Tiesitkö tämän hiuspinnijutun? Mä en tiennyt.
http://www.iltalehti.fi/hiukset/2013080817344263_ht.shtml
Tuo oli ihan uutta tietoa mulle, oonko ainoa? Kunhan pääsen tästä aamukahvipöydästä ylös ja saan tukan laitettua, kokeilen pinniä toisin päin :) Aaltoilevan puolen näkyminen ei ole mua koskaan haitannut, mutta se ylöspäin nouseva nuppi kyllä on. Jospa tässä olisi ratkaisu :)
Kommentit (37)
En tiennyt, en kylläkään käytä pinnejä.
ikä 56
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 10:43"]
Tottakai tiesin. Ja se "kuviopuoli" on sillä puolella juuri siksi, että se pysyy tukevammin siellä hiusten välissä, kuin sileä pinta. Ei se mikään koriste ole.
[/quote]
Joissain pinneissä on ihan koriste. Tai joku väri. Ja juuri sillä siksak-puolella. Osa pinneistä on vieläpä kaarevia siten, että jos pinnin laittaa siksak-puoli päätä vasten, pinni kaartuu väärään suuntaan.
Testasin kyllä yhdellä pinnillä (joka suhteellisen suora, ei kaareva mihinkään suuntaan) ja minun liukkaassa tukassani tuntui pysyvän paremmin juuri siksak-puoli päätä vasten.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 10:43"]
Tottakai tiesin. Ja se "kuviopuoli" on sillä puolella juuri siksi, että se pysyy tukevammin siellä hiusten välissä, kuin sileä pinta. Ei se mikään koriste ole.
[/quote]
http://www.etsy.com/uk/search?includes[]=tags&q=Colourful+Hair+Pins
voi olla myös koriste
Pinni on ollut tosi napakasti päässä koko päivän, pidän sitä jatkossakin tällä "uudella tavalla". Mutta tosiaan, kuten moni onkin jo kirjoittanut, pinnien koristeet on kyllä niin päin, että se aaltoileva puoli pitäisi tulla päälle. Eivät pinnivalmistajatkaan ilmeisesti tiedä tätä asiaa. Ap.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 19:01"]
Pinni on ollut tosi napakasti päässä koko päivän, pidän sitä jatkossakin tällä "uudella tavalla". Mutta tosiaan, kuten moni onkin jo kirjoittanut, pinnien koristeet on kyllä niin päin, että se aaltoileva puoli pitäisi tulla päälle. Eivät pinnivalmistajatkaan ilmeisesti tiedä tätä asiaa. Ap.
[/quote]
Siis valmistajat eivät tiedä, että tekevät tuotteitaan väärinpäin? Mikä ei täsmää tässä yhtälössä..
En tiennyt. Onhan noissa pinneissä jotain hörhelöitäkin juuri tuolla aaltoilevalla puolella. Haiskahtaa höpöhöpö.
Tiesin. Ennen kuin kuulin asiasta, pinnit eivät pitäneet hiuksiani paikallaan ollenkaan, mutta kun aloin käyttää niitä oikein päin, niin kyllä toimii. Paljon helpompaa.
En tiennyt, mutta täytyy kokeilla. Kiitos tiedosta!
Minua kiinnostaisi tietää kuka tämän totuuden on keksinyt ja koska.
Itseasiassa nämä todella pysyvät päässä paremmin aaltoileva puoli päätä vasten. Jee, mulla kun on aina ollut ongelmia pinnien pysymisessä.
Tota koriste juttuu vaan ihmettelen minäkin!
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 19:04"]
[/quote]
Siis valmistajat eivät tiedä, että tekevät tuotteitaan väärinpäin? Mikä ei täsmää tässä yhtälössä..
[/quote]
Ei ne siellä Kiinan tehtailla mieti, ne tekee totutusti. Nyt niiltä meni sitten markkinat, kun joku tajuskin, että tää toimiikin paremmin näin.
Tiesin, enkä ollut koskaan edes lukenut asiasta. Mielestäni se vain on loogista laittaa sileä puoli ylöspäin.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 19:04"]
[/quote]
[/quote]
Ei ne siellä Kiinan tehtailla mieti, ne tekee totutusti. Nyt niiltä meni sitten markkinat, kun joku tajuskin, että tää toimiikin paremmin näin.
[/quote]
Mutta joku ne koristeet suunnittelee. Miksi kaikissa ne on sillä aaltopuolella? Entä miksi monesti se aaltopuoli on lyhyempi? Entä miksi pinnit aina kuvataan se aaltopuoli ylöspäin? Entä miksi ne ovat niissä pakkauksissa aaltopuoli ylöspäin? Jos se on väärin, niin mikseivät sisäänostajat tms anna palautetta että hei, nämähän ovat väärinpäin.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 19:43"]
Mutta joku ne koristeet suunnittelee. Miksi kaikissa ne on sillä aaltopuolella? Entä miksi monesti se aaltopuoli on lyhyempi? Entä miksi pinnit aina kuvataan se aaltopuoli ylöspäin? Entä miksi ne ovat niissä pakkauksissa aaltopuoli ylöspäin? Jos se on väärin, niin mikseivät sisäänostajat tms anna palautetta että hei, nämähän ovat väärinpäin.
[/quote]
Ja miksi kaarevat pinnit ovat lähes aina niin päin kaarevia että sileä puoli tulee päätä vasten?
Mä ihmettelen eniten tässä asiassa sitä, että näin moni on käyttäny pinnejä väärinpäin.
Puhun nyt niistä perusmummonnutturapinneistä. En tiedä mistään kuvioiduista. Ehkä valmistajatkin ovat luulleet, että niitä käytetään toisinpäin???
En tiennyt ja kyllä se koristepuoli ihan koristamistarkoitukselta on näyttänyt kun niissä on välillä ties mitä rusetteja ja leppäkerttuja ( lapsille varsinkin). Ei kai niitä rusetteja ole tarkoitus sentään sinne hiuksien väliin tunkea? Joo, en usko tuota juttua.