Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaus ja migreenilääkkeet

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla epäiltiin raskausaikana kovaa migreenikohtausta ja kivenkovaan väitin ensihoitajille ja teholla ettei ole että on aivoverenvuoto mitä se sitten olikin!Ei uskottu vaikka halvasikin monta kertaa.Puhe eikä äly kuulema vaikuta siltä että olisi halvannut/pää vuotanut..

Vierailija
2/7 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos artikkelista - sille on todella käyttöä. Hienoa, että myös uusimmat tutkimustulokset sumatriptaanista on huomioitu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, minulla on ollut 11v iässä alkanut VAIKEA migreeni jota nyt ollut 40 vuotta, mutta raskauksien aikana MIGREENI HÄVISI , eli raskauksien aikana ei ollut migreeniä vaan se alkoi sitten taas muutaman kuukauden päästä synnytyksestä uudelleen. Nykyisin migreeniä on n 15-20 krt kuukaudessa ja odotankin kovasti, josko nuo vaihdevuodet joskus alkaisi (olen yli50v) niin ehkäpä migreenikin loppuisi!

Vierailija
4/7 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulin raskaaksi, kysyin lääkäriltä saanko käyttää migreenilääkettäni (miranax = naprokseeni) tai täsmälääkettä (Sumatriptan) ja vastaus oli, että miranaxia saan mutta sumatriptaania EI koska se supistaa verisuonia ja siten myös istukan verisuonia. Mihin voi ja saa uskoa? Raskauteni meni kuitenkin kesken eikä syytä erinnäisistä syistä voitu kartottaa siinä hetkessä. Josta olisi ollut ehkä apua kun nyt 2 vuoden oman yrittämisen jälkeen ollaan hedelmöitystä alettu kartoittamaan lääkärin avulla....tuntemattomia tekijöitä näissä asioissa on monia :)

Vierailija
5/7 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:19"]

Kun tulin raskaaksi, kysyin lääkäriltä saanko käyttää migreenilääkettäni (miranax = naprokseeni) tai täsmälääkettä (Sumatriptan) ja vastaus oli, että miranaxia saan mutta sumatriptaania EI koska se supistaa verisuonia ja siten myös istukan verisuonia. Mihin voi ja saa uskoa? Raskauteni meni kuitenkin kesken eikä syytä erinnäisistä syistä voitu kartottaa siinä hetkessä. Josta olisi ollut ehkä apua kun nyt 2 vuoden oman yrittämisen jälkeen ollaan hedelmöitystä alettu kartoittamaan lääkärin avulla....tuntemattomia tekijöitä näissä asioissa on monia :)

[/quote]

Ja mulle taas lääkäri sano et Miranaxia ei saa käyttää mutta Sumatriptaania saa. Huoh, ota nyt selvää mitä saa käyttää ja mitä ei. Kaikki lääkärit puhuu eri asioita..

Vierailija
6/7 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä migreeni helpottaa raskausaikana, mutta mulla tilanne pahenee. Päätä särkee päivittäin ja kohtauksia tulee useita viikossa. Jatkuva särky kestää koko raskauden ajan. Estolääkkeinä Triptyl ja Albetol (betasalpaaja), kipuun parasetamolia (ei auta), buranaa, Opamoxia (relaksantti), Panacodia ym. Lääkäreiden näkemykset vaihtelee paljon. Kannattaa olla yhteydessä myös HUSin teratologiseen tietopalveluun.

Vierailija
7/7 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin Miranaxia ja monta keskenmenoa. Lopetin sen käytön ja nyt tuossa pyörii 2 alle 2 vuotiasta. Lääkäri ei myöntänyt eikä kieltänyt yhteyttä.