Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei eläkeikää saa nostaa?

Vierailija
07.08.2013 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain, että tietyn iän jälkeen on pakko jäädä eläkkeelle. Tuo jos jokin on outoa. Eikö nyt olisi sama ensin antaa niiden käydä töissä vanhana, jotka todella haluavat, sitten voisi miettiä noita muita keinoja.

Vierailija
2/14 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vanhat potkitaan työpaikoilta pois eikä enää palkata. Joutuvat kitkuttamaan työttömänä viimeiset vuodet työiästään. Myöhemmin eläkkeelle ja ja työttömyyden takia pienempi eläke, säästöä. Siitä siinä on kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se on ainakin turhaa. Töitä ei yksinkertaisesti ole kaikille (vaikka moni muuta väittää). Tiedän monta nuorta jotka ei vaan työllisty. Minä en 50 v:na saa töitä, miten saisin niitä 67 vuotiaana. Ja aika tosi moni jää sitäpaitsi eläkkeelle sairauden takia jo paljon aiemmin.

Vierailija
4/14 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 17:06"]

Luin jostain, että tietyn iän jälkeen on pakko jäädä eläkkeelle. Tuo jos jokin on outoa. Eikö nyt olisi sama ensin antaa niiden käydä töissä vanhana, jotka todella haluavat, sitten voisi miettiä noita muita keinoja.

[/quote]

Ei. Koska jokainen ikivanha huru-ukko ja -akka, joka  ei malta eläköityä vie siinä työpaikan joltakin nuoremmalta, joka ehkä tarvitsisi sitä palkkatyötä enemmän.

Vierailija
5/14 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottaa noi 63 vuotiaat hyväkuntoiset paskat jotka alkaa elää työssäkäyvien varoilla. Ja sitä jatkuu vuosikymmeniä kun eihän ne kupsahda sitten millään. Viimeiset vuodet näihin elätteihin panostetaan  yleensä valtavan kalliita sairaanhoitoja vielä kaupan päälle

Vierailija
6/14 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 17:12"]

Koska vanhat potkitaan työpaikoilta pois eikä enää palkata. Joutuvat kitkuttamaan työttömänä viimeiset vuodet työiästään. Myöhemmin eläkkeelle ja ja työttömyyden takia pienempi eläke, säästöä. Siitä siinä on kyse.

[/quote]

juuri näin, tästä justiinsa kyse eikä mistään muusta!

Vierailija
7/14 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nykyäänkin joustava, välillä 63-68 -v. Kansaneläkkeelle pääsee 65-vuotiaana. Itse olen ainakin jo aika sairaalloinen, mutta painan töitä minkä kerkiän. Eläkeikään 9 vuotta aikaa. Olen paiskonut töitä jo kymmeniä vuosia, joten koen ansainneeni sen eläkkeeni sitten, jos elän 63-vuotiaaksi. Hautaan astiko tässä pitäisi painaa ja toisia elättää verorahoillaan? Onpa iloton ajatustapa! Koen, että panokseni tälle yhteiskunnalle on jo ihan hyvin nytkin täytetty. On tosi paljon työttömiä, syrjäytyneitä nuoria, paljon on minua nuorempia työkyvyttömyyseläkeläisiä. Sellaisten parissa minäkin työskentelen, vuosi vuodelta itse raihnaistuen.

En vedä mitään tukia, en edes asumistukea. Ja täytettyäni 53 v työeläkemaksu nousi monella prosentilla, ja sitä joutuu sitten maksamaan eläkkeelle asti. Itse ainakin koen, että olen eläkkeeni ansainnut, mutta täällähän ollaan vuorotellen kateellisia milloin millekin ryhmälle. Milloin kotiäideille, toisaalta työttömille, sossun eläteille, maahanmuuttajille, nyt eläkeläisille. Tyypillistä AV:ta :(

Vierailija
8/14 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomainen kysymys! Eläkeikää on pakko nostaa. Eliniänodote kohoaa koko ajan. Meidän tyttölapset elää jo satavuotiaiksi. Ei kukaan tarvitse monen vuosikymmenen mittaista eläkejaksoa. Se ei ole niiden eläkeläistenkään etu, eikä todellakaan yhteiskunnan. Eläkeiän nosto on välttämättömyys. Mitä kauemmin sitä vastaan pullikoidaan, sitä enemmän valtion kassa menee miinukselle. Minä en ainakaan halua maksaa yhtään enempää veroja työkuntoisten eläkeläisten elättämiseksi.

Vierailija
9/14 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika turhaa, koska tuskin pystyn hoitoalalla työskentelemään kokopäiväisenä 65 vuotiaaksi. Se tietää vain työnantajalle kuluja, kun olen sairauslomalla paljon viimeisinä vuosina.

t. hoitaja, kuka vuodeosastolla ja kulumia niskassa ja alaselässä.

Vierailija
10/14 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 18:36"]

Erinomainen kysymys! Eläkeikää on pakko nostaa. Eliniänodote kohoaa koko ajan. Meidän tyttölapset elää jo satavuotiaiksi. Ei kukaan tarvitse monen vuosikymmenen mittaista eläkejaksoa. Se ei ole niiden eläkeläistenkään etu, eikä todellakaan yhteiskunnan. Eläkeiän nosto on välttämättömyys. Mitä kauemmin sitä vastaan pullikoidaan, sitä enemmän valtion kassa menee miinukselle. Minä en ainakaan halua maksaa yhtään enempää veroja työkuntoisten eläkeläisten elättämiseksi.

[/quote]

Mieluummin maksat nuorisotyöttömyydesta ja vanhemman ikäpolven sairauslomista, kun heidän on pakko roikkua työpaikan kirjoilla, kun kaikki eläketiet on tukittu.

Vierailija
11/14 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kenen eliniän odote kohoaa? Miehet kuolevat vuosia nuorempina kuin naiset. Siksi tasa-arvon nimessä NAISTEN eläkeikää tulisikin nostaa!

Vierailija
12/14 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 18:30"]

Onhan se nykyäänkin joustava, välillä 63-68 -v. Kansaneläkkeelle pääsee 65-vuotiaana. Itse olen ainakin jo aika sairaalloinen, mutta painan töitä minkä kerkiän. Eläkeikään 9 vuotta aikaa. Olen paiskonut töitä jo kymmeniä vuosia, joten koen ansainneeni sen eläkkeeni sitten, jos elän 63-vuotiaaksi. Hautaan astiko tässä pitäisi painaa ja toisia elättää verorahoillaan? Onpa iloton ajatustapa! Koen, että panokseni tälle yhteiskunnalle on jo ihan hyvin nytkin täytetty. On tosi paljon työttömiä, syrjäytyneitä nuoria, paljon on minua nuorempia työkyvyttömyyseläkeläisiä. Sellaisten parissa minäkin työskentelen, vuosi vuodelta itse raihnaistuen.

En vedä mitään tukia, en edes asumistukea. Ja täytettyäni 53 v työeläkemaksu nousi monella prosentilla, ja sitä joutuu sitten maksamaan eläkkeelle asti. Itse ainakin koen, että olen eläkkeeni ansainnut, mutta täällähän ollaan vuorotellen kateellisia milloin millekin ryhmälle. Milloin kotiäideille, toisaalta työttömille, sossun eläteille, maahanmuuttajille, nyt eläkeläisille. Tyypillistä AV:ta :(

[/quote]

Miksi tätä piti alapeukuttaa? Johan kirjoitin, että paiskon töitä ja haaveilen, että vielä 9 vuotta jaksaisin (olen nyt 54-v). Kuinka pitkään minun pitää vielä jaksaa senkin jälkeen? Tietenkin puhun nyt vain itsestäni, mutta kerropas alapeukuttaja, mikä se oikea eläkeikä sun mielestä sitten on? Vai luuletko minun vievän nuorilta työpaikan, senkö takia olet katkera? Kuules, olen korkeasti opiskellut ja senkin suurelta osalta työn ohella, etten vain kuluttaisi yhteiskunnan rahoja itseeni. Tuommosia alapeukkuja ja (oliko nyt kutosen) kommentteja lukiessani tekisi mieli mennä pitkäaikaissairauksieni takia jo ihan työterveyslekuriin ja vali valittaa ja laittaa eläkehakemus vireille. Olette tosi ilkeitä, mutta jos tuosta saatte kickesejä niin siitä vaan! Vielä se ikä teillekin karttuu, muistakaa sitten nämä nykyiset mielipiteenne...

Vierailija
13/14 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mielestäni sairauseläkkeelle pitäisi päästä jos siihen on tarve, mutta monet ovat kyllä vielä oikein hyvässä työkunnossa 63-vuotiaina ja heidän laiskotteluaan ei jaksaisi maksaa.. Mielestäni Suomi tarvitsee joustoa työelämään ja osa-aikatyön kannattavuutta pitäisi nostaa!

Vierailija
14/14 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 18:45"]

[/quote]

Kenen eliniän odote kohoaa? Miehet kuolevat vuosia nuorempina kuin naiset. Siksi tasa-arvon nimessä NAISTEN eläkeikää tulisikin nostaa!

[/quote]

Millä lailla se on naisten syy, että miehet kuolevat nuorempina? Miesten pitää itse levittää päättäjien keskuudessa tietoutta miesten lyhyemmästä eliniästä ja terveydenhuollollisilla toimilla pitää vaikuttaa siihen, että miesten elinikä pitenee. Sukupuolien mukainen eläkeikä on ongelmallinen, koska yksilötasolla ei voi tietää, koska ihminen kuolee.

Tärkeintä olisi pidentää työuria alkupäästä. Ei ole mitään järkeä siinä, että nuori joutuu odottelemaan 3-4 vuotta ennen kuin pääsee opintoihin kiinni, tehden hanttihommia ja opiskellen turhapäiväisiä asioita kansanopistoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi