Miksi Suomessa ei arvosteta puhdasta, kauniiksi laittautunutta luonnollista naista?
Ladylike on pannassa ja jos panostaa itseensä ja pukeutumiseen, saa heti murhaavia katseita. Miksi? Keneltä laittautumiseni on pois, kun itselle tulee kaunis olo ja hyvä mieli. N31
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehet ainakin arvostaa?
Muutama mutta viimeisin mies tiuskaisi vihaisesti, että olen vain rahan perässä. En tiedä mistä senkin tekaisi kun emme edes keskustelleet rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Luonnollisuuttahan juuri arvostetaan ja likaisuutta karsastaa lähestulkoon kaikki. En ymmärrä kuka muka katsoisi sinua murhaavasti tuollaisten takia. Koska puhuit luonnollisuudesta oletan, että laittautumisesi ei tarkoita vahvaa meikkiä, feikkirusketusta, plastiikkakirurgian, pistoksia ja lisäkkeitä. Noita jotkut tiettävästi katsovat pahalla.
Olen puhdas, raikas ja kevyt meikki, hiukset laitettuna, vaatteet sopivat vartalolleni ja persoonaani ladylike tyyliin. Hymyilen, olen avoin ja ystävällinen. Luonnollinen ilman mainitsemiasi asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollisuuttahan juuri arvostetaan ja likaisuutta karsastaa lähestulkoon kaikki. En ymmärrä kuka muka katsoisi sinua murhaavasti tuollaisten takia. Koska puhuit luonnollisuudesta oletan, että laittautumisesi ei tarkoita vahvaa meikkiä, feikkirusketusta, plastiikkakirurgian, pistoksia ja lisäkkeitä. Noita jotkut tiettävästi katsovat pahalla.
Olen puhdas, raikas ja kevyt meikki, hiukset laitettuna, vaatteet sopivat vartalolleni ja persoonaani ladylike tyyliin. Hymyilen, olen avoin ja ystävällinen. Luonnollinen ilman mainitsemiasi asioita.
Tarkista hajuveden ja pyykinpesuaineiden määrä ja laatu. Ole vähän vähemmän avoin ja muista turvaväli. Eivätköhän mur haavat katseet vähene. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä mahdat pukeutua? Jos pukeudut kuin joku prinsessa tai muuten hieman ympäristöstä poikkeavasti, sitä voidaan toljottaa hämmentyneenä, mikäli et ole missään englantilaisella laukkaradalla, hienostojuhlissa tai vastaavassa. Hyvin paljastava pukeutuminen puolestaan voi aiheuttaa pahennusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkista hajuveden ja pyykinpesuaineiden määrä ja laatu. Ole vähän vähemmän avoin ja muista turvaväli. Eivätköhän mur haavat katseet vähene. -eri
Vähemmän avoin? Olen tuntemattomille peruskohtelias. Tuoksuasia on kunnossa, sillä en leiju tuoksupilvessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä mahdat pukeutua? Jos pukeudut kuin joku prinsessa tai muuten hieman ympäristöstä poikkeavasti, sitä voidaan toljottaa hämmentyneenä, mikäli et ole missään englantilaisella laukkaradalla, hienostojuhlissa tai vastaavassa. Hyvin paljastava pukeutuminen puolestaan voi aiheuttaa pahennusta.
Pukeudun tilanteeseen sopivalla tavalla klassisen kauniisti ja naisellisesti. En pukeudu halvasti enkä paljastelemalla. En käytä legginssejä enkä huppareita. Etupäässä mekkoja ja hameita ja olen aina viimeistellyn näköinen.
Puhdas ei ole synonyymi laittautuneelle ihmiselle. Kyllä itsekin olen puhdas, vaikka en käytä arjessa yhtään meikkiä. Ja ei, en katso kenenkään habitusta , ei kiinnosta. Väitän, että suurin osa näistä, jotka väittää , että heitä katsotaan murhaavasti kuvittelevat omassa pienessä päässän sen. Suurinta osaa kun ei yksinkertaisesti kiinnosta. Liekö juuri se sitten se ap:n ongelma, kun ei saa niitä ihailevia katseita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keneltä oikein haluat arvostusta? Mikset vaan tee kuten haluat? N41
Kaikilta tapaamiltani ihmisiltä ja juurikin teen niin kuten haluan olemalla aito lady.
Sä et ikinä tule saamaan arvostusta kaikilta tapaamiltasi ihmisiltä, eikä saa kukaan muukaan.
Ja jos vähän vilkaiset oman napasi ulkopuolelle niin siistejä, tyylikkäitä, ladylikejä naisia on paljon, ainakin kaupungeissa. En sitten tiedä kärsivätkö kaikki yhtä paljon tästä arvostamattomuudesta.
Niin mitä? Kyllä ainakin meidän työpaikallakin hyvin monet suomalaiset naiset pukeutuvat naisellisesti ja laittautuvat vaan kevyesti. Sellaisia sotamaalauksia näkyy harvoin. Kyllä myöskin kaupungilla havaitsin eilen kesämekkoja ja muuta naisellista siistiä pukeutumista pääasiassa.
Tulee mieleen Pikku Britannian Emily Howard "Yes I'm a lady".
No nyt kun pitkä check-lista on käyty läpi ja kaikki on kunnossa, voidaankin keskittyä siihen, miksi kaipaat niin kipeästi arvostusta, miten odotat sen ilmenevän (muuten kuin asiallisena kohteluna) ja ennen kaikkea, miksi yki kolnekymppisenä kuvittelet murhaavia katseita tai edes, että muita kauheasti kiinnostavat tuntemattomien tekemiset ja olemiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keneltä oikein haluat arvostusta? Mikset vaan tee kuten haluat? N41
Kaikilta tapaamiltani ihmisiltä ja juurikin teen niin kuten haluan olemalla aito lady.
Höpsö. Jos tekisit, et vaivaisi päätäsi muiden reaktioilla tai reagoimattomuudella. Ladyhan (mikä päähänpinttymä tämä on?) ei elä muiden huomiosta.
Nyt olis kyllä pari kuvaa tarpeen. Ihmeellistä uhriutumista, keltä oikein haet hyväksynttä?
Mun vahva arvaus on että ap on joku transu joka itkee jalat karvasina ettei mene täydestä naista esittäessään.
Vierailija kirjoitti:
Nyt olis kyllä pari kuvaa tarpeen. Ihmeellistä uhriutumista, keltä oikein haet hyväksynttä?
Mun vahva arvaus on että ap on joku transu joka itkee jalat karvasina ettei mene täydestä naista esittäessään.
En ole transu vaan kaunis ja hyväkäytöksinen lady. Miksi uhriudut ja haukut muita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
täällä arvostetaan enemmän sitä mitä ihminen tekee, miten toimii ja käyttäytyy ei sitä miltä näyttää. ei laittautumisessa ja ulkonäössä ole mitään arvostettavaa eikä ei-arvostettavaa, se on toisarvoista, jokainen on sellainen kuin on.
Ei todellakaan ole vai kuulutko ryhmään ihmisiä, jotka saapuvat tapaamisiin ryppyisissä ja likaisissa vaatteissa ilman että hiukset ja hampaat on pesty?
Jos ei meikkaa, on aina automaattisesti hiukset rasvaiset, likaiset vaatteet ja hampaat pesemättä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
täällä arvostetaan enemmän sitä mitä ihminen tekee, miten toimii ja käyttäytyy ei sitä miltä näyttää. ei laittautumisessa ja ulkonäössä ole mitään arvostettavaa eikä ei-arvostettavaa, se on toisarvoista, jokainen on sellainen kuin on.
Ei todellakaan ole vai kuulutko ryhmään ihmisiä, jotka saapuvat tapaamisiin ryppyisissä ja likaisissa vaatteissa ilman että hiukset ja hampaat on pesty?
Jos ei meikkaa, on aina automaattisesti hiukset rasvaiset, likaiset vaatteet ja hampaat pesemättä?
Meikki ei automaattisesti tarkoita tekorusketusta ja sotamaalausta. Typerää edes ajatella noin.
Tässä taas todistetaan, että ei kestetä sitä jos joku laittautuu enemmän kuin omaan silmään sopii. Ajatellaan tietävän kaikki ihmisestä jos tykkää meikata ja pukeutua vähän enemmän ja erikoisemmin. Onneksi nykynuoret sentään uskaltavat ja jopa haluavat olla tyylikkäitä, että päästään viimein pois tästä "ei saa näkyä eikä kuulua" kasvatuksesta jolla suomalaiset on saatu itseään ja muita kanssaihmisiä tuomitsemaan. Itsellä harmittaa että en nuorempana juuri sen tuomitsemisen pelon vuoksi uskaltanut laittautua niin näyttävästi kuin olisin halunnut, kun en tahtonut olla "huomiohuora", "pissis", "tyrkky", mitä kaikkia näitä nyt alkoi satelemaankaan 2000-luvun alussa nuorten itsetunnon pilaamiseen muotista poikkeamisen vuoksi, varsinkin pienemmillä paikkakunnilla. Nykyään uskallan onneksi. Toivon kovasti että nuoremmat ei palaa tähän harmaaseen masentavaan muottiin mitä täällä on ollut jo aivan liian monta vuotta vallassa, ja uskaltavat ilmaista itseään meikeillä ja vaatetuksella ja hiustyyleillä tulevaisuudessakin.
He ketkä tahtovat olla naturelleja eivätkä muodista välitä tehköön mitä haluavat, mutta toivottavasti annatte myös muiden olla juuri niin esillä kuin tahtovat, kieroon katsomatta.
Oletko ap siis transu? :D