Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi missään ei perehdytetä töihin?

Vierailija
08.08.2013 |

On vissiin niin paljon kivempaa vaan haukkua ja väheksyä siitä ettei toinen tiedä miten pitäisi tehdä...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pitää olla "oma-aloitteinen", dynaaminen, innovatiivinen ja eksplisiittisen implisiittinen.

Vierailija
2/17 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et viissiin osaa kysyä neuvoa tai lukea kirjallisia ohjeita tms.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallisia ohjeita ei ole. Neuvoa kysyttäessä saa vastaukseksi vittuilua.

Vierailija
4/17 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tiedon panttaaminen on se surkein keino yrittää ylentää itseään. Alkeellisinta, epäammattimaisinta ja kypsymöttömintä työpaikkakulttuuria. Sitä kohtaa varsinkin hoitoalalla-

Mitä "alempi" taso, sitä yleisempää tuo on. Varsinainen terveyskeskusvitsaus.

Vierailija
5/17 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle tuli tämä kans mieleen viimeksi kun luin sitä R-Kioskin passisotkusta kertonutta juttua. Taas kerran oli "kesätyöntekijä" töpännyt. Mutta kyllähän ne kausityöntekijät pitäisi kouluttaa ihan samalla tavalla kuin muutkin työntekijät. Kouluttaminen työhön on työantajan velvollisuus. Ja jos työntekijä ei sitten sovellukaAn työhön niin sitten vaan työsuhteen purku koeajalla. 

Vierailija
6/17 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä töissä perehdytettiin kun aloitin, hyvin vielä sekin tehtiin!

Vierailija
7/17 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lukee ainakin TES:ssa, että työnantaja on velvollinen perehdyttämään työntekijän siten, että tämä pystyy tekemään työnsä.

Olen pari kertaa joutunut tuohon vetoamaan, kun on yritetty siirtää tehtäviin, joita en ole osannut sillä perusteella, että työnantajalla on oikeus siirtää toisiin tehtäviin.

Vierailija
8/17 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa töissä, joissa olen ollut on perehdytetty. Joko perehdytyskoulutuksella, tai työnmukana oppimisella, riippuen tehtävästä. Tietysti jokaisessa työssä tulee olla oma-aloitteinen, sehän on itsestään selvää.

Vierailija
9/17 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työ on sellainen, jossa samalla työpaikalla ei ole ketään, joka osaisi juuri ne tehtävät. Ja edellinen samassa hommassa ollut on lähtenyt ehkä kauankin sitten. Aikamoinen nero saa olla, jos silloin heti tietää kaiken, mitä juuri tässä työpaikassa on tiedettävä ja tehtävä.

Vierailija
10/17 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole perehdytetty, joten on sitten edelleen silloin tällöin epävarma olo. En ole kuitenkaan uusille ihmisille kostanut tätä vaan perehdyttänyt sitten rohkeasti niillä tiedoilla, mitä olen itse onnistunut kokoamaan. Tietävät kuitenkin, että oppivat sitten tekemään ne hommat niin kuin minä olen selvittänyt, oli se sitten oikein tai väärin.

Vierailija
11/17 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä perehdytettiin..

Vierailija
12/17 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perehdytetään, osasta tulee hyviä työntekijöitä, osalle ei vaan mene minkäänlainen opastus nuppiin.

Vierailija
13/17 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, kun työtä on lähes aina niin paljon, että vaikka jättäisi kaikki tauot pitämättä eikä sanoisi työkavereille kuin päivää, ylityötunteja kertyy reilusti. On täysin mahdotonta perehdyttää siinä sivussa yhtään ketään. Jokainen minuutti, jonka käytän kysymyksiisi vastaamiseen, kerryttää minulle lisää ylitöitä. Paitsi juuri nyt, kun sesonki ei ole vielä alkanut. Ylitöistä ei makseta, joten perehdytys olisi vapaaehtoistyötä.  Työnantajan vika, firma tietysti kärsii mutta minkäs minä sille voin.

Vierailija
14/17 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä työpaikka kusee itseään nilkkaan jos ei uutta työntekijää perehdytä kunnolla. Siinä kesätyöntekijässäkin, jota kohdellaan kuin surkeaa alamaista ja maan matosta, on potentiaalinen uusi tuleva vakkari. Ihmetyttää kun työpaikoilla tätä ei tajuta. Sitten valitetaan kun kukaan ei tule jäädäkseen ja käytetään liikaa sijaisia... 

Jokaisessa työpaikassa, jossa olen ollut (hoitoalalla), minulla on ollut kaksi perehdytyspäivää (jolloin olen ollut "ylimääräinen", eikä siis laskettuma normivahvuuteen), joissain olen saanut ne kaksi päivää liikkua toisen hoitajan kanssa kaksin koko päivän. Ihana perehdytys on ollut ja näiden kahden päivän jälkeen kaikki ovat vielä olleet avuliaita kun eihän kukaan heti voi kaikkea osata. toisissa paikoissa taas... Inhottavaa se kun jätetään yksin palloilemaan tai riemuitaan kun on yksi "ylimääräinen" käsipari jonka voi vaikka laittaa hoitamaan kaikki vaikeat tapaukset niin vakkarit saavat levätä. Sanomattakin selvää että noilla jälkimmäisillä työpaikoilla on asiat muutenkin pahasti rempallaan. Ja se että sellaisiin paikkoihin ei hyvä työntekijä jää.

Vierailija
15/17 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perehdytetään mutta kun nämä nykynuoret ei ota neuvoja vastaan. Nostavat vaan nokkaansa ja sanovat että ei tarvii neuvoa kyllä he osaa..... tavallinen ohjeistus ja opastus koetaan pomon vittuiluksi tai vanhuskääkkien painostukseksi.

Vierailija
16/17 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

15, sinulla on niin ruma asenne nuoria kohtaan, että en usko hetkeäkään että vika olisi niissä nuorissa. Millä alalla olet?

Oletkohan kesätyöpaikastani hoitoalalla... tässä vastikään istuimme kahvipöydässä ja eräs viisikymppinen työntekijä alkoi voivotella kun nykyään menee niin kauan että vastavalmistuneesta tulee kelvollinen hoitaja, ainakin kolme vuotta siihen menee, kun nykyään on niin surkea taso. Kyllä inhotti kuunnella kun olemme hoitaneet toisen kesätyöntekijän kanssa työt todella hyvin. Meitä pyydellään jatkamaankin, mutta valitettavasti emme aio jäädä paikkaan missä muutama työilmapiirin myrkyttäjä tekee päivistä todella masentavia :(.

Vierailija
17/17 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, edellinen viesti oli numerolle 16