Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut tuijottavat maskin käyttäjää?

Vierailija
11.08.2020 |

Pari päivää nyt käyttänyt maskia, ja hitto mitä toljotusta. Eron huomaa selvästi entiseen. Pari kertaa käynyt niin, että joku tuijottaa pitkään, ja sitten supisee ystävälleen/kumppanilleen/tmv jotain, ja tämäkin kääntyy katsomaan. Mutta se tuijottamisen määrä... miksi ihmeessä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurginmaski on ok, mutta kangasmaski suojaa tasan yhtä paljon kuin kanaverkko itikoilta. Idiootteja siis tuijotetaan.

Vierailija
22/29 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torstaista lähtien ei kukaan tuijota. He, jotka eivät käytä maskeja, ovat tuijotuksen kohteena.

Eihän se ole vaatimus, vaan pelkkä suositus. Ei mulla ainakaan ole maskeja koska en ole edes löytänyt niitä mistään ostettavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki "normaalista poikkeava" nyt vaan kiinnittää automaattisesti ihmisen huomion, ei sille mitään voi. Tosin ei kohteliasta jäädä tuijottamaan

Vierailija
24/29 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Jos kaikki käyttäisivät maskia (ja oikein), korona ei leviäisi paljoa pskaakaan. Mutta ei niin ei.

Vierailija
25/29 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on Suomi, täällä tuijotetaan mutta ei puhuta.

Vierailija
26/29 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas minä masennuin. Minua ei naiset vilkaisekkaan, saati että joku tuijottaisi vähän pidempään. Ihan sama onko maski naamalla vai ei.🙁

Vierailija
27/29 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin maskia keväällä, pidin välillä taukoa kun tautitilanne oli rauhallisempi, ja nyt olen taas alkanut käyttää. Vähemmän tuijotetaan nyt kuin keväällä. Sinänsä ihan normaalia että katse kiinnittyy siihen jos joku poikkeaa massasta. Mutta nyt maskin käyttäjiä näkee jo sen verran, että ei pitäisi mitään erityisen ihmeellistä siinä olla. Ennätys on ollut neljä maskin käyttäjää samassa bussissa (Tampere ja ruuhka-aikaan). Ihan hauska ilmiö sekin, kun jengi parveili bussipysäkin katoksen kohdalla vaikka ei edes satanut, ja me maskiporukka turvaväliteltiin reilun välimatkan päässä isommasta laumasta :)

Vierailija
28/29 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa tuijottaa kaikkea erilaista kuten pyörätuolia. Joiltain puuttuu myös käytöstavat.

Vierailija
29/29 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen tuijottanut niin miettinyt että haluaisikohan tämä maskin käyttäjä että pidän erityisen reilua turvaväliä häneen vai kokeeko juuri sen epäkohteliaaksi että välttelisin juuri häntä kuin itse ruttoa.

Toinen mitä mietin on että koska suomessa maskeja ei vieläkään käytä juuri kukaan paitsi ehkä aasialaiset, niin mietin onko käyttäjä itse koronapotilas vaiko sittenkin muuten riskiryhmäläinen ja molemmissa tapauksissa ajattelen että hänet tulisi kiertää mahdollisimman kaukaa...tai saatan myös ajatella että ajatteleeko maskin käyttäjä etten välitä kun minulla itselläni ei ole maskia ja sitten taas alkaa hävettää ja ahdistaa ja mietin että pitäisikö itsekin ostaa maskeja, mutta koska käyn tällä hetkellä vain ulkona ulkoilemassa ihmisten ilmoilla en tiedä tuleeko tilanne ikinä menemään siihen pisteeseen että kaikki ulkoilevatkin pitäisivät maskeja ja jos kaikilla ei ole maskeja, niin en hirveästi näe jossain ulkoilutilanteessa syytä pitää sitä siinä tapauksessa itsekään koska nyt jos saisinkoronan se varmaankin tulisi joltain maskittomalta ulkoilijalta joka on muutenkin liikkunut aktiivisesi ympäriinsä ja yskii tai aivastaa päälleni.