Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistä että tulee raskaaksi heti kun ehkäisy jätetään pois?

Vierailija
11.08.2020 |

Minä ja avopuolisoni olemme 26-vuotiaita yliopisto-opiskelijoita ja keskusteltuamme lapsista tulimme siihen tulokseen, että nyt voisimme ehkäisyn jättää pois sillä mies valmistuu ensi vuonna ja minulla on vielä jokunen vuosi jäljellä. Olin lukenut että monet parit saavat yrittää useamman kuukauden jopa vuoden ennenkuin raskaus onnistuu. Tiesin toki että aina on mahdollisuus, että heti tärppää, mutta tuli tämä nyt silti vähän järkytyksenä että todellakin samantien.. olemme onnellisia, mutta jännittää kyllä myös. Onko yleistä, että on näin helppoa? Tosiaan itse olin siinä uskossa että useimmilla ottaa aikaa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 4 kertaa tärpännyt ekasta kierrosta. Ja mulla on vielä PCOS!

Vierailija
22/35 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kentällinen lapsia tehtynä kaikki raskaudet alkoi parissa kuukaudessa mutta nuorena ne teinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, 

minullakin on tärpännyt neljästi ekasta kierrosta. Sain lapseni 33, 35, 38 ja 45 v ja tuo kuopus oli yllätys. Toki esikoisessakin yllätti, kun tärppäsi heti.

Vierailija
24/35 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin yhdessä vaiheessa e-pillerit, koska ei ollut ehkäisyn tarvetta. Kahdet menkat tuli normaalisti ja sen jälkeen ei ollut menkkoja yhdeksään kuukauteen. Raskaana en ollut ja syy jäi mysteeriksi. Kun jäivät pois, päätin, että jos vuoteen ei näy, menen lääkäriin, mutta sinne asti en ehtinyt.

Suvussa on paljon hedelmällisyyteen liittyviä ongelmia enkä ole koskaan epäillyt, että ne ongelmat eivät koskisi minuakin ja kun näki mitä tapahtui ehkäisyn poisjätön jälkeen, ei se ainakaan optimismia lisännyt.

Vierailija
25/35 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka tärppäsi heti. Toiseen meni lähes vuosi.

Vierailija
26/35 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä te lapsen elätätte?

Vierailija
27/35 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä te lapsen elätätte?

Älä huoli emme asu Suomessa joten emme ainakaan sinun verovarojasi ole viemässä ;) meillä on hieman säästöjä kesätöistä ja lisäksi mies siis valmistuu ensi vuonna ja menee sitten töihin. Maassa jossa asumme suht hyvä työllisyystilanne joten ei pitäisi olla ongelma koulutetulle ihmiselle. Eihän elämästä koskaan varmaksi tiedä ja jos aina vaan miettisi mikä on järkevintä ei niitä lapsia varmaan tekisi enää kukaan..

- Ap

Vierailija
28/35 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, kaikki tärpänneet heti. Itseasiassa en ole kertaakaan harrastanut seksiä ilman ehkäisyä tulematta raskaaksi. Paitsi silloin, kun olin jo. :D

Vierailija
29/35 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/tie…

Mahdollisuutesi tulla raskaaksi alle kolmessa kuukaudessa on 60 %.

Vierailija
30/35 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni monta raskautta ja kaikki tärpänneet kerrasta. Käsittääkseni suht yleistä, jos nainen terve.

Riippuu aika paljon naisen iästä, miehen sperman laadusta, stressistä jne.

Vierailija
31/35 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat lapset saaneet ekasta kierrosta alkunsa. Ekan kohdalla se oli todellakin vähän järkytys, kun oltiin myös varauduttu pitkään yritykseen. Toisen kohdalla sitä osasi jo odottaa, mutta ei sellaista tietenkään voi itsestäänselvänä pitää. Onnekkaita olemme.

Me kerrottiin ekasta lapsesta perheille vasta rv12 ultran jälkeen. Tästä toisesta kerroin omalle perheelleni jo hieman aiemmin, koska vietettiin siellä viikko kesälomaa juuri silloin kun mulla oli pahoinvoinnit pahimmillaan, ei oikein ollut mahdollista olla kertomatta. Puolison vanhemmille ei olla vielä kerrottu, ajateltiin kyllä että jos tulee joku vastaava tilanne, tyyliin alan heidän ruokapöydässään oksentaa, niin tietysti kerrotaan, mutta ei ole tullut, joten kerrotaan sitten ultran jälkeen.

Vierailija
32/35 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepas onnistuneet monet nopeasti. Meillä lapset toisesta, kolmannesta ja kolmannesta mahdollisesta kierrosta.

Vierailija
33/35 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaa yritettiin vuosi. toka tärppäs ekasta kierrosta ja kolmatta yritettiin 6kk.

Vierailija
34/35 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin "kuinka nopeasti raskauduit?" - kyselyihin yleensä vastaavat ne, joilla raskaus on alkanut heti.

Sitten vauvakuume-palstoilla jne. löytyy enemmän porukkaa, joilla se ottaa aikansa.

Meillä meni reilut 2,5 vuotta. Oltiin alle 30 - vuotiaita. Mutta spontaanisti alkanut raskaus meni ongelmitta loppuun ja syntyi terve lapsi. Lopputulos tärkein, ei se miten nopeasti kaikki on tapahtunut.

Vierailija
35/35 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa yritettiin 2 vuotta, kunnes tärppäsi.. (Kerettiin jo tutkimuksiinkin joissa mitään ei löytynyt).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä