Saako kieltäytyä opettamasta töissä uutta työntekijää, jos tämä flunssanen?
ja minulla alkaa loma tämän viikon jälestä, ei huviittaisi saada tartuntaa..
Kommentit (12)
Tuskin. Kaikki tartuntataudit eivät ole samalla viivalla. Flunssaa on liikkeellä. Itse sain sen juuri ja enkä jaksa kuin koneella roikkua.
Joo mutta en halua ehdoin tahdoin altistaa itseäni.. tyyliin "se tulee kuitenkin"..
Minulla on muutakin tekemistä kuin sairastaa, saan harvoin mitään flunssaa.
ap
Suomi pysähtyisi aika totaalisesti aina syksyisin ja keväisin jos joka flunssasta pitäisi/saisi olla pois töistä.. Eli jos flunssainen työkaveri on töissä, pitää hänen kanssaan myös tehdä mitä pomo määrää. Pese kätesi ahkerasti ja jos se flunssa jostain tuleekin niin se on voinut tulla sitten vaikka kaupan ostoskärryistä tai ohikulkijan aivastuksesta..
Joo te ehkä sitten sairastelette usein, mutta minulla oli flunssa viimeksi pari vuotta sitten, enkä haluaisi sitä nytkään. Minulla on paljon tekemistä, olen lähdössä matkoille lauantaina.
ap
ap
Jos saat harvoin flunssaa, ehkä et ylipäätään saa tartuntoja niin helposti. Yskiikö työkaveri kovasti? Jos hän ei pärski ympäriinsä ettekä nyt ihan naamat kiinni toisissanne ole, voit hyvin välttyä tartunnalla käsiä pesemällä. Peset kädet saippualla ennen kuin kosket kasvoihisi tai syöt mitään.
Jos et harrasta hyvää käsihygieniaa, voit saada tartunnan kyseiseltä henkilöltä vaikka et työskentelisi hänen lähellään, esim. yleisistä tiloista, tietokoneen näppäimistä, vessasta...
Itse olen jo vuosia välttynyt flunssilta juuri käsihygieniasta huolehtimalla. Ja toisaalta, en saa kovin herkästi flunssia, vaikka minua päin pärskittäisiin. Ehkä sinäkin olet samanlainen.
Vastustuskykyä parantaa hyvä uni ja terveellinen ruokavalio myös.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 08:46"]Joo mutta en halua ehdoin tahdoin altistaa itseäni.. tyyliin "se tulee kuitenkin".. Minulla on muutakin tekemistä kuin sairastaa, saan harvoin mitään flunssaa. ap[/quote]Sehän on just parasta jos sairastuu juuri loman alla, jolloin loma siirtyy. Ensi voi maata viikon kotona lepäämässä sairauslomalla ja sen jälkeen pitää normaalin kesäloman.
Joo kyllä minä pesen käsiäni tietysti, juuri sikihän en sairastelekkaan. Ja opetettava istuu ihan liki täs ( ei nyt ole paikalla), ja väliä 5cm. ja tietokoneella teemme töitä.
Kai se on vaan peruttava matka ajoissa että saa rahat takaisin.
ap
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 08:54"]Joo kyllä minä pesen käsiäni tietysti, juuri sikihän en sairastelekkaan. Ja opetettava istuu ihan liki täs ( ei nyt ole paikalla), ja väliä 5cm. ja tietokoneella teemme töitä. Kai se on vaan peruttava matka ajoissa että saa rahat takaisin. ap[/quote]
*NYYH!*
Voin vaan kuvitella, miten törkeästi ap tylyttää tätä uutta työntekijää... :P Uusi varmasti ärsyttää tätä vuosikymmeniä samalla pallilla istunutta ap:ta ihan vain olemuksellaan, tuo sairaus on vain pieni bonus. Ennen kaikkea ärsyttää, kun uusi ei tiedä mitään mistään.
Tämä vaan jotenkin niin paistaa rivien välistä...
Voit kieltäytyä mutta flunssa voi tulla silti.