Helsingin keskustassa oli pelottavaa
Kävin pitkästä aikaa Helsingin keskustassa ja jotenkin turvaton ja epämiellyttävä tunnelma. Paljon epämääräiseltä vaikuttavaa porukkaa, sekä suomalaisia että ulkomaalaisia. Onko tuo muuttunut jotenkin nopeastikin tuollaiseksi? Ihan arkipäivän alkuilta kyseessä.
Kommentit (97)
Antakaa nyt nuorten tavata toisiaan, sitähän se on. Hyvät tavat kaunistavat, sen kun muistaa.
Ainakin aseman seutu on vuosi vuodelta kamalampi. Varsinkin viikonloppuiltaisin.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 20:04"]
Saman huomasin pari viikkoa sitten. Ei siellä varsinaisesti pelottanut, mutta aikaisempaa enemmän epämääräistä väkeä siellä lorvi. Onneksi en ole noin 20v mies, niitä näyttivät erityisesti seuraavan.
[/quote]
Miksi ne niitä seuraa?
[/quote]
Hakatakseen, varastakseen kännykän ja läppärin, kiusatakseen, saadakseen nauttia väkivallasta, siksi että paastonaika on ohi ja voi hieman iloitella mukiloimalla kristittyjä.
[/quote]
Kyllä siellä se suurin juoppo- ja narkkarijoukko on ihan supisuomalaista valkonaamaa. Lisäksi kasapäin romaneja. Se nuori suomalaisporukka on pääosin jotain vitun hiphopparijengiä tai muuta vastaavaa skeittipellesakkia, jolle äiti ei ole neuvonut oikeankokoisten housujen ostamista. Kuka niitä muutamaa parikymppistä tikkulaihaa somalinuorta pelkää? En minä ainakaan miehenä pelkää yhtään ketään.
Huomasin saman. Asun ulkomailla ja tulin viikko sitten käymään Suomessa pariksi viikoksi. Kamppi-Asema-Forum-Stocka ympärillä pyörii kauheata porukkaa.
Onneksi oma vanhan kotikatu kasarmikadulla oli samanlainen lintukoto kuin ennenkin <3
Ai tää olikin tällainen mamu-vastainen ketju.
Mutta vastaan silti, paljasjalkaisena helsinkiläisenä olen huomannut, että kaikki muuttuu, niin tämä kaupunkimmekin. Rautatieaseman seutu on valitettavan törkyinen nykyään, silloin kun minä olin nuori, niin ei haissut kusi joka nurkalla kuten nykyisin.
Äh, no en huomannut viimeksi käydessäni.
t. Syntyperäinen hesalainen, joka muutti sieltä 3 vuotta sitten pois.
Enpä ole pannut merkille, vaikka sitä kautta joka päivä tulee kuljettua. Se nyt vaan on tätä helsinkiläistä skeneä sekin.
Keskustahan on nykyään kuin joku pikku-Romania. Jokaisessa kadunkulmassa ja tienylityspaikassa on mummo kuppinsa kanssa, varastetulla haitarilla soitetaan taksijonossa jne. Aivan karseaa. Lisäksi yleinen roskaisuus (kiitos HKL:n roskis-pelleilyn, oli muka kopio design-roskis joten nyt ei ole roskiksia ollenkaan!), ruuhkaisuus ja rakennusten rapistuminen ovat surkeaa seurattavaa. Espallekaan ei nykyään viitsi mennä kun noita Baltian pitkäkyntisiä on jokaisella penkillä ja kantaväestön juopponuoret mesoavat nurtsilla + käyvät kusella puuta vasten.
Kamppi on myös muuttunut ihan kamalaksi. Oman lisänsä antanee Töölön asuntola, jonne mennään Kampista = roskasakki vaeltaa aineista sekaisin lähialueilla ja mm. ryöstelee liikkeitä.
Epämääräiseltä vaikuttavaa porukkaa tässä ketjussa. Epämiellyttävä tunnelma. Taitavat olla vielä ihan kantasuomalaisia.
