Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ope lähetti oppilailleen postikortit

Vierailija
08.08.2013 |

kertoi jo kovin odottavansa oppilaiden näkemistä ja toivotti tervetulleeksi tokaluokalle.

Ihana ope.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen esimiehenä ja kustannan itse esim. joulu- tai kesämuistamiset. Jos taasen palkitsen hyvästä työstä, venymisestä, veloitan summan yritykseltä.

Vierailija
22/35 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana opettaja, plussaa siitä!

Täällä yksi opettaja, joka kävi just dokumenttikameraa varten ostamassa syyskaudeksi tussit ja opettajan kalenterin. Maksoi yhteensä 65 euroa. Kevääksi saa ostaa taas uudet tussit.

Arvata saattaa, että aika harvassa työssä joutuu ostamaan omat työvälineet, mutta muuten kyllä tykkään töistäni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ope!

Meillä kyllä saa koulun budjetista ostaa tussit ja muut, mutta tarrotilaus ei varmaan menisi läpi. Leimasimet saatiin kyllä viime vuonna jopa ostaa. 

Ostan jonkin verran itsekin tavaroita töihin, mutta kaiken pakollisen saan onneksi talon puolesta. 

Vierailija
24/35 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Oulussa tämä ope joka lähetti kortin oppilaalle? Mun poikakin sai tokaluokalle mennessään kortin silloiselta opelta. :) Minusta se oli mukava juttu!

Vierailija
25/35 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana juttu!

Meidän lapsilla oli kanssa vastaava opettaja. Ensin esikoisella ja sitten kuopuksella.

Tämä antoi kesälomalle (myöhemmin äityislomalle) lähtiessä oman osoitteensa lapsille, että saa kirjoitella kuka haluaa. Meidän lapset sitten käyttivät asian niin, että lähettivät reissuilta kortteja ja kertoi pikkukuulumisia samalla. Opettaja joka kerta vastasi kortteihin omalla postillaan.

Nyt tuo opettaja on toista vuotta hoitovapaalla ja kortit vaihtavat edelleen omistajaa. Tää opettaja on muutenkin paljon tekemisissä noiden vanhojen luokkiensa kanssa, tulee retkille mukaan, pikkujouluihin perheensä kanssa yms.

Kuopuksen uusi opettaja teki saman, että kesäloma kuulumisia voi kertoa postitse tai tekstarilla. Kortit vaihtuu sinnekin suuntaan.

Tää on meillä täysin lapsista kiinni. Mä vaan rahoitan. Hyvä herättää uudelleen tuollaista etanaposti-kirjeenvaihto sydeemiä.

Vierailija
26/35 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä itse ostaa töihin juttuja, vaikka on yksityisellä töissä. Vaikka perusvermeet saakin firmalta, on asioita, joita voi joutua ostamaan. Ja kun ilahdutan työkavereitani pullalla tai kakulla, menee sekin omasta pussista. Samoin osa asiakkaista on kuin ystäviä, kyllä minä heillekin tarjoan kakunpalasen. Ei tulisi mieleen erotella. 

Samalla lailla tuo ope haluaa ilahduttaa oppilaitaan, jotka ilmeisesti laskee työkavereikseen/hyviksi asiakkaikseen.

Olen myös ostanut työkännykkään suojakotelon, kotiin toisen laturin, repun kannettavaa varten (töistä saa vain olkalaukkumallisen laukun) jne. Omaan työmukavuuteen panostamistahan se on.

Vierailija
27/35 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ope teidän lapsella ap! :)

Me ollaan aina saatu tilata Printelin tilastosta  niitä tarroja mitä siellä on. Lisäksi ostelen itse Tiimarista omaan piikkiin (sieltä saa OAJ-kortilla 15% alennusta). Jouluisin ja keväisin laitan jokaiselle oppilaalle postikortit todistuskansion väliin, nämä myös omasta pussista. Pidämme muutaman kerran vuodessa luokassa nyyttärit. Itse ostan sinne omasta pussista kertakäyttöastiat. En koe, että menen näiden kustannusten vuoksi vararikkoon, vaikka tiedän, että monet opet eivät tätä tekisi ihan periaatteesta.

Vierailija
28/35 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kyllä olla totta. Tar4vittavat openoppaat menevät oppikirjamäärärahoista ja tarra ym. kulut tarvikemäärärahoista, joko et ole tietoinen asiasta tai työnantajasi kusettaa sinua. Missähän kunnassa olet töissä? Opettajan ei tarvitse maksaa tarvitsemiaan työkaluja ym. itse omasta pussistaan.

Vierailija
29/35 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä siitä opettajan palkasta voi jotakin itsekin ostaa.

Monella taiteilijalla saattaa huomattava osa vuosituloista mennä työvälineitten hankintaan.

Mutta ap:n lapsen opettaja on hieno poikkeus, itse opettajana, nykyisin taiteilijana tämän tiedän.

Vierailija
30/35 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 12:09"]

Minusta tämä on katastrofaalinen idea. Kohta sitten viereisen luokan ope ei voi olla pekkaaa pahempi ja viiden vuoden päästä joka jumalan open on "pakko" lähettää oppilailleen postikortteja, ja sitten kun sitä on jatkunut viisi vuotta yhteiskunta joutuu ruveta kustantamaan niitä kortteja :D. Oikeesti, pitäkää nyt työ työnä.... T. Oppilaan äiti

[/quote]

Eli, opettajat älkää vaan tehkö mittään ekstra kivaa, etteivät vaan muutkin opettajat koe että heidänkin pitäisi? Ollaan vaan ja jurnutetaan, tai muuten yhteiskunta vielä joutuu ilon levittämisen maksumieheksi ;)

[/quote]

Ei nyt ihan noinkaan, mutta kyllä täällä niin monta ketjua oli keväällä siitä, mitä opettajalle annetaan lahjaksi kouluvuoden lopulla, että kilpavarusteluahan tuollaisista koulun aloituksen korteista tulisi.

Täällä sitten opet kyselisivät neuvoja, että kehtaako käyttää Tiimarin tarroja tai voiko poikien kortteihin laittaa kiiltokuvia.

[/quote]

No jos opettajalle kerätään kaksi kertaa vuodessa 200-500 euron edestä lahjoja, niin en alkaisi kyllä suremaan, jos opettaja laittaisi kortit kaikille lapsille.

Kylläpä muutama ope älähti, kun joku toinen opettaja on halunnut ilahduttaa lapsia. Heti ollaan kitisemässä, että joutuu itse maksamaan. Mitä sitten. Jos joku opettaja on halunnut maksaa, niin onko se teiltä pois.

Kyllä jotkut opettajat ovat todella negatiivisia, mutta lahjakortit ja hemmotteluhoidot ja korit otetaan käsi ojossa vastaan.

Vierailija
31/35 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 12:47"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 11:48"]

Ja omasta pussistaan maksoi tuonkin. Vähintään 1,75 euroa, jos luokassa on parikymmentä oppilasta, opelta meni äkkiä 40 euroa postikortteihin.

Ihana idea, sitä en kiistä. Mutta itse en laittaisi 40 euroa omaa rahaa tuollaiseen juttuun, jonka kustantaisi yritys, jos olisin sellaisessa töissä. Huomioittehan, että kaikki ne kivat tarrat yms joita ope liimailee lasten kouluvihkoihin, pitää open maksaa ihan itse omasta palkastaan.

[/quote]

No, höpöhöpö. Kyllä opettaja voi sisällyttää tarrat yms. luokan tai oppiaineen budjettiin. Ihan hyvin nuo ap:n mainitsemat kortitkin on voinut koulu maksaa.

Kiva idea kuitenkin, oli miten oli!

[/quote]

Ei mene koulun tai mihinkaan luokan budjettiin. Kaikki kortit, leimat, tarrat yms. menevät aina omasta pussistani. Joudun itse maksamaan myös esimerkiksi työpuheluiden kännykkäkuluni, kalvotussit, sakset, luokan seinäkellon, jos sellaisia käyttööni haluan.

Edellisessä työpaikassa jouduin ostamaan omasta pussistani lisäksi vielä opettamani aineen oppikirjat itselleni - en saanut koululta enkä kustantajalta, koska en opettanut tätä ainetta päätoimisesti.

Ope

[/quote]

Tarrat, sakset, kellot ym koulutarvikkeet menevät tarvikemäärärahoista, jotka ovat luokkakohtaisia ja opettaja päättää ihan itse, mitä tarvikkeita ko. rahoilla luokkaansa  ostaa. Openoppaat ostetaan oppikirjamäärärahoista. Aika outoa touhua, että open muka pitäisi ostaa omista rahoistaan... Sitäpaitsi nuo rahat ovat ihan lakisääteinen juttu ja riippuvaisia luokan koosta. Ota asioista selvää ettei sinua sahata linssiin T:Ope / luottamusmies

Vierailija
32/35 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi ope, joka mielellään rahoittaa pientä kivaa ihanille oppilailleen ihan OMASTA pussista:). Kortti tosi kiva ele.

Vierailija
33/35 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eivät opettajat saa oppilailta mitänä lahjuksia, sitä perinnettä vaan ei ole.

Saan sitä hyvää palkkaa 1800€ käteen kuussa, joten hirmu isoja ostoksia ei kouluun oppilaiden iloksi pysty tekemään. Kirjoja olen joutunut ostamaan omilla rahoilla, samoin luokkaan tarvikkeita ja demostraatioissa esiteltäviä juttuja joka vuosi useammalla kympillä. Koulun varoilla näitä käyttämiäni tarvikkeita ja mallikappaleita ei ole saanut ostaa.

Vierailija
34/35 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

NUMEROLLE 32 tiedoksi, että eri kouluissa on erilaisia käytäntöjä. Olen ollut töissä koulussa, jossa tehtiin yhteishankintana kaikki tarvikkeet, eli yksi tiimi pohti mitä kaikkea tilataan. Toiveita sai esittää, mutta mitään takeita kaikkien toiveiden läpimenemisestä ei ollut. Toisessa koulussa työskennellessäni jokainen sai itse päättää oppilaskohtaisesta summasta, mihin sen käyttää (vaikka tarroihin kaiken). Tästä tavasta kuitenkin luovuttiin, koska tuli tilattua paljon turhaa tai mitä jollakin jo oli kaapissa käyttämättömänä. Siirryimme yhteisvarstoon ja yhteistilauksiin, joihin pystyi tekemään toiveita.

Vierailija
35/35 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluihin tulee ensi lukuvuonna aika tiukka budjettikuri ja hankinnoissa on pakko säästellä. Ekstran joutuu maksamaan omasta pussista.