Laitatteko lapsille maskit kouluun?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Odotan ensin ja katson, mitä thl suosittaa. Jos se on epämääräistä tai ei suosita, niin lähetän sähköpostia rehtorille ja pyydän häntä suosuttamaan maskien vapaaehtoista käyttöä niille, joilla sellaiset on hankittuna. Saman mailin lähetän kunnan opetusyoimeen.
Olen jo ostanut lapselle maskit valmiiksi.
Minkälaisia maskeja olet hankkinut?
Lukekaa lääkäreiden suosituksia, lapsille ei suositella maskeja! Niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Onko pakko olla noin hysteerisiä?
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa lääkäreiden suosituksia, lapsille ei suositella maskeja! Niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Onko pakko olla noin hysteerisiä?
Onko ne ne samat lääkärit jotka kertoi ettei tauti edes tartu lapsille ja nuorille???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ne ne samat lääkärit jotka kertoi ettei tauti edes tartu lapsille ja nuorille???
Voit ihan itse miettiä ketä kuuntelet, ja keneen luotat. Luotatko THL:ään? Minä en.
Maskihysteria on aivan naurettavaa, se ei suojaa käyttäjää laisinkaan.
Uskoisin että pienen lapsen kohdalla on täysin totta että maskia ei osata käyttää oikein.
Aikuisen pitää osata ja yläasteikäinen varmasti oppii kun harjoittelee. Yläasteella vaihdellaan luokkia ja opettajia joten siellä olisi varmasti maskeista enemmän hyötyä kuin haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit ihan itse miettiä ketä kuuntelet, ja keneen luotat. Luotatko THL:ään? Minä en.
Eli onko?
Lääkäriliiton toiminnanjohtaja muuten kehottaa käyttämään maskia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli onko?
Ai alle 10-vuotiaiden lastenkin?
Lasten rääkkäystä laittaa lapset käyttämään maskia. Säälittää lapset, joilla on noin hysteeriset vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli onko?
Mistäs tuon ikärajan keksit😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli onko?
No ei varmasti. Eri
Oletko opetellut lapsen kanssa maskin vaihdot? Aina pestään kädet ensin, sitten käsidesi, maski kasvoille, pestään kädet ja laitetaan käsidesi. Jos tuota ei tee, niin se on turha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan ensin ja katson, mitä thl suosittaa. Jos se on epämääräistä tai ei suosita, niin lähetän sähköpostia rehtorille ja pyydän häntä suosuttamaan maskien vapaaehtoista käyttöä niille, joilla sellaiset on hankittuna. Saman mailin lähetän kunnan opetusyoimeen.
Olen jo ostanut lapselle maskit valmiiksi.Minkälaisia maskeja olet hankkinut?
Olen tilannut netistä hyvälaatuisia kangasmaskeja, joihin saa suodattimen eli ovat hengityssuojaimen tasoa.
Sitä odotellessa olen ostanut kaksi isoa pakkausta ffp2 maskeja,ison pahvilaatikon ja paperipusseja. Maskeja on joka tunnille omansa varmuuden vuoksi, 5 joka päivälle eli 25 yhteensä.
Kun on käyttänyt yhden, laittaa sen aina paperipussiin. Päivän päätteeksi paperipussi kiinni ja päälle kirjoitettuna päivämäärä ja pussi pahvilaatikkoon. Näin koko viikon. Seuraavalla viikolla aloittaa alusta uudestaan vanhimmasta maskipussista eli joka pussi lepää viikon.
Jos on 60% vodkaa, sillä voi suihkuttaa maskit ulkopinnalta kevyesti ennen laatikkoon laittoa, tai yällaisella säällä laittaa hetkeksi aurinkoon ulos, uv-säteily tuhoaa virusta.
Kangasmaskitkin käyvät kyllä, niitä voi ommella itse. Itselleni olen ommellut. Kaksi kerrosta tiheää puuvillaa ja kolmas uloin kerros polyesteriä. Sisään voi laittaa vielä extrakerroksen suodattimeksi, kunhan keksin hyvän. Eli yksi pitkä sivu olisi hyvä jäädä ompelematta kiinni, ns taskuksi.
5 per päivä, käytetyt paperipussiin ja keittää illalla kattilassa 10 min. Voi nopeuttaa kuivumista silittämällä lisäksi, saa nätimpiäkin ja mukavampia päällä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko opetellut lapsen kanssa maskin vaihdot? Aina pestään kädet ensin, sitten käsidesi, maski kasvoille, pestään kädet ja laitetaan käsidesi. Jos tuota ei tee, niin se on turha.
Jos joku kuvittelee että ala-asteikäiset tekisivät tämän monta kertaa päivässä (ottaen huomioon ruokailut jne), niin täytyy kyllä olla erityisen tyhmä. Kun ei siellä koulussa pystytä edes pitämään turvavälejä, niin alettaisi vielä ryhmässä sähläämään maskien kanssa. Teillä kaikilla ei ole järkeä päässä.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Myt ei olla leikkaussalissa.
Tajuat eron, kun ajattelet tätä:
Jos naapurioppilaalla on korona ja se leviää ilmassa, niin birusta menee lapsesi maskin ulkopintaan, mutta myös hänen puseroonsa, hiuksiinsa, silmälaseihinsa, reppuunsa, kännykkäänsä jne. Ei niitäkään käsitellä steriilisti ja lapsi koskee niitä koko ajan.
Jos lapsellasi on edes kangasmaski, se estää ainakin osaa viruksista pääsemästä hengitysteihin, eli hän ei sairastu tai saa vain lievän taudin. Se on todettu tutkimuksissa. Jos taas ei ole maskia, virukset menevät suoraan hengitysteihin. Eli se on maskin funktio. Se että koskeeko lapsi maskiin käytön jälkeen on ihan sama, kuin koskeeko hän puseroonsa, silmälaseihinsa tms tavaroihinsa. Siksi käsihygienia on hyvä asia joka tapauksesda, oli maskia tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut netistä hyvälaatuisia kangasmaskeja, joihin saa suodattimen eli ovat hengityssuojaimen tasoa.
Sitä odotellessa olen ostanut kaksi isoa pakkausta ffp2 maskeja,ison pahvilaatikon ja paperipusseja. Maskeja on joka tunnille omansa varmuuden vuoksi, 5 joka päivälle eli 25 yhteensä.
Kun on käyttänyt yhden, laittaa sen aina paperipussiin. Päivän päätteeksi paperipussi kiinni ja päälle kirjoitettuna päivämäärä ja pussi pahvilaatikkoon. Näin koko viikon. Seuraavalla viikolla aloittaa alusta uudestaan vanhimmasta maskipussista eli joka pussi lepää viikon.
Jos on 60% vodkaa, sillä voi suihkuttaa maskit ulkopinnalta kevyesti ennen laatikkoon laittoa, tai yällaisella säällä laittaa hetkeksi aurinkoon ulos, uv-säteily tuhoaa virusta.Kangasmaskitkin käyvät kyllä, niitä voi ommella itse. Itselleni olen ommellut. Kaksi kerrosta tiheää puuvillaa ja kolmas uloin kerros polyesteriä. Sisään voi laittaa vielä extrakerroksen suodattimeksi, kunhan keksin hyvän. Eli yksi pitkä sivu olisi hyvä jäädä ompelematta kiinni, ns taskuksi.
5 per päivä, käytetyt paperipussiin ja keittää illalla kattilassa 10 min. Voi nopeuttaa kuivumista silittämällä lisäksi, saa nätimpiäkin ja mukavampia päällä.
Herran jumala, oletko tosissasi????? Kuka lähtee tähän? Taitaa mennä sulla hiukkasen yli tuo hysterointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naapurioppilaalla on korona ja se leviää ilmassa, niin birusta menee lapsesi maskin ulkopintaan, mutta myös hänen puseroonsa, hiuksiinsa, silmälaseihinsa, reppuunsa, kännykkäänsä jne. Ei niitäkään käsitellä steriilisti ja lapsi koskee niitä koko ajan.Jos lapsellasi on edes kangasmaski, se estää ainakin osaa viruksista pääsemästä hengitysteihin, eli hän ei sairastu tai saa vain lievän taudin. Se on todettu tutkimuksissa. Jos taas ei ole maskia, virukset menevät suoraan hengitysteihin. Eli se on maskin funktio. Se että koskeeko lapsi maskiin käytön jälkeen on ihan sama, kuin koskeeko hän puseroonsa, silmälaseihinsa tms tavaroihinsa. Siksi käsihygienia on hyvä asia joka tapauksesda, oli maskia tai ei.
Mistä keksit tämän? Kangasmaskeistahan sanotaan, että ne ei suojaa käyttäjää lähes ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naapurioppilaalla on korona ja se leviää ilmassa, niin birusta menee lapsesi maskin ulkopintaan, mutta myös hänen puseroonsa, hiuksiinsa, silmälaseihinsa, reppuunsa, kännykkäänsä jne. Ei niitäkään käsitellä steriilisti ja lapsi koskee niitä koko ajan.Jos lapsellasi on edes kangasmaski, se estää ainakin osaa viruksista pääsemästä hengitysteihin, eli hän ei sairastu tai saa vain lievän taudin. Se on todettu tutkimuksissa. Jos taas ei ole maskia, virukset menevät suoraan hengitysteihin. Eli se on maskin funktio. Se että koskeeko lapsi maskiin käytön jälkeen on ihan sama, kuin koskeeko hän puseroonsa, silmälaseihinsa tms tavaroihinsa. Siksi käsihygienia on hyvä asia joka tapauksesda, oli maskia tai ei.
Voiko joku oikeasti olla noin naiivi? Kangasmaskin suojaavuus on noin 30%. On se toki tyhjää parempi, mutta ei millään muotoa takuu sille, ettei lapsi sairastu. Taudin lievyyteen taasen ei vaikuta minkäänlainen suoja. Se on enimmäkseen geeneistä kiinni, millaisena tauti iskee. Toki ikä ja perussairaudetkin vaikuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on 60% vodkaa, sillä voi suihkuttaa maskit ulkopinnalta kevyesti ennen laatikkoon laittoa, tai yällaisella säällä laittaa hetkeksi aurinkoon ulos, uv-säteily tuhoaa virusta.Kangasmaskitkin käyvät kyllä, niitä voi ommella itse. Itselleni olen ommellut. Kaksi kerrosta tiheää puuvillaa ja kolmas uloin kerros polyesteriä. Sisään voi laittaa vielä extrakerroksen suodattimeksi, kunhan keksin hyvän. Eli yksi pitkä sivu olisi hyvä jäädä ompelematta kiinni, ns taskuksi.
Uudellen käytät kertakäyttöisiä??? Voi sun laps parat kun alkavat koulussa joka välitunti pussittamaan maskejaan..
Olen jo ostanut lapselle maskit valmiiksi.