Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

diabetes lapsen hoito koulussa

Vierailija
07.08.2013 |

Kuinka monta kertaa koulupäivän aikana mitataan verensokeri? Ennen ateriaa ja pari tuntia aterian jälkeenkö?

Arvioidaanko syöty hiilihydraattimäärä ennen ateriaa? Pistetäänkö insuliini ennen ateriaa? minkä ikäinen osaa pistää itse?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsella ole lääkäriä?

Vierailija
2/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ateriaa. Lasketaan aterian hiilarit niin tarkkaan, kuin mahdollista. Pisto aterian jälkeen. Ja otetaan uudestaan ennen välipalaa.

Osa osaa pistää jo hyvin nuorena ja osa ei taas  halua/osaa oli sitten ekaluokkalainen tai jo kutosella oleva.

Ja mittaukset menee lapsikohtaisesti. Ja tilanteen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 11:34"]

[/quote]

Ei lääkäri hoida lasta koulussa vaan diabeteksen hoitaa joko lapsi itse, ope tai avustaja. Saan perehdytyksen kyllä mutta etukäteen kyselen, että tiedän mihin olen sitoutumassa. ap

Vierailija
4/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne asiat keskutella, lääkärin, opettajan ja kouluterkkarin kanssa etukäteen ennenkuin koulu alkaa. Meidän pojan luokalla on diabetikko ja opettaja tai avustaja pistävät hänelle insuliinit ja auttavat sokereiden mittauksessa (tai auttoivat, nyt osaa hyvin itse)

Vierailija
5/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään hoida, pässi, mutta häneltä saa ne ohjeet.

Vierailija
6/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Syökä diabetes lapsi koulussa välipalan? vai ip:ssä? riippuen tietysti koulupäivän pituudesta..

Vierailija
7/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 11:37"]

[/quote]

Ei lääkäri hoida lasta koulussa vaan diabeteksen hoitaa joko lapsi itse, ope tai avustaja. Saan perehdytyksen kyllä mutta etukäteen kyselen, että tiedän mihin olen sitoutumassa. ap

[/quote]

Se voi olla helppoa tai sitten se toinen ääripää. Riippuen monesta seikasta. Asiaa helpootaakseen niin kannattaa sitten printata ja laminoida ne kiertävät ruokalistat ja niihin laskea valmiiksi hiilarit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme