Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko outoa, jos 34v nainen kutsuu seurustelukumppaniaan poikaystäväksi?

Vierailija
07.08.2013 |

Kun ei olla kihloissa tai naimisissa. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystävä kuulostaa jotenkin harmaalta...

Vierailija
2/26 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon mies tai miesystävä tilanteesta riippuen. Mun mielestä voin sanoa mies vaikkei yhdessä vielä asutakaan. Mun mies se silti on :) Hän kuulemma sanoo mua puolisokseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 11:59"]

Kutsuvathan yli nelikymppiset naisetkin toisiaan "tytöiksi". Sama asia, eikä se minua haittaa vaikka joskus huvittaakin.

[/quote]

Miksi just nelikymppiset pn niin huvittavia? Ihan yhtä hassulta se kuulostaa kutsua tytöiksi yli kolmekymppisiäkin, monet ovat ihan tanttaroita :)

Vierailija
4/26 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, "kaveri" on ainakin yleisesti Etelä-Pohjanmaalla käytössä oleva nimitys seurustelukumppanille. Hankala tietysti sellaiselle, joka siihen ei ole tottunut kun termi tyttöystävä/poikaystävä -merkityksessään pitää yleensä tunnistaa asiayhteydestä tai sanojan äänensävystä.

Itse olen 30+ ja "miesystävä" kuulostaa minusta jotenkin viralliselta, 45+ -ikäisestä käytettävältä nimitykseltä..

Vierailija
5/26 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän lapselliselta, jos selkeästi aikuiset ihmiset tosissaan leikkivät teinejä ja kutsuvat aikuisia miesystäviään poikaystäviksi. Mutta riippuu tietenkin tilanteesta, huumorimielellä voi tietenkin lapsenomaisesti kutsua omaa könsikästään poikaystäväksi, mutta jossain virallisemmassa tilanteessa olisi hassua wannabe-teineilyä.

Vierailija
6/26 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, ihan normaalia. Nykyäänhän ollaan nuoria tyttöjä ja poikia vielä nelikymppisinäkin.

Vierailija
7/26 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 18:45"]

Ei ole, ihan normaalia. Nykyäänhän ollaan nuoria tyttöjä ja poikia vielä nelikymppisinäkin.

[/quote]

Joo, nuoruus ei lopu koskaan. Seuraavaksi ollaan nuoria vielä kuusikymppisinäkin. Se vaan mietityttää, että ketkä on sitten niitä aikuisia, kun ollaan nuoria tyttöjä ja poikia hamaan hautaan saakka? Ehkei sellaisia turhakkeita tarvita, nyt vaan pillifarkut jalkaan ja botoxia naamaan ja eikun menoksi, poikaystävä odottaa jo.

Vierailija
8/26 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa hassulta. Poikaystävä nimiystä käyttävät teinit ja nuoret aikuiset. Miesystäväni on 52 ja olisi hassua jos häntä poikaystäväksi kutsuisin, mieshän hän tuossa iässä on :) Hän taas esittelee minut naisystävänään ( olen 40 ).

Vierailija
9/26 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän kyllä.

Antaa pedari-vaikutelman.

Miesystäväksi meillä päin kuulee tuon ikäisten naisten kutsuvan seuralaisiaan.

Vierailija
10/26 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa vähän vajakilta jos yli kolmekymppiset kutsuvat tosissaan seuruastelukumppaneitaan poika- tai tyttöystäviksi. Se on nuorten ja nuorten aikuisten juttu, onko se niin hirveän vaikeaa vanheta? Vanhenette kuitenkin vaikka kuinka laitatte vastaan :)

Vierailija
11/26 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies- ja naisystävä ovat termejä toisella kierroksella oleville sekä 45+ ikäisille.

Tyttö- ja poikaystävä alle 25-vuotiaille. Me 25-45-vuotiaat olemme tyhjän päällä. No, minä kutsun avomiestäni ihan vaan mieheksi tai ukoksi ja pyrin kaikkien kanssa mahdollisimman pian puhumaan ihan vaan nimellä.

Avomies/vaimo on jotenkin ällö. Kihlattu tökerö, kuka noin oikeesti puhuu nykyään, ei kukaan. Kumppani tai puoliso taas kuulostavat siltä, että kumppani/puoliso on samaa sukupuolta, mutta sitä ei halua alleviivata puhumalla mies-/naisystävästä.

:)

Vierailija
12/26 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa näin, mies 65, minä 20 vuotta nuorempi ;)

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 12:13"]

Mä kutsun miesystäväksi ja mies mua tyttöystäväkseen. Mies on reilusti vanhempi, joten kuulostaa sujuvalta.

[/quote]

Vierailija
13/26 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Kutsuin itsekin miestäni poikaystäväksi vielä yli kolmekymppisenä. Miesystävä kuullosti jotenkin ei niin vakavalta ja seurustelukumppani on kaamea sana.

Vierailija
14/26 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Jos ei asuta yhdessä, niin se ei ole avomieskään, joten mikäs muu se olisi kuin poikaystävä? Miesystävä ehkä, mutta se kuulostaa eläkeläismeiningiltä. Itse kutsuin miestä poikaystäväksi, vaikka asuttiin yhdessäkin, niin kauan, kunnes oltiin naimisissa.

Vierailija
15/26 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aina vähän korvaan särähtää jos puhutaan POIKAystävästä ja mies on jotain väliltä 30-70v.  ;)

Vierailija
16/26 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuvathan yli nelikymppiset naisetkin toisiaan "tytöiksi". Sama asia, eikä se minua haittaa vaikka joskus huvittaakin.

Vierailija
17/26 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ukko. Olen itse 35 ja mies vielä vanhempi. Ei asuta yhdessä eikä olla edes kihloissa.

Vuosia ollaan yhdessä ollut, miesystävä-nimitystä saatan joskus käyttää vieraille puhuttaessa. Usein kyllä tuossa tilanteessa käytään vaan sanaa mies.

Vierailija
18/26 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta on vielä omituisempaa, jos poikaystävää kutsutaan kaveriksi. Olin pitkään esim. tietämätön erään opiskelututtavani vakituisesta seurustelusta, koska puhui aina vaan kaverista.

Vierailija
19/26 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan vähän asiayhteydestä. Miesystävä olisi ehkä virallisempi, mutta tuttavallisemmassa tilanteessa voidaan puhua poikaystävästä. Kyllähän 65 vuotiaatkin käyt tekemässä juttuja "tyttö"- ja "poika"-porukalla.

Vierailija
20/26 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityinen herrasmiesystävä.