Kyllä se Helsingin katukuva on ikivä kyllä "tummunut" todella paljon viime vuosien aikana. Kaikenlaista roskasakkia lorvii melkein joka kadunkulmassa, sekä koti- että ulkomaista.
Minä menin Uspenskin katedraalin portaita ylös, ja sielläkin kerjäläinen istui anelemassa kippoineen.
Toisen kerran oli Turun tuomiokirkossa ehtoollisella. Kun palasin paikalleni, tuli minua vastaan ruusua tyrkyttävä kerjäläisnainen. Tänään kohtasin sellaisen kirjastossa, ja taas lähiöbussini ovella. - Olen jo kurkkuani myöten täynnä näitä mafian kätyreitä!
Punavihreiden vaikutukset ovat nähtävissä. Ja kokoomuksen vasemmistohenkisyyden.
Mitä ihmettä..Kuljen ed mainituilla kulmilla yhtenään päivä-ja yöaikaan eikä kukaan vieras ikinä ole minulle mitään edes sanonut, saati että olisin tuntenut pelkoa. Kerjäläisiä kuppeineen en valitettavasti edes noteeraa. T. Keski-ikäinen nainen
Vähemmän viehättävät naiset saa kulkea rauhassa Helsingin keskustassa, hyvännäköiset joutuu aina tuollaisten sekopäiden silmätikuksi. Tässäkin huomaa sen että tämän ketjun susirumat naiset kehuu miten pystyvät kävellä rauhassa Helsingissä ilman että tarvitsee pelätä ja että ei Helsingissä mitään vikaa ole :-DDDD Nehän olisi vain onnellisia jos joku mies kerrankin ahdistelisi niitä!
Onpas porvoolaiset käyny stadissa oikeen joukolla, teidän mielestä se kirkonkylän gasoasemalla pysähtyvä turistikin on uhkaavan tuntuinen. Auta armias jos nää hannarit joskus uskaltais matkustaa ulkomaille !
Olen reissannut pitkin maailmaa ja asunut monessa maassa ja suurkaupungissa, ja Helsingin keskusta ja etenkin rautatieaseman seutu on ainoa jossa pelkään liikkua! Eli tämä kertoo jotain siitä miten turvaton tunne täällä tulee!
Muutama nuorempi mies huuteli minulle asemalla, huusin että menkää pois, lähtivät seuraamaan minua ja yrittivät estää kulkuani liukuportaissa, lopulta jouduin mennä sanomaan vartijalle että eivät jätä minua rauhaan ja hän puuttui tilanteeseen. Olen sentään asunut täällä toistakymmentä vuotta mutta aiemmin tuollaista tilannetta ei ole tullut.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 23:50"]
Muutama nuorempi mies huuteli minulle asemalla, huusin että menkää pois, lähtivät seuraamaan minua ja yrittivät estää kulkuani liukuportaissa, lopulta jouduin mennä sanomaan vartijalle että eivät jätä minua rauhaan ja hän puuttui tilanteeseen. Olen sentään asunut täällä toistakymmentä vuotta mutta aiemmin tuollaista tilannetta ei ole tullut.
[/quote]
ja tämä edellä mainittu siis arkipäivänä klo 18 jälkeen!
Asun Helsingissä ja kyllä se ihan fakta on että narkit ovat lisääntyneet tuolla katukuvassa, käyvät ihan julkisesti pillerikauppaa keskellä kirkasta päivää ja kukaan päättäjä ei tee tälle asialle yhtään mitään.
Helsinki oli ennen lintukoto, tänne oli ihana palata ulkomaan matkoilta, eipä ole enää. Kusiset ja likaiset kadut, roskia joka puolella ja nuo narkit ja juopot.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 20:09"]
kuun vaihteessa narkkarit sai rahaa.
[/quote]
Silloinhan on rauhallisinta, kun heidän ei tarvitse kerjätä tai varastaa.