Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko ilmoittautua työväenopistojen kursseille tänä syksynä?

Vierailija
11.08.2020 |

?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuli eilen postiluukusta aika nivaska Helsingin työväenopistolta. Eikö riittäisi esite, jossa tieto nettisivuista ja mahdollisuus (erityisesti vanhuksille) sitten tilata se kirjanen erikseen halutessaan riittäisi? Ihan turhaa paperin tuhlausta lähettää noita kaikille.

Minä asun Helsingissä enkä ole koskaan saanut työväenopiston esitteitä. Ottaisin mielelläni, tosin tänä syksynä varmaan jää kurssit käymättä. 

Vierailija
22/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pohdin liikuntaa, pilatesta ym. Kovasti haluaisin treeneihin, mutta jos kursseja ei pidetä edes etänä, eikä rahoja palauteta, niin pikkasen arveluttaa. Olen jo aiemmin ehdottanut isompia saleja paikkakunnalta, mutta ei ole sopinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirola-opistoon ja vallankumousta tekemään.

Vierailija
24/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työväenopistoja ei ole tainnut olla vuosikausiin. Kansalaisopistoon ilmoittauduin. Ryhmä on niin pieni, etten pelkää. Töissä olen paljon isommissa väkijoukoissa. 

Kyllä on työväenopisto ainakin Tampereella. En ymmärrä ihmisten vimmaa väittää jotakin asioista, joista eivät selvästi kauheasti tiedä. 

Vierailija
25/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on mielenkiintoinen keskustelu. Opetan itse kansalaisopistossa ja mietin, että pitäisikö ehdottaa opistolle, että tehtäisiin jo tässä kohtaa päätös, että tarjoamani kurssit toteutetaan etänä. Mitä te toivoisitte?

Toisaalta saattaisi tulla enemmän osallistujia, mutta toisaalta digimuuri saattaisi karsia vanhempia ihmisiä pois. Kannattaisihan sitä ehkä kysyä.

Vierailija
26/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työväenopistoja ei ole tainnut olla vuosikausiin. Kansalaisopistoon ilmoittauduin. Ryhmä on niin pieni, etten pelkää. Töissä olen paljon isommissa väkijoukoissa. 

Kyllä on työväenopisto ainakin Tampereella. En ymmärrä ihmisten vimmaa väittää jotakin asioista, joista eivät selvästi kauheasti tiedä. 

Erikoinen tulkinta. "ei ole tainnut olla"=vimma. Kaikkialla ei ole työväenopistoja, joten mielestäni on ihan loogista arvailla, ettei niitä ehkä enää ole. Tuossahan ei väitetty mitään, oletettiin vain. Tämä on sellainen aihe, että harvempi lähtee tutkimaan asiaa muun kuin oman paikkakunnan osalta. Eikä täällä muutenkaan tarvitse kaikesta olla yksityiskohtaista taustatietoa tehtynä. Jos joku on väärässä, sen voi oikaista asiallisesti ilman halveksintaa. Kukaan meistä ei tiedä kaikesta kaikkea. 

Vierailija
27/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös esim. kuorot olivat vielä valittavissa kursseista. Saattaapa olla, että ainakin ne perutaan.

Vierailija
28/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös esim. kuorot olivat vielä valittavissa kursseista. Saattaapa olla, että ainakin ne perutaan.

Tuskinpa. Noissa kuoroissa ei ole yli 50 ihmistä. Jos koulut voivat olla auki, ei ole mitään estettä sille, että kuorot voisivat harjoitella normaalisti. 

Vierailija
29/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jonossa joillekin kursseille. Nimenomaan en haluaisi verkkokurssia. Ymmärrän että se joissain aineissa on hyvä vaihtoehto, mutta esim. nää keramiikkakurssit joille haluan... No, en haluaisi säätää kotona niiden tarvikkeiden ja töiden kanssa. 

Vierailija
30/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen tulkinta. "ei ole tainnut olla"=vimma. Kaikkialla ei ole työväenopistoja, joten mielestäni on ihan loogista arvailla, ettei niitä ehkä enää ole. Tuossahan ei väitetty mitään, oletettiin vain. Tämä on sellainen aihe, että harvempi lähtee tutkimaan asiaa muun kuin oman paikkakunnan osalta. Eikä täällä muutenkaan tarvitse kaikesta olla yksityiskohtaista taustatietoa tehtynä. Jos joku on väärässä, sen voi oikaista asiallisesti ilman halveksintaa. Kukaan meistä ei tiedä kaikesta kaikkea. 

Tässähän tämä alkuperäinen "ei taida työväenopistoja enää olla"-tyyppi nimenomaan lähti aloittajaa korjailemaan ilman mitään tietoa asiasta. En ymmärrä, miksi pitää lähteä ketään korjaamaan, jos ei ole varma asiassaan. 

Vierailija
31/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän väliin tänä vuonna. Parempi pelata varman päälle.

Vierailija
32/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin pitkään, että uskaltaako ilmoittautua, mutta täällä sanottiin, että mikäli tunnit taas peruuntuu saa rahat takaisin, joten uskalsin ilmoittautua.

Periaatteessa tuon olisi voinut etänä hoitaa (kielikurssi) mutta itse en olisi etäkurssille ilmoittautunut, se vaan ei ole millään tasolla sama juttu.

Vierailija
33/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän tämä alkuperäinen "ei taida työväenopistoja enää olla"-tyyppi nimenomaan lähti aloittajaa korjailemaan ilman mitään tietoa asiasta. En ymmärrä, miksi pitää lähteä ketään korjaamaan, jos ei ole varma asiassaan. 

No voi hirveää, kun teki oletuksen, joka ei ole totta! Kyllä maailma nyt romahtaa tähän!

Vierailija
34/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, menen AMKiin vikalle vuodelle

Vierailija
35/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eli... Näin opettajan näkökulmasta mikä tahansa päätös voi olla yhtä väärä tai oikea. Etäkurssille tulee eri ihmiset, kuin lähiopetukseen tulisi.

Vierailija
36/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä, miksi joku haluaa tulla vauvapalstalle besserwisseröimään näin mitättömässä asiassa. Täällä yli 90% jutuista on mutuilua, joten ei pitäisi tulla yllätyksenä, että kaikilla ei ole heittää taustatutkittua faktaa tiskiin. Varsinkaan, kun kukaan muu kuin sinä ei ketään korjaillut. 

Vierailija
37/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli eli... Näin opettajan näkökulmasta mikä tahansa päätös voi olla yhtä väärä tai oikea. Etäkurssille tulee eri ihmiset, kuin lähiopetukseen tulisi.

Missään asiassa missään yhteydessä ei ole olemassa kaikille sopivaa ratkaisua. Ihan siksi, että ihmiset ovat erilaisia. Siksi on tyydyttävä vain kompromisseihin. 

Vierailija
38/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Olen käynyt useita luovan kirjoittamisen kursseja eri opistoissa ja tähän mennessä juuri etäkurssit ovat olleet parempia kuin lähiopetus, mutta joku muu varmasti ajattelee toisin.

Vierailija
39/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyisitkö pitämään molemmat yhtäaikaa? Olisit kurssipaikalla, jossa olisi oppilaita, ja etäoppilaat olisivat kotona. He seuraisivat tuntia kotoa. Vai menisikö liian vaikeaksi?

Vierailija
40/45 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyisitkö pitämään molemmat yhtäaikaa? Olisit kurssipaikalla, jossa olisi oppilaita, ja etäoppilaat olisivat kotona. He seuraisivat tuntia kotoa. Vai menisikö liian vaikeaksi?

En tiedä, että pystynkö vielä siihen. Olen vasta tämän urani alussa ja haluan hoitaa työni mahdollisimman hyvin. Tunnen kuitenkin painavana oman vastuuni tässä tilanteessa. Olen jo päättänyt, että jos lähiopetus toteutetaan, en ota omalla ajalla yhtään ylimääräistä riskiä, että minä en olisi se, joka tartuttaa ketään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi