Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten niillä jumalattoman korkeakorkoisilla kengillä oikein kävellään?

Vierailija
06.08.2013 |

Niillä joissa se "keskiosa" pojasta menee about pystysuoraan. Vai onko niiden ainoa funktio sojottaa kattoa kohti?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a, minä kävelen niillä kuten muillakin kengillä.

Vähän kun harjoittelee niin kävely alkaa näyttää normaalilta :D

Vierailija
2/12 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselepas kaupungilla, niin huomaat, että lähinnä koomisen näköistä on se kävely niillä. Mä en ole nähnyt yhtäkään, joka kävelisi kauniisti ja jotensakin normaalisti :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi korkeilla kengillä ei voi enää kävellä nk. normaalisti lampsien vaan siitä parhaimmillaankin tulee sellaista catwalk-tyyppistä hiihtelyä. Mutta osa osaa sen kauniisti, osa ei. Ja vaan harjoittelemalla oppii... :)

Vierailija
4/12 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole tarkoitettu kävelyyn vaan ihmisille, jotka kulkevat autolla/taksilla paikasta toiseen ja vain seisoskelevat.

Vierailija
5/12 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä kenkiä ei ole tehty ihmisille, joilla on 38-koon jalka. Ne taitaa poikkeuksetta olla 42-numeroisia, joilla voi olla niin korkeat korot.

Vierailija
6/12 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantapää kohti maata ja varpaat menosuuntaan päin.

Vierailija
7/12 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 22:29"]

niitä kenkiä ei ole tehty ihmisille, joilla on 38-koon jalka. Ne taitaa poikkeuksetta olla 42-numeroisia, joilla voi olla niin korkeat korot.

[/quote]

Mulla on kokoa 39 oleva jalka ja ihan helposti kuljen tuollaisten korkkareiden kanssa.

Miten tuo kävely on jalan koosta riippuvainen?

Vierailija
9/12 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 22:17"]

Tosi korkeilla kengillä ei voi enää kävellä nk. normaalisti lampsien vaan siitä parhaimmillaankin tulee sellaista catwalk-tyyppistä hiihtelyä. Mutta osa osaa sen kauniisti, osa ei. Ja vaan harjoittelemalla oppii... :)

[/quote]

Niin.. Millään kengillä ei ole hyvä lampsia. Se catwalk-tyylinen hiihtely on mun selälle ainakin parempi tyyli.

Vierailija
10/12 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Moni kai osaa kävellä niillä ihan hyvin, mutta osa ei kävele yhtään hyvin. Se ettei kaadu ei vielä ole kovin hyvää kävelyä. 

Vierailija
11/12 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 22:32"]

[/quote]

Mulla on kokoa 39 oleva jalka ja ihan helposti kuljen tuollaisten korkkareiden kanssa.

[/quote]

42 kokoisessa jalassa on jalkaterällä enemmän pituutta kuin 38 kokoisessa jalassa. Jos kengän korko on molemmissa koissa vaikka 12cm, niin 38 kokoisen jalan pitää olla huomattavasti jyrkemmässä kulmassa kuin 42 kokoisen jalan, jotta tuohon korkeuseroon päästään päkijän ja kannan välillä. Siksi niiden 42 kokoisten jalkojen omistajien on monesti helpompi kävellä korkeammilla koroilla.

Vierailija
12/12 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 22:56"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 22:32"]

[/quote]

[/quote]

42 kokoisessa jalassa on jalkaterällä enemmän pituutta kuin 38 kokoisessa jalassa. Jos kengän korko on molemmissa koissa vaikka 12cm, niin 38 kokoisen jalan pitää olla huomattavasti jyrkemmässä kulmassa kuin 42 kokoisen jalan, jotta tuohon korkeuseroon päästään päkijän ja kannan välillä. Siksi niiden 42 kokoisten jalkojen omistajien on monesti helpompi kävellä korkeammilla koroilla.

[/quote]

Näinpä. Itselläni on kengän koko vain 36, ja kyllä 10 sentin korotkin alkaa olla aika jyrkät ja tukalat tässä koossa juuri tuon pudotuksen jyrkkyyden takia. Sehän tarkoittaa että enemmän jalka pyrkii liukumaan päkiälle ja kengän kärkeen, sinne tulee enemmän painoa.

Osaan kyllä kävellä suht hyvin korkeillakin koroilla. Ei se ole kovin vaikeaa, kunhan muistaa, ettei yritä kävellä niillä yhtä nopeasti kuin matalilla, ja että ne ei ole mitkään varsinaiset kävelykengät joilla kävellään kilometrejä. Se kävely vaatii koron vastapainoksi selkään pientä notkoa vyötärön kohdalle, ja lantion liikettä askelten mukana. Ja sitä ettei yritä tömäytellä askelia tukevasti vain kantapäälle koska silloin voi jopa kaatua, vaan astuu niin että kengän pohja tulee maahan tasaisemmin. Mutta joo, en minä arkisin viitsisi korkeita käyttää, edes vaikka pystyn kävelemään niillä ihan ok näköisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi