Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö perua ulkomaanmatka raskauden takia?

Vierailija
08.08.2013 |

Tiedän että tämä on varmaankin liiottelua ja pahemman luokan marttyyriyttä, mutta kysynpähän silti.

Ollaan varattu joulukuulle Thaimaan matka, ja mä nyt sitten oonkin hupsista vaan raskaana enkä oikeestaan haluais lähtee sinne ollenkaan. Toisaalta varmasti itsekästä evätä reissu mieheltäkin tän takia, mutta itseppähän lusikkansa tähän soppaan on työntänyt.

Ai miksi en halua lähteä? Musta tuntuu että en uskalla syödä sillä reissulla mitään, pelkään että saan jonkun ruokamyrkytyksen tai muun. En halua pilata muiden reissua (ystäväpariskunnan kanssa olimme lähdössä) olemalla tylsä, väsynyt, huonovointinen ja vittumainen. Varsinkin kun tiedän että muille kyllä kuppi maistuu, mikä nyt varmaan ois minun ihan ykkös vitutuksen aihe siinä vaiheessa. Enkä mä tiedä miltä tuntuu olla raskaana, onkohan niin pitkä aika lentokoneessakin vähän liikaa?

Niin että voisko nyt joku reissaaja kertoo että minkälaista se matkustelu on mahan kanssa. Vituttaa ja harmittaa, ois pitäny varata joku kaupunkiloma niin ei varmaan olisi tätä ongelmaa.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 jatkaa:

Itse oon reissannut mm. Singaporessa, Malesiassa ja Dominikaanisessa Tasavallassa sekä Thaimaassa 5 kertaa. Raskaana en ole noilla reissuilla ollut, mutta Malesiassa oli mukana silloin vuoden vanha esikoinen. Thaimaassa ollaan oltu aikuisporukan lisäksi kokoonpanoilla 5v esikoinen + vanhemmat sekä myöhemmin kokoonpanolla vanhemmat, 7v esikoinen, 4v kaksoset sekä 1v kuopus. 

Noilla reissuilla, joissa on ollut lapsia mukana, katsottiin tarkemmin missä syötiin. Niillä reissuilla kukaan ei saanut mahatautia tai muitakaan tauteja. Thaimaassa tosin 4v löi leukansa hotellin uima-altaan vesiliukumäkeen, ja siihen tarvittiin pari-kolme tikkiä. Lääkäri paikkasi leuan ja loma jatkui normaalisti, ei tulehduksia tai muitakaan harmeja.

Aikuisreissuilla sitä vastoin ollaan syöty milloin missäkin, myös katukojuissa ja buffeteissa ja myös niitä kielletyiksi listattuja ruokia kuten salaatteja ja majoneesipohjaisia kastikkeita. Näiltä reissuilta tuliaisina on sitten tuotu 1 kpl salmonella ja 1 kpl giardia-tartunta (alkueläin, joka normaalisti aiheuttaa ripulia mutta minulle vatsahaavan) sekä yksi loman aikana paikan päällä sairastettu 3 päivän vatsatauti. Mutta kuten sanottu, vika oli mitä suurimmassa määrin oma.

Järki käteen noissa syömisissä, ja kannattaa tosiaan ottaa todesta ne ohjeet vältettävistä ruoka-aineista reissussa. Myös käsiä kannattaa pestä aina kun tulee tilaisuus, ja kantaa mukana vaikkapa kosteuspyyhkeitä, joilla kädet voi pyyhkiä silloin kun puhdasta vettä ei ole saatavilla. Silloin vatsataudin riski ei ole suuren suuri. Ylipäätään maalaijärjellä pärjää pitkälle, niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Matkavakuutus toki on syytä olla kunnossa joka tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla