hyvältä.
Tälläkin hetkellä hiukset ovat auki, mutta ulos mennessä pitää kyllä tehdä ponnari tai nuttura, tämän karvalakin alla läkähtyy. :)
niin, minulle aina kaikki sanoo että ponnari käy parhaiten. Esim. äiti tai mies
Tiedän tunteen,minusta pitkät hiukset näyttävät hyvältä auki,mutta ne tuntuvat ärsyttäviltä,roikkuvat tiellä,melkein aina ponnari ainakin ranteessa mukana,että saa päähän tarvittaessa :p
Se muuten riippuu aineenvaihdunnasta että miten se hius pysyy kuosissa aukinaisena... Jos iho rasvoittuu helposti ja ihminen on hikoilevaa sorttia, aivan varmasti hiukset läsähtää. Yksi tosi hyvä vinkki on että jättäkää ne muotoilutuotteet pois jos tahdotte kuohkeutta kesällä, hiki ja ilmankosteus voittavat stydeimmätkin tuotteet ja sitten tukka on sellanen patalappu niskassa. Ite teen niin, että käytän vaan suolasuihketta kosteaan tukkaan, en laita hoitoainetta kun latvoihin ja päänahka on siis ilman hoitoainetta (miten kai kuuluukin olla) ja kiepautan tukan yön ajaksi (ilmakuivatan sitä ensin pari tuntia) kun se on vähän kostea sykerölle, eli otan ponkkaotteen, ja "nyrkin " ympärille kasaan ison kasan tukkaa. Pinneillä kiinni. Aamulla sitten siihen kasaan suolasuihketta ja vapautan sen kasan. Tulee luonnollisen kuohkea, KUIVA tukka joka kestää päänahasta irtoavan rasvan.
Vastaaja #19 neuvoi käyttämään kuivashampoota...
Minun pehmeä ja taipuisa hius sähköistyy kuivashampoosta niin käsittömän paljon, ettei siihen lennokkaaseen kuontaloon auta enää yhtään mikään:(
Minulla on pitkät kihartuvat hiukset ja pidän niitä talvella auki mutta kesällä on pidettävä kuumuuden vuoksi ponnaria.
Mulla on suth ohkaset, yli puolen selän pituiset, suorat hiukset. Leikattu silleen että sivujakaus ja otsis toisen silmän päällä. Saan ne näyttämään vähän paksummilta kun en juuri koskaan harjaa/kampaa, ehkä kerran kahdessa kuussa. Pestessä tietysti käyn sormin läpi ja hoitoainetta latvoista huuhtoessa. Nimenomaan se itsestään tapahtuva "rastoittuminen" on mun mielestä hyvän näköstä, siis kun latvat jakautuu semmosiin suortuviin, eikä hiuksia irtoile kuin pestessä koska jäävät kiinni niihin "takkuihin". Tyviin laitan joko kosteana muotovaahtoa ja kuivatan ihan käsin heiluttelemalla, tai kuivana laadukasta hiuslakkaa, kuivashampoo on vähän turhan stydiä muutoin kuin jos on hiukset oikeasti likaiset ja silti tarvii ihmisten ilmoille mennä. Myös tekee harmaan värisiksi kun on luonnostaan aika tummanruskeat.
Tuo, että yöksi laittaa semmoselle sotkunutturalle kosteat hiukset toimii myös hienosti, ei vaan sovi nykyiseen kampaukseen kun jäävät sitten kiharoiksi.
Vihjeeni on siis karsia harjaamista!
Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä, että kasvatetaan pitkä tukka, jota sitten pidetään aina ponnarilla. Lyhyistä hiuksista saa paljon paremman näköisiä versioita kuin siitä nuollusta hiirenhännästä. Kieltääkö teidän miehet leikkaamasta hiuksia? Vai eikö teillä ole varaa käydä kampaajalla?
Pelkkä ponnari on niin mielikuvitukseton kampaus, sopii lähinnä uskiksille.
Näillä neuvoilla, mun puolipaksu, lapoihin asti oleva suora tukka voi olla auki vaikka koko päivän:
- Kunnon leikkaus hyvällä kampaajalla eli hieman kerrostettu, mutta ei liikaa. Takaa melko tasapitkä pyöristäen leikattu, mutta sivuilta kerrostettu kasvojen piirteiden mukaan. Kerrostus lähtee poskiluun kohdalta.
- Kunnon shampoo ja hoitoaine. Shampoo, joka ei hoida liikaa, vaan jättää ilmavaksi. Rasvoittuvien hiusten shampoot parhaita mulla. Ja tämäkin sitten kampaamosta. Toinen vaihtoehto olla pesemättä ollenkaan eli totuttaa hius pelkkään vesipesuun. Tähän on omat niksinsä.
- Kunnon hoitoaine latvaan ja vain siis sinne latvaan. Ja tämä kunnon tavaraa ja rakennepaikkaavaa. Käytän itse hiusnaamiota aina hoitoaineen sijaan.
- Hiukset pestään vain 2 kertaa viikossa.
- Hyvä kuivashampoo ja hiuspuuteri. Eli kuivashampoota, joka ei sähköistä. Niitäkin on. Esim Tigi. Hiuspuuteriä hieron sormin tyveen, shampoota tyveen myös, mutta ei ihan päänahkaan. Hiuspuuteri nostaa ja poistaa sähköä.
- Hyvä lakka. Eli sellainen elastinen lakka, joka poistaa sähköisyyden, mutta ei tee korpputukkaa. Pitää hiukset aisoissa.
- Harjaan hiukset pari kertaa päivässä. Minulla on aina harja mukana. Muuten menevät takkuun latvoista.
- Helteellä tosin pidän mielellään kiinni, ettei hikoiluta.
- Yöllä asettelen ne ns. tyyny yli, että eivät jää niskaan. En kuitenkaan laita niitä kiinni millään, koska se mulla katkoo hiuksia.
- Hiukset tulleet huimasti parempaan kuntoon, kun olen syönyt biotin strongia, jossa myös suuri määrä sinkkiä. Lisäksi en värjää. Leikkauttamassa käyn n. 3 kuukauden välein.
Kiitos vinkistä että voisi nukkua hiukset kiinni, en ole tullut koskaan ajatelleeksi! Päivisin ei ole mikään ongelma pitää hiuksia auki, näyttävät niin yleensä paremmiltakin kuin kiinni (paksut, karkeat, lapaluihin ulottuvat hiukset). Yöllä sen sijaan ärsyttää, kun tukka tahtoo jäädä oman tai miehen käden tai naaman alle.
Mutta ei minulla koskaan pystyasennossa tule tukka naamalle tai suuhun? Paitsi tietenkin jos tuulee kovasti, mutta se lienee poikkeus. Johtuneeko hiuslaadusta?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 14:51"]
Vastaaja #19 neuvoi käyttämään kuivashampoota...
Minun pehmeä ja taipuisa hius sähköistyy kuivashampoosta niin käsittömän paljon, ettei siihen lennokkaaseen kuontaloon auta enää yhtään mikään:(
[/quote]
En minä nyt varsinaisesti neuvonut, kunhan heitin esimerkin noista tuotteista. Mulle se taas ei käy kun sitten hiukset ovat aivan liian isot, näyttävät joltain leijonanharjalta. Mutta niin. Kaveri siis käyttää sitä miltei päivittäin ja kehuu maasta taivaisiin. Hänellä on ohuet ja taipuisat hiukset. Merkistäkin on kuulemma kiinni että mitä se kuivashamppoo tekee hiuksille, kaveri käyttää Tigin Rockaholicia. Itse testasin tuota ja mulle kävi tosiaan niin että antoi liikaa tuuheutta.
Kuinka pitkiä hiuksia teillä on?
Minulla on n. puoleen selkään (kerrostettu malli) ja en ole kohdannut mitään ongelmia esim. syömisen kanssa (ei mene hiuksia ruokaan syödessä, kun teen ruokaa pidän hiukset tietenkin kiinni) eikä myöskään nukkumisen kanssa (pää vaan tyynylle ja unta palloon, toki joskus nostan hiuksia vähän ns. "pään päälle" tmv.)
Hoidan hiuksia aika vähän, käytän kampaamotuotteita, minulla on ns. tavallinen Matrix shampoo ja Bonacuren hoitoaine joista käytän sekä ns. pinkkiä että punaista, riippuen kumpaa tarjouksesta löydän.
En koskaan värjää kokonaan hiuksia, joskus otan raitoja.
Olen huomannut, ette hiuksia saa ns. hoitaa liikaa, itse käyn joka päivä suihkussa ja pesen hiuksen vuoropäivin vain shampoolla ja shampoolla+hoitoaineella.
Fööniä käytän harvoin (jos pakkasta ja pitää saada hiukset kuivaksi ennen ulos menoa) suoristusrautaa silloin kun juhlia tmv. tilausuuksia. Muotoilutuoetteita käytän vain juhliin ym. mennessä.
Jos hiuksissa on osa lyhyempiä (päälihiukset) ne nousevat/ovat kuohkeammat vert. pitkät jotka painavat ja menevät ns. päätä myöten. Siksi kerrostettu malli on hyvä.
Aiemmin kun värjäsin hiuksia enemmän, käytin erilaisia hiustuotteita (latvasuojat sun muut) ja enemmän "hoitavampia" tuotteita, hiukset:
a) näyttivät herkemmin "likaisilta" =liikaa "mömmöjä"
b) olivat inhottavan tuntuiset, varmaan siksi että koko ajan niiden pinnassa oli ties miä lakkaa ym.
c) menivät päätä myöten, pieni "karheus" saa hiukset asettumaan, jos on super hyvää shampoota/hoitoainetta hius on liiankin killtävä =liukas.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 15:44"]
Mutta ei minulla koskaan pystyasennossa tule tukka naamalle tai suuhun? Paitsi tietenkin jos tuulee kovasti, mutta se lienee poikkeus. Johtuneeko hiuslaadusta?
[/quote]
Olisikohan jotain eroa siinä, mihin asentoon karvatupit on päänahassa ja millaiset pyörteet on. Mahdollisesti meillä voi olla myös karkeampi hiuslaatu, kun suomalaisten hiuksethan on tavallisesti juuri hennot ja liukkaat, eivät pysy paikallaan. Mulla siis ihan sama, ei mulla koskaan ole tukka naamalla tai ruoassa, vaikka on aina auki. Muutenkin ihan oon oppinut uutta tästä ketjusta, kun itsellä on myös suomalaiseksi poikkeuksellisen paksut, vyötärölle yltävät hiukset, ja en mä koe tarvetta pitää niitä kiinni muuten kuin helteellä ja urheillessa. Syödessä vaan kerään ne hartioiden taakse, ja siellähän ovat pois alta. Nukkuessakaan ei mitään ongelmaa, kunhan ukko pysyy omalla tyynyllään eikä pyöri minun hiusten päälle nuuhkimaan niitä unissaan. Paljon helpompi tämä tukka on näin pitkänä kuin ennen, kun oli lyhyenä. Alvariinsa sai ravata kampaajalla, ja joka aamu piti muotoilla jotta näytti tukalta.
Oletteko ohuttukkaiset kokeilleet rotaatioharjaa? Se on mun mielestä ihan ykkönen tuomaan tuuheutta ja ilmavuutta. Ensin tyvikohottajaa tyviin, sitten rotaatioharjalla läpi ja kosteudelta suojaava lakka tai seerumi päälle niin avot. Ite käytän kostealla ilmalla Tigin Glaze Haze-seerumia tai Kaduksen Slalom Freeride-muotoiluöljyä, niin ei päällimmäiset karvat ala pörröttää.
Minulla on myös tuo takkuuntumis- tai lehmännuolentaongelma :D Jätän hiukset auki, niin tunnissa näytän sille kuin en olisi kuullutkaan hiusharjasta. Ilmeisesti johtuu niskassani olevasta pyörteestä. Paras hiusmalli tuntuukin olevan semmoinen A-leikkaus tai kummallisen mittainen polkka. Niskaa, kun ei voi vetää kovin lyhyeksikään, koska pyörre nostaa muuten hiussortuvat sieltä ylös. Jätänkin hiukset ainoastaan auki silloin, kun jaksan väkertää niihin kiharat, eikä tarvitse käyttää huiveja tai takkeja. Tosin sitten tuntuu helposti, että hiukset on koko ajan suussa.
Kokeile oliiviöljyshampoota! Tässä hyvä postaus ja esimerkki:
http://pinthefuckups.blogspot.fi/2013/06/oliivioljysaippua.html
Leikatkaa kunnon kampaus ja luopukaa siitä hiirenhännästä, oikeasti!
Haaveilin pitkästä tukasta ja nyt mulla on sellainen pitkä polkka. Tukka on AINA kiinni. Mulla on paksut liukkaat hiukset, ja tosiaan jos ne on auki niin ne roikkuu naamalla (ei kiva töissä). Jos haluaa pitää auki, niin täytyy laittaa jos jonkinlaista mömmöä että niihin saa edes vähän pitoa. Paras muotoilutuote on ehdottomasti Balmainin suolasuihke, sillä saa edes vähän pitoa. Välillä on kyllä ikävä lyhyempää tukkaa...