Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

11 v. valvoo vieläkin, voi hemmetti!

Vierailija
07.08.2013 |

Ei nuku ei vaikka unta on odottanut sängyssään klo 20.30 asti. Ei täällä pääse muutkaan nukkumaan, ja mun piti mennä vielä suihkuunkin (kohina kuuluu lastenhuoneeseen jos ei ole kunnolla nukahtanut). Ens viikolla alkaa koulu eli mitä tästäkin tulee. Koko kesä on nukkumaanmeno ollut yhtä taistelua ja nyt napsahti tietokonekielto koko loppulomaksi. Olen huomannut että silloin ei ainakaan uni tule jos istuu nenä kiinni koneessa vielä ilta-aikaan mutta aina henno kieltääkään kun ei ole koko päivänä koneella ollut. Mutta tosiaan, nytpä ei mene sitten koneelle päivälläkään.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu alkaa vasta ensi viikolla, kuten sanoit. Joillakin alkaa huomenna.

Ekan viikon ovat loman jälkeen väsyneitä ja sitten alkaa tasottumaan. No big deal.

Vierailija
2/22 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä valvoo vielä kaikki kakrut, 7, 10 ja 12 vuotiaat. Ajatus oli, että tällä viikolla olisi hiljaisuus klo 23, tosin en ole asiasta stressannut. Kyllä ne nukkumisajat siitä aina muuttuvat kun aamulla pitää alkaa ajoissa heräämään, valvokoon siis. Lupasin herättää kyllä kaikki viimeistään kahdeksalta kun lähden töihin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin 10v. Onneksi koulu alkaa, pakko rutinoitua:)

Vierailija
4/22 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltanukahtamiseen auttaa se, ettei nuku aamulla puoleen päivään. 

Vierailija
5/22 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, ei muuten auta. Meillä on 10-vuotias herännyt koko kesän klo 8-9 ja silti valvoo joka ilta puolilleöin ja välillä pitempäänkin. Ei vaan saa unta aikaisemmin.

Vierailija
6/22 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 10v valvoo edelleen, koulu alkaa huomenna. Äitiinsä tullut, eli muutokset vie yöunet. Nukkuu sitten taas seuraavan yön hyvin, toivottavasti..

Vierailija
7/22 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 23:53"]

5, ei muuten auta. Meillä on 10-vuotias herännyt koko kesän klo 8-9 ja silti valvoo joka ilta puolilleöin ja välillä pitempäänkin. Ei vaan saa unta aikaisemmin.

[/quote]

Koska ei tarvitse enempää unta. Jos heräisi kuudelta, niin nukahtaisi aikaisemmin. 

Vierailija
8/22 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 8v. nukahti tunti sitten. Liian kuuma ja liian valosaa niin ei tule uni.

Vierailija
9/22 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tosissas laittanut puol ysiltä tuon ikäisen sänkyyn? Täysin järjetöntä. Saisitko itse unta tuohon aikaan, jos ei väsytä?

Vierailija
10/22 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 13v voi hyvin nukkua kellon ympäri, teinit vaan tarvitsevat enemmän unta. 

Tämä 8 neropatille, ymmärrät sitten kun on niitä omia lapsia pelkästään koulukirjoja. 

Vierailija
11/22 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 23:39"]

Ei nuku ei vaikka unta on odottanut sängyssään klo 20.30 asti. Ei täällä pääse muutkaan nukkumaan, ja mun piti mennä vielä suihkuunkin (kohina kuuluu lastenhuoneeseen jos ei ole kunnolla nukahtanut). Ens viikolla alkaa koulu eli mitä tästäkin tulee. Koko kesä on nukkumaanmeno ollut yhtä taistelua ja nyt napsahti tietokonekielto koko loppulomaksi. Olen huomannut että silloin ei ainakaan uni tule jos istuu nenä kiinni koneessa vielä ilta-aikaan mutta aina henno kieltääkään kun ei ole koko päivänä koneella ollut. Mutta tosiaan, nytpä ei mene sitten koneelle päivälläkään.

[/quote]

Meillä ei 11-v mene tuohon aikaan nukkumaan edes koulupäivinä, vaan tuntia myöhemmin. Lomalla ei muuten väsytä niin paljon kuin kouluaikana eli älä huoli, kyllä ensi viikolla uni maittaa. Miksei muuten teillä saa lomalla valvoa? 

Vierailija
12/22 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna valvoa vain jos itsekin jaksat. Maanantaina kouluaamuna herää väsyneenä mutta sitten illalla nukuttaakin kovin, ja rytmi on taas koulun seuraavat 10kk. Avot.

Vierailija
13/22 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:03"]

Mun 13v voi hyvin nukkua kellon ympäri, teinit vaan tarvitsevat enemmän unta. 

Tämä 8 neropatille, ymmärrät sitten kun on niitä omia lapsia pelkästään koulukirjoja. 

[/quote]

Kasilla on kaksi lasta, 11-v ja 13-v. 

Vierailija
14/22 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:05"]

[/quote]

Miksei muuten teillä saa lomalla valvoa? 

[/quote]Siksi kun hänellä on aamusta tekemistä. Ja mulla taas illasta tekemistä ja toki pitäisi päästä aamulla ylös ennen klo 11:sta johon on lipsahtanut tässä kesällä siksi kun joudun valvomaan myöhään kun lapsikin valvoo. Ja siksi laitoin nukkumaan tuohon aikaan kun kesä on pyritty pitämään niin että viimeistään klo 22 sängyssä, nyttemmin vierähtänyt 21.30 asti koska se koulu alkaa ensi viikolla ja aamuherätykset olivat ongelma jo keväällä. On siis mennyt nukkumaan esim. klo 22 mutta valvonut pari tuntia > nukahtaa klo 24. Tämä ei toimi vaan on nukahdettava aikaisemmin joten on mennyt nukkumaan 21.30 > valvoo taas sen pari tuntia ja nukahtaa klo 23.30 > ei toimi em. syiden takia. Menee sänkyyn klo 21 > valvoo taas sen pari tuntia ja nukahtaa klo 23 - tämäkin on liian myöhään. Siksi olen aikaistanut nukkumaanmenoa että nukahtaisi järkevään aikaan. Meillä on tosi pieni asunto eikä täällä voi tehdä mitään just tuossa nukahtamisvaiheessa, siis vaikka jumpata tai opiskella kieliä (siis ääneen) tai edes tiskejä laittaa kuivumaan. Eli kaikki nämä odottavat siihen asti kunnes lapsi on nukahtanut.

Vierailija
15/22 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:14"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:05"]

[/quote]

Miksei muuten teillä saa lomalla valvoa? 

[/quote]Siksi kun hänellä on aamusta tekemistä. Ja mulla taas illasta tekemistä ja toki pitäisi päästä aamulla ylös ennen klo 11:sta johon on lipsahtanut tässä kesällä siksi kun joudun valvomaan myöhään kun lapsikin valvoo. Ja siksi laitoin nukkumaan tuohon aikaan kun kesä on pyritty pitämään niin että viimeistään klo 22 sängyssä, nyttemmin vierähtänyt 21.30 asti koska se koulu alkaa ensi viikolla ja aamuherätykset olivat ongelma jo keväällä. On siis mennyt nukkumaan esim. klo 22 mutta valvonut pari tuntia > nukahtaa klo 24. Tämä ei toimi vaan on nukahdettava aikaisemmin joten on mennyt nukkumaan 21.30 > valvoo taas sen pari tuntia ja nukahtaa klo 23.30 > ei toimi em. syiden takia. Menee sänkyyn klo 21 > valvoo taas sen pari tuntia ja nukahtaa klo 23 - tämäkin on liian myöhään. Siksi olen aikaistanut nukkumaanmenoa että nukahtaisi järkevään aikaan. Meillä on tosi pieni asunto eikä täällä voi tehdä mitään just tuossa nukahtamisvaiheessa, siis vaikka jumpata tai opiskella kieliä (siis ääneen) tai edes tiskejä laittaa kuivumaan. Eli kaikki nämä odottavat siihen asti kunnes lapsi on nukahtanut.

[/quote]

Vierailija
16/22 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi ap olla tosissas. En edes vaivaudu vastaamaan..

Huoh..

Vierailija
17/22 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä siis asuu teidän elämän pyörittäjä?

Suihkuun ei voi mennä, kun lapsi yrittää nukahtaa ja kämppä on pieni? Menisit ja kokeilisit, vois vaikka nukahtaa.

Vierailija
18/22 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen pitää väsyä päivän aikana. Tietokonepelit ei väsytä. Pihapelit, pyöräily, uiminen tai muu järkevä aktiviteetti olisi ihan hyvä. Ja oikeanlainen ruokavalio. Mutta 20.30. on siitäkin huolimatta ton ikäselle ihan liian aikainen nukkumaanmeno. Jos olis kunnolla reuhunnu koko päivän, niin menis sänkyyn kl.21.30-22 ja nukahtais hyvin pian. 

Vierailija
19/22 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/22 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä mikset voinut mennä sinne suihkuun siinä vaiheessa kun lapsi meni sänkyyn eli puoli ysiltä tai olisit mennyt vaikka vähän ennen sitä. Tuo nyt on aivan turhaa marttyyriyttä ettei muka voi mennä suihkuunkaan 11-vuotiaan lapsen takia.

Ja mikset voi mennä nukkumaan jos lapsi valvoo sängyssään? Meilläkin jää koululaiset valvomaan kun mä meen nukkumaan. Mulla on kuitenkin aamuisin herätys kuudelta. Meen nukkumaan kymmeneltä ja koululaiset saa lukea sängyissään yhteentoista.