Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä maskit, en näe?

Vierailija
11.08.2020 |

Aika harva pitää.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole annettu suositusta. Meilläpäin kaikkien ei olisi mitään järkeä pitääkään.

Vierailija
2/44 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (maski naamalla) istuin ruuhkabussissa, ja yhtäkään maskia en nähnyt (Hki).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin näkyi eilen linja-autoon menevillä maskeja. Mutta Turun seudun joukkoliikenne taitaakin olla tällä hetkellä ainut, jolta se suositus tuli.

Vierailija
4/44 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junassa oli nollalla ihmisellä maski. Kaikki oli tiiviisti kuin sillipurkissa.

Eihän tämä virus näin taltu. On se viisas virus, kun sen leviämistä on lähes mahdotonta estää leviämästä maailman joka kolkkaan.

Vierailija
5/44 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlapuheiksi jäävät tämänkin palstan maskikaakatukset, kuinka kaikkien pitäisi pitää jne. ja sillä kaikki pelastuis. Sitten