Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen laihtunut kymmenen kiloa, enkä huomaa sitä itsessäni :(

Vierailija
08.08.2013 |

Faktoja: Reilun kahden kuukauden aikana laihduttanut 10 kiloa, normaalipainon ylärajalta painoindeksiin 23. En huomaa laihtumista lainkaan peilistä. Tuntuu, etten ole laihtunut ollenkaan. Näytän omasta mielestäni ihan samalta kuin kesän alussa, vaikka vaaka ja osa vaatteistakin kertoo ihan muuta.

Mies on kyllä ehdottomasti huomannut positiivisen muutoksen, mutta miksi minäkuva ei tule mukana? Olen ajatellut laihduttaa vielä noin viisi kiloa. Onko vaarana, että vielä viidenkin kilon jälkeen tunne on sama, ikuinen "läski"? Sarkastisesti, sitähän tietysti av:n mittapuulla olenkin, kun painoindeksi ei ole 19...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 07:59"]

Faktoja: Reilun kahden kuukauden aikana laihduttanut 10 kiloa, normaalipainon ylärajalta painoindeksiin 23. En huomaa laihtumista lainkaan peilistä. Tuntuu, etten ole laihtunut ollenkaan. Näytän omasta mielestäni ihan samalta kuin kesän alussa, vaikka vaaka ja osa vaatteistakin kertoo ihan muuta.

Mies on kyllä ehdottomasti huomannut positiivisen muutoksen, mutta miksi minäkuva ei tule mukana? Olen ajatellut laihduttaa vielä noin viisi kiloa. Onko vaarana, että vielä viidenkin kilon jälkeen tunne on sama, ikuinen "läski"? Sarkastisesti, sitähän tietysti av:n mittapuulla olenkin, kun painoindeksi ei ole 19...

[/quote]

10kiloa ei vielä ole niin paljon että huomaisi muutoksen. Oletko liikkunut ja kiinteyttänyt muuten samalla olemustasi? Oletko ottanut kuvia lähtötilanteestasi tai mittoja mihinvertailla. Mitkä mittasi ovat nyt? Voithan vielä yrittää laihtua jos et viihdy nykyisessäkään painossasi. Yleensähän iho kiinteytyy vasta jälkijunassa joten voi johtua löysästä nahastakin kun ei ole enää fyllinkiä. 

Vierailija
2/27 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilikuvaan ei kannata tässä tapauksessa luottaa. Mittanauha ja valokuvat ovat paljon parempia totuuden puhujia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tippunut 13kg ja luulin olevani jo tyytyväinen tässä vaiheessa. Edelleen peilissä sama läski. :/ Minulla oli ylimääräistä ja nyt painoindeksi 24, eli on oikeasti edelleen ylimääräistä. Itse mietin, että tavoitteeseen enää 4kg, että on tuossa bmi 23 eikä varmasti tavoite riitä. :( Olen laihduttanut hitaasti ja myös kiinteytynyt samalla, eli paino pudonnut 6kk aikana tuon. Olen yrittänyt olla tyytyväinen lukuihin ja vaatteisiin, jotka jälleen mahtuvat päälle. Olisi pitänyt kokeilla valokuvaamista, harmi ettei ole kuvia ihan lihavimmilta ajoilta. Jos et ole tyytyväinen vielä parin kilon jälkeen niin kannattaa miettiä syitä miksi ei ole tyytyväinen.

Vierailija
4/27 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin juuri ketjun, jossa ihmettelin, miksen tajua lihoneeni tuota samaa 10 kiloa. Minä näen ainoastaan hoikan naisen peilissä, enkä halua siksi vähentää syömistä. Se on minulle niin suuri nautinto ja nykyisin varmaan jonkinlainen pakokeinokin.

Vierailija
5/27 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla kuvia on, mutta jotenkin todellisuus on toinen :( Treenaan kyllä, olen treenannut aina, monia eri lajeja. Yksi asia on jossa muutoksen huomaa selvästi, juoksuvauhdin parantuminen. No, pitänee jatkaa vielä, sillä haluan muutoksen näkyvän peilistäkin. Tuntuu vaan vähän pahalta, kun muutos on huomaamaton, ainakin itselle.

Vierailija
6/27 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämässäni kerran lihonut rajusti hoikasta lihavaksi, ensimmäisen raskauden aikana, en alussa edes tajunnut lihomista, peilistä näin saman tyypin kunnes joku kuva havahdutti ja tajusin olevani erittäin lihava. Laihdutin 30 kiloa ja peili tuli pitkään jäljessä, näin itseni koko ajan lihavana kunnes ihmiset alkoi huomautteleen että hyänen aika miten hyvässä kunnossa olet. Eli oman pään sisällä muutos ei tapahdu niin nopeasti. Nykyään kun kiloja alkaa kertyä muutamakin nään muutoksen, samoin jos paino putoaa muutamia kiloja olo muuttuu heti.

Vierailija
7/27 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et huomaa, koska kehonkuvasi ei muutu samaa tahtia kuin vartalosi. Jos haluat laihtua vielä, ota kuvia itsestäsi nyt. Niistä se muutoksen huomaa konkreettisemmin ja se auttaa myös kehonmuodon hahmottamisessa sitten jälkeenpäin.

Vierailija
8/27 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tiputtanut 15 kg ja olen ollut mielestäni koko ajan samannäköinen. Työkaverit sanoivat, että olen laihtunut tosi paljon, kun näkivät pitkän kesäloman jälkeen. Oma pää se on, joka ei pysy perässä kumpaankaan suuntaan, kun näkee itsensä joka päivä, niin ei huomaa muutosta.

Vierailija
9/27 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli tulee kroppaa jäljessä, kyllä se oikeasti jo näkyy, että olet hoikistunut ap. Hyvä suoritus ap, älä lannistu! 

Vierailija
10/27 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin tuollaisessa kyse on myös siitä, että ei kropan malli muutu. Saman mallinen se kroppa on, lihavampana vain vähän paksumpi versio ja laihempana kapeampi versio samasta kropasta. Mutta ne muodot ja mittasuhteet pysyy melko samoina. Ei se laihtuminen siksi niin kamalasti näy peilissä. Sen huomaa parhaiten just tosta mainitsemastasi, että vaatteet mahtuu taas hyvin päälle.

Vierailija
11/27 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 09:43"]

Mulla ainakin tuollaisessa kyse on myös siitä, että ei kropan malli muutu. Saman mallinen se kroppa on, lihavampana vain vähän paksumpi versio ja laihempana kapeampi versio samasta kropasta. Mutta ne muodot ja mittasuhteet pysyy melko samoina. Ei se laihtuminen siksi niin kamalasti näy peilissä. Sen huomaa parhaiten just tosta mainitsemastasi, että vaatteet mahtuu taas hyvin päälle.

[/quote]

tuo on totta. Vaikka laihtuisin 20kg niin en saa sitä ampiaisvyötäröä mikä on kaikkien kadehtima. Mutta ehkä saan sellaisen kropan jolla kehtaan taas mennä uimarannalle bikineissä vaikka onkin vähän löysää nahkaa ja tasapaksu vyötärö niin ei olisi niin pömppömahaa tai niin isoa röllöä. Itsetuntoni paranee.

Vierailija
12/27 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania kommentteja naiset! Olen viettänyt aikalailla mökkielämää kesällä, treenannutkin mökkioloissa ja lenkkeillyt kovasti. Ensi viikolla aloitan työt, olisi tietysti mukavaa kuulla työkavereiden havainnot, jos he nyt huomaavat :) Naisvaltaisella työpaikallani kyllä yleensä muiden "muodonmuutokset" huomataan.

ap

Vierailija
13/27 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 10:13"]

Ihania kommentteja naiset! Olen viettänyt aikalailla mökkielämää kesällä, treenannutkin mökkioloissa ja lenkkeillyt kovasti. Ensi viikolla aloitan työt, olisi tietysti mukavaa kuulla työkavereiden havainnot, jos he nyt huomaavat :) Naisvaltaisella työpaikallani kyllä yleensä muiden "muodonmuutokset" huomataan.

ap

[/quote]

jännä miten erilaisia ihmiset on. =) Itse en halua taas että kukaan huomaa tai huomauttaa. Teen tätä itselleni ja riittää että itse olen tyytyväinen. Olen laihtunut 1v sitten 10kg ja silloin työkaveri huomautti. Tuntui nololta enkä osannut vastata fiksusti tilanteessa. Sitten lihoin uudestaan kilot ja tuntuisi nyt typerältä että joku kommentoisi jojoiluani. Toivon tietenkin että nyt laihdun pysyvästi. 

Vierailija
14/27 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, me ihmiset ollaan erilaisia, eikö se just olekin aika hauskaa? Olen mielestäni tosissani liikkeellä pysyvästi hoikemman olomuodon kanssa ja tehnyt sen eteen töitä kesänkin aikana. Liikuntapuoli on ollut aina hallussa, mutta nyt tein myös ruokarempan. Minusta vaan on kiva, että muut sen huomaavat, ei voi mitään :)

ap

Vierailija
15/27 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olisko järkevää nyt hallita painoa vaikka vuosi ja pudottaa lisäkiloja vasta sen jälkeen? Jos laihdutat liian ankarasti, niin repsahduskin on suurempi.

Vierailija
16/27 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap taas: nyt on sellainen vaihe, että paino tuntuu laskevan melkein itsestään. En ole millään kituruokavaliolla, vaan syön hiilaritietoisesti, toisinaan myös herkkuja. Alkoholia olen vältellyt, vaikka sitä menee muutenkin vähän. Jäätelön totesin tänä kesänä ihan tarpeettomaksi. Tuntuisi tyhmältä nyt alkaa tasoitella painoa.

Vierailija
17/27 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap taas: nyt on sellainen vaihe, että paino tuntuu laskevan melkein itsestään. En ole millään kituruokavaliolla, vaan syön hiilaritietoisesti, toisinaan myös herkkuja. Alkoholia olen vältellyt, vaikka sitä menee muutenkin vähän. Jäätelön totesin tänä kesänä ihan tarpeettomaksi. Tuntuisi tyhmältä nyt alkaa tasoitella painoa.

Vierailija
18/27 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kävi samoin. en tajunnut asiaa edes niistä vaatteista ennen kuin mieheni yhtenä päivänä sanoi vähän tuskastuneen oloisena, että "ei, sun täytyy kyllä nyt alkaa käyttää oikeankokoisia vaatteita, noihan on ihan kauheat." menin peilin eteen ja huomasin, että niinpä onkin. olin vain kurtannut niitä liian isoja housuja vyöllä tiukemmiksi ja ne pussittivat joka puolelta.

kun kävin ostamassa uusia vaatteita, asia pikkuhiljaa alkoi iskostua omaan päähänikin.

Vierailija
19/27 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit piietänyt kokovartalopeiliin vaikka huulipunalla peilikuvasi ääriviivat ennen laihdutusta. Nyt kun tälläytyisit peilin eteen, huomaisit todennäköisesti, että olet kutistunut ainakin jonkin verran. Onhan ukkosikin huomannut!

Vierailija
20/27 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikista turhauttavinta on laihtumisessa että vatsamakkarat säilyy ne vaan pienenee. Eli ei voi edelleenkään pitää niitä tiukkoja paitoja vaan pitää ostaa äitiyspaitoja ja telttoja. =(  Olisi ihana olla vatsamakkaraton. Mutta varmaan mahdotonta itselleni. Olen vaan tasapaksu ja taipuvainen omenavartaloon. Minusta ei saisi bikinifitnes mallin kaltaista kapeine uumineen vaikka muuten olenkin aika pieniluinen niin jostain syystä vyötäröni luuni ovat leveät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi