Kuka maksaa koululaisten suojamaskit, jos maskipakko tulee?
Kommentit (23)
Sinä itse. Ei se valtio sinua raskaaksi pakottanut tai väkipakolla laittanut siitintäsi jonkun emättimeen.
Vierailija kirjoitti:
Sinä itse. Ei se valtio sinua raskaaksi pakottanut tai väkipakolla laittanut siitintäsi jonkun emättimeen.
Tolla logiikalla, vanhempien pitäisi maksaa lastensa perusopetus. Sellaset kokoomus-setit sieltä.
Minulla ainakaan ole varaa laittaa rahaa maskeihin.
t: yksin asuva lukiolainen, joka ei saanut tänä kesänä töitä
Huoltaja tietenkin.
Eikä mitään maskipakkoa tietenkään tule, siitä saatte olla aivan varmoja.
Tulee ainoastaan suositus käyttää makseja tietyissä tilanateissa.
Maskipakkoa ei tule siitä yksinkertaisesta syystä, ettei ole olemassa mitään tieteellistä näyttöä siitä, että jokin kevyt maski / suusuojaus suojaisi kokonaan tartunnalta.
Suojat voivat ainoastaan jonkin verran ehkäistä tartuntoja, koska tällöin sen henkilön, jolla suojus on, omat yskimiset ja aivastukset eivät lennä toisten ihmisten päälle, niin suoraan, kuin ilman suojusta.
Huoltajat. Lapsista kuulemma koituu elämän aikana kuluja, joku joskus kertoi. Sitä en tiedä miksi maskeilla saa täällä tehdä bisnestä.
Kunta tai valtio kustantaa maskit jos tulee käyttöpakko.
Pakotettua maskinkäyttöä ei tule. Se on mahdottomuus.
Tulee todellakin vahva suositus käyttää niitä suurissa väkijoukoissa, kuten julkisessa liikenteessä ja muissa vastaavissa tilanteissa, joissa ollaan pitempia aikoja lähellä muita ihmisiä.
Mitään varmaa näyttöä maskien täydellisestä suojauksesta ei ole vielä olemassa.
Kuten joku viisas joskus jossain sanoi:
Se sama maksaa ne maskit, joka ostaa esim. pyöräilykypärän.
Vanhemmat tietenkin. Aivan kuten he ovat maksaneet lapsilleen pyöräilykypärät ja koteihinsa palovaroittimetkin.
Nehän voi rättikäsässä ommella itselleen maskit tulevalle vuodelle.
Sama tyyppi, joka ostaa lapsille koulurepunkin.
Lapsettomat sinkut tietysti. Heidän verotustaan nostetaan ja näin katetaan maskikulut. Pitäähän heidänkin panostaa tuleviin veronmaksajiin.
Kouluihin ei tule maskipakkoa, vaikka te hysteerikot sitä kuinka haluaisitte. Jos pandemia leviää kouluisaa, siirrytään taas etäopetukseen. Se siitä.
Jos koulunkäynnin edellytys, niin peruskoululaisille kustantaa kunta, lukiolaiset ja amikset ostaa itse.
Eiköhän se sama maksa maskit jonka velvollisuus on huolehtia, että lapsella on säänmukaiset vaatteet.
En osaa kuvitella, että luokkatilanteessa vaadittaisiin maskeja. Jos sitä vaadittaisiin pitäisi niiden käytön ohjaus ja valvonta olla opettajan toimesta, jolloin maskit järjestettäisiin koulun puolesta. Maskittomuudella voisi kuitenkin liian hyvin silloin häiritä yläkoulussa opetusta...
Ei mulla ole varaa ostaa maskeja.
Koululaisen huoltaja