Hevosen syöminen
Naudanlihan syöjiä syytetään ympäristön tuhoamisesta. Nauta kuitenkin kasvatetaan ruuaksi. On aivan järjetöntä jättää hevoset ja koirat syömättä, niiden tultua vanhoiksi. Näin voitaisiin säästää paljon luontoa. Hevosia on vielä kohtuullisen vähän, mutta kaikki koirat pitäisi syödä viimeistään viiden vuoen iässä. Näin saataisiin maapallon lämpenemistä vähennettyä.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Meiltäkin kotipaikalta aitasta löytyy koiran nahasta tehty lakki ja rukkaset. Eikö se olisi eettistä tuskintarhausta ja lihantuotantoa että koirat pidettäisi ensin lemmikkeinä ja elämänsä loppupuolella päätyisivät sitten hyötykäyttöön. Moni ei halua myöntää, mutta se vanha lemmikki on melko vaivaannuttava jossain vaiheessa vanhuuttaan, kun ei enää hygienia ole kunnossa eikä aistit toimi enää kunnolla.
Kannatetaan.
Kiinalaisetkin on luopumassa koirien syönnistä. Harmi, olivat fiksua porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun tähän lähdettiin...
Minkä ikäisenä ihmisen syönti olisi optimaalisinta?
Tuottavan työuran jälkeen. Eettisistä syistä voitaisiin suoda eläkkeelle pääsyn jälkeen kolmen vuoden elo ennen teurastusta.
Joitakin ihmisravinnoksi kelpaamattomia hevosia päätyy osittain tai kokonaan koiranruoaksi.
Koiraa en söisi, koska se on lihansyöjä, eli ravintoketjussa korkeammalla kuin vaikkapa hevonen tai nauta. Syömällä lihansyöjäeläimen lihaa nostaisin itseni ravintoketjussa korkeammalle, ja sen myötä keräisin itseeni enemmän ympäristömyrkkyjä.
Muuta Kazakstaniin. Siellä jos missään syödään hevosia.
Luulisi muuten että hevosenliha on vähän kuin riistaa, villinä juossutta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei kamelín lihaa. Pulled cameļ meat sahramin kanssa.
?????????? ???????????? ?????????????
Why not?
Kyllä kamelia syödään arabimaissa. Itsekin olen syönyt.
Siellä lihaa käytetään myös monipuolisesti. Siellä oli saatavissa nautaa, lammasta, vuohta, kamelia, vesipuhvelia, hanhea, kalkkunaa, kanaa, kyyhkystä, ankkaa, jne.
Samoin maitotuotteita on useanlaisia, ei vaan lehmänmaitoa, vaan myös vesipuhvelin maitoa, kamelinmaitoa ja juustoissa lampaan - sekä vuohenmaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun tähän lähdettiin...
Minkä ikäisenä ihmisen syönti olisi optimaalisinta?
Tuottavan työuran jälkeen. Eettisistä syistä voitaisiin suoda eläkkeelle pääsyn jälkeen kolmen vuoden elo ennen teurastusta.
Mikähän se on kun suomeen halutaan jatkuvasti lisää porukkaa? Jos säädettäisiisn tallainen laki, jo loppuis ramppaaminen tänne.
Vierailija kirjoitti:
Joitakin ihmisravinnoksi kelpaamattomia hevosia päätyy osittain tai kokonaan koiranruoaksi.
Koiraa en söisi, koska se on lihansyöjä, eli ravintoketjussa korkeammalla kuin vaikkapa hevonen tai nauta. Syömällä lihansyöjäeläimen lihaa nostaisin itseni ravintoketjussa korkeammalle, ja sen myötä keräisin itseeni enemmän ympäristömyrkkyjä.
Eikös suurin osa hevosista haudata ja näin ollen hyvä liha jää täysin hyödyntämättä.
En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka kauhistelevat hevosten, kissojen ja koirien syömistä, mutta syövät itse esim. sikaa, joka on vähintään yhtä älykäs eläin kuin koira. Tekopyhää.
Samoin lihansyöjät, joita ällöttää ajatuskin eläimen teurastamisesta. :DD
Itse olen kaikkiruokainen, mutta olen koettanut vähentää punaisen lihan kulutusta ilmasto- ja terveyssyistä. Tulevaisuudessa voisin ehkä metsästää omat lihani, niin ei tarvitsisi tukea karjataloutta jos joskus haluaa lihaa lautaselle.
Hevosalan ammattilaisena kannatan ehdottomasti hevosenlihan suosimista. Siitä huolimatta, että olen itse kasvissyöjä. Riistaa ja suomalaista hevosenlihaa söisin kuitenkin ihan mielelläni, jos ylipäätään pitäisin lihan mausta.
Vierailija kirjoitti:
Meiltäkin kotipaikalta aitasta löytyy koiran nahasta tehty lakki ja rukkaset. Eikö se olisi eettistä tuskintarhausta ja lihantuotantoa että koirat pidettäisi ensin lemmikkeinä ja elämänsä loppupuolella päätyisivät sitten hyötykäyttöön. Moni ei halua myöntää, mutta se vanha lemmikki on melko vaivaannuttava jossain vaiheessa vanhuuttaan, kun ei enää hygienia ole kunnossa eikä aistit toimi enää kunnolla.
Olisin halunnut nylkeä entisen koiramme taljan seinälle, mutta ei kelvannut naiselle...
Vierailija kirjoitti:
Hevosen liha on hyvää , tosin kallista. Herkuttelen useinkin. ( ja sitten syön muutaman viikon halvempia )
No ei ole hevosenpaisti kallista esim. tuossa Prismassa, josta sitä ostan, verrattuna esim. naudanpaistiin, jota se ominaisuuksiltaan muistuttaa. Eikä ole edes mitään ympäri Eurooppaa teuraskuljetukseen roudattuja polleja, vaan ihan kotimaista ja aika lähellä sijaitsevassa teurastamossa teurastettua.
Leikkeleet erikseen, mutta ne nyt on kalliita myös naudasta tai vaikka porosta tehtynä. Itse olen tehnyt hevosesta esim. riimihärän reseptillä riimiheppaa, ja hyvää tuli.
Vierailija kirjoitti:
Hevosalan ammattilaisena kannatan ehdottomasti hevosenlihan suosimista. Siitä huolimatta, että olen itse kasvissyöjä. Riistaa ja suomalaista hevosenlihaa söisin kuitenkin ihan mielelläni, jos ylipäätään pitäisin lihan mausta.
Exäni oli muuten kasvissyöjä, mutta kelpuutti ruokalistalle hevosen, hirven ja kotimaisen ns. roskakalan (esim. särki). Eli pääpointti oli ruokailun ekologisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin halunnut nylkeä entisen koiramme taljan seinälle, mutta ei kelvannut naiselle...
Minä taas olisin halunnut täytettynä kissamme. Nyt kun ajattelen niin taljanakin olisi käynyt. Olisi jäänyt edes jokin konkreettinen muisto niistä olemaan, ihana pehmeä turkki, jota sivellä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö vanhuksetkin pitäisi syödä?
Joo, kyllä. Siinä oilisikin näky, kun muistotilaisuudessa valokuvan sijasta vainaja olisikin pöydällä vadissa omena suussa.
Olen kiinalaisessa horoskoopissa hevonen ja hevonen oli ainut eläin kuin 4,6miljardia vuotta sitten Jumala auttoi kalan mentalisoitua ihmiseksi kalasta ja olen uudelleen syntynyt täksi ihmiseksi joten minun on vaikea katsoa että hevosia syötäisiin. Hevonen on eniten kaikista eläimistä tehnyt ihmisen hyväksi meidän historiassa. Pitäneekö lisätä että en tiedä mistä planeetasta te olette tulleet.
Picachu215 kirjoitti:
Olen kiinalaisessa horoskoopissa hevonen ja hevonen oli ainut eläin kuin 4,6miljardia vuotta sitten Jumala auttoi kalan mentalisoitua ihmiseksi kalasta ja olen uudelleen syntynyt täksi ihmiseksi joten minun on vaikea katsoa että hevosia syötäisiin. Hevonen on eniten kaikista eläimistä tehnyt ihmisen hyväksi meidän historiassa. Pitäneekö lisätä että en tiedä mistä planeetasta te olette tulleet.
Hevonen oli ainoa eläin joka oli todistamassa tätä historiaa.
Miksi ei kamelín lihaa. Pulled cameļ meat sahramin kanssa.
?????????? ???????????? ?????????????
Why not?