Mihin lapsi hoitoon vanhepainvapaan jälkeen?
Meillä on 9 kk ikäinen tyttö ja vanhempainvapaani päättyy elokuun lopussa. Olen ihan pihalla päiväkoti- / perhepäivähoitoasioista. Jään töistä opintovapaalle, mutta jos palaisin töihin, mistä lapselle kuuluu etsiä hoitopaikkaa? Ottavatko päiväkodit noin pieniä, katsoin Montessori-tarhan sivuja, sinne voi mennä vasta 3-vuotias. Toisessa päiväkodissa näytti olevan leikkikoulu alle 3-vuotialle.
Mitä päiväkoti maksaa? Entä perhepäivähoito? Mistä perhepäivähoitopaikan voi löytää, katsoin hoitopaikka.net:stä eikä ollut lähelläkään mitään.
Haluaisin lapselle sellaisen hoitopaikan, mihin hän voisi mennä nyt syksyllä tai ehkä vasta ensi keväänä muutamaksi tunniksi viikossa. Voisin kyllä maksaa koko kuun maksun, mutta voiko noita päiväkotia tai perhepäivähoitoa käyttää vaan muutaman tunnin viikossa? Saako silti Kelan tuen. Miksi olen näin pihalla enkä löydä netistä kunnon ohjeita. Auttakaa!
Kommentit (33)
Hihii, hyvin lohkaistu! Ammatikorkeakoulua suoritan.
Elämä ei myöskään ole kilpailu. Sitä kannattaa oikeasti miettiä, kun tulee olo, että tietää, osaa ja pystyy paremmin kuin muut.
Kiitos paljon kaikille auttajille! Pahoittelut, että olen näin uuno! Mukavaa syksyn odotusta! Menen itse huomenna tirppanan kanssa katsomaan metsään mustikoita, poimiminen tuskin onnistuu tuon hyrrän kanssa, mutta tulee katselustakin hyvä mieli.
No arvasin. Et kovin välkyltä vaikutakaan. Eikä ole tuo tiedonhankintakaan ihan hanskassa... Rallallei.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 22:49"]
Ei saakeli! Olin ihan siinä ymmärryksessä, etten voi saada kotihoidontukea, kun opiskelen. Mahtavaa! Mahtava palsta! Kiitos!!!
Kyllä tartten aikaa tehdä koulutehtäviä, tirppana nukkuu kaksi-kolme kertaa päivässä vartista tuntiin kerrallaan.
[/quote]
Niin siis piti kommentoida tuon lainauksen perään, että et voi saada kotihoidontukea jos viet lapsen kunnalliseen päivähoitoon.
Se on kumma, että ketju mikä hyvänsä, niin joittenkin on pakko haukkua muita ja olla kakkiaisia. Minkä ihmeen takia? Mitä joku saa siitä, että sanoo netissä toista tyhmäksi? Miettisitte sillai, että jos jonain päivänä yhtäkkiä teidän oikea koko nimi ilmestyisi jokaisen ikinä internettiin kirjoittamanne kommentin viereen, hävettäisikö. Tai haluaisitteko te itse, että teitä kannustettaisiin vai lannistettaisiin? Miksi te ette halua olla kivoja?
Kakkiaisia? Ap ON tyhmä. Ihan vaan tosiasia
Ap, sun kysymyksesi ja kielenkäyttösi on niin ääliömäistä, että niitä ei kyllä nimellä julkaisisi kukaan muu kuin sinä.
Aion meditoida teille kahdelle 29 ja 30 oikein paljon rakkautta, lämpöä ja turvallista oloa!
AI niin ku millä rahkeilla? Trallalei.
Ei hiljaa olemiseen mitään rahkeita tarvita. Tai hyvän toivomiseen.
No jessus sentään. Sitähän se onkin yhden lapsen kanssa pari kuukautta. Peruskouluako suoritat?