Paljonko teillä on nettotulot kuukaudessa??
Mitetimme mieheni kanssa työajan muuttamista osa- aikaiseksi, mutta samalla mietityttää, että kuinka sitä pärjätään. Meillä on nettotulot 6300kk, siis yhteensä. Asuntolainaa on 60 000 jäljellä ja maksamme sitä 1200,- kk. Muita lainoja ei ole. Kaksi lasta. Jos olisit minä, siirtyisisitkö osa- aikaiseksi?? Meillä on jäänyt pari tonnoa säästöön joka kuukausi. Sitten ei enää jäisi, mutta olisi myös muuta elämää, kuin työ.....
Kommentit (5)
Sama tilanne ja kun asuntolainamme on maksettu (48.000 jäljellä) siirtyy mieheni tekemään osa-aikaista työtä. Hyvin tullaan pärjäämään :)
Siirtyisin osa-aikaiseksi samantein.
Miksi sinä, miksei miehesi.... tuleeko riitaa kun toinen saa olla kotona lasten kanssa ja toinen raataa niska limassa.
Jotain vuorottelua ja tasa-arvoistamista voisitte myös miettiä?
Muuten olen sitä mieltä ettei terve ihminen työtä kaipaa, palkkaa kylläkin :)
Mun nettotulot on noin 3200, miehen 2100. Lainaan menee 1300e, säästöön n 1000e kuussa. Muutoin en ymmärrä mihin loput rahat menee, yhtiövastikkeeseen ja vakuutuksiin kaiketi.
muutoin tekisin osa-aikaista mutta olen kohta jäämässä äitiyslomalle joten koitan saada rahaa säästöön. Hoitovapaan jälkeen olisi sitten tarkotus tehdä n 80%työaikaa kun esikoinen menee kouluun.
No sehän riippuu ihan siitä, paljonko sitä palkkaa sitten osa-aikaisena teille jää ja paljonko ovat pakolliset menonne. Laske ne niin asia selviää, eihän me täällä sitä voida tietää!