Inhokkisanat
Aloitan :
- teeppari
- broisku
- "ylimalkaan" käytettynä sanan "ylipäätään" tilalla
Kommentit (77)
Kun jotkut puhuvat ruoasta MURKINA
Ja samaan pestiin kuuluu, " mennäänkö vähän muonaamaan?"
"Menen vain sinne omana itsenäni.." Tämä lause!!! arrrgh! NO KENENÄ MUUNAKAAN??? CHEEKKINÄKÖ??
Eikö ketään muuta ärsytä rinsessa? Rinssi myös, sitä kuulee kyllä harvemmin.
Mamma äidistä puhuessa. Miellän mamman isoäidiksi. Varsinkin ärsyttää itseni ikäiset (parikymppiset) mammattelijat. Mammat viihteellä, mammat jumpassa, mammojen kahvihetki-yök!
Kaa. Kaa kaa kaakati kaa.
"Haluutsä olla mun kaa?" "Sun mikä?"
kakkeli,pisuli,piplu,pyllerö,bebanderi,tytteli,tissittely, setämies,tätyli,äityli, perC on aikas karmeita.
Sitten lausahdukset "se on vähän suhteellista" "rajota!" "ei, mä en kestä"
Elikkä!! Tämä on inhokki numero yksi. Myös uusi versio sanasta käytäntö: siis käytänne, käytänteet... kuulostaa teennäiseltä hienostelulta. Myös kotoilu on lässytystä (vaikka kotona oleminen onkin kivaa).
[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 21:01"]
IHAN TOTTA!!! Anoppi käyttää joka välis, NIIN raivostuttavaa...
[/quote]
Meillä on sitten melkein sama anoppi, kun omani sanoo joka väliin IHAN OIKEESTI!!! Ja kyllä, on raivostuttavaa. Ihan kuin mitään hänen sanomaansa ei tulisi ottaa tosissaan lähtökohtaisesti, vaan jokaisen asian totuudellisuutta pitää erikseen painottaa kertomalla että ihan oikeasti asia on niin. Mrh!
[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 22:15"]
Etupylly, tahtotila, voimaantua ja tunnahtaa.
JA nyt kun aiheessa ollaan, niin voisiko joku mulle selittää että mitä tahtotila ja tunnahtaa edes tarkoittaa, en keksi miten koskaan voisin niitä käyttää??
Mua naurattaa kemistinä taas tuo tisle-sana, mulle ihan arkipäiväinen termi, miten voi ärsyttää :)
[/quote]
Enpä ole koskaan kuullutkaan sanaa tunnahtaa. Mutta tahtotila on se tunnetila, kun tahtoo jotain. Ilmeisesti aina ei riitä puhua pelkästään tahdosta, vaan halutaan korostaa nimenomaan sitä tunnetilaa mikä siihen liittyy.
Kaikki edellä mainitut (tisle poislukien) ja kaikista kammottavin:
Ruuhkavuodet. Voi helvetti. Motarillako asut?
Pötköttääkös jo? Nyt pötköttämään! Ootkos jo pötköllä? Nyt pitää pötköttää, kun on pötkötysaika!
Oma tarhatätini käytti pötkötys-sanaa aikanaan päiväunista, väsymisestä tai yleisesti sängyllä makaamisesta. Vuosikausien jälkeenkin näen punaista, kun tämä sana osuu kohdalle, vaikka samantapaiset sanat nötkötti ja lötkö lähinnä huvittavat. Pötköti pöö...
hyi, oksettavin on "emätin" ja "nännipiha".
[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 22:18"]
kärrytellä. en tiedä miksi ärsyttää, mutta en vaan voi käyttää tota sanaa. ap:n teeppari ärsyttää kans.
[/quote]
mitä edes tarkoittaa teeppari? teippari savoksi??
minua inhottaa sanat huikeeta ja välmä, yäk. samoin jaksuhalit ja muut saman kaltaiset, voi veljet
Mies- tai naisHENKILÖ. Pelkkä mies tai nainen riittäisi! Tyttöhenkilö? Poikahenkilö? Ihmishenkilö?
Juurikin