Puolisoiden yhteinen testamentti vs. henkilökohtaiset testamentit?
Miten yhteinen testamentti toimii sen jälkeen, kun toinen osapuoli on heittänyt lusikan nurkkaan? Jos siellä esimerkiksi on määrätty, ettei lasten puolisoilla ole oikeutta lasten saamaan perintöön, päteekö se myös sitten kun leskeksi jäänyt aikanaan kuolee? Vai onko lesken tehtävä uusi testamentti?
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ymmärtänyt, että testamentti on aina henkilökohtainen. Jokaisen kuollessa tehdään erikseen perunkirjoitus eikä odoteta toisen kuolemaa.
Kun tehdään ns. keskinäinen testamentti, niin onko sekin siis todellisuudessa kaksi paperia, kummallekin puolisolle oma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ymmärtänyt, että testamentti on aina henkilökohtainen. Jokaisen kuollessa tehdään erikseen perunkirjoitus eikä odoteta toisen kuolemaa.
Kun tehdään ns. keskinäinen testamentti, niin onko sekin siis todellisuudessa kaksi paperia, kummallekin puolisolle oma?
Ei... ainakaan mun vanhemmilla ei ollut näin vaan oli yksi paperi, jossa kummankin nimet ja "ilmaisemme yhteisen tahtomme olevan"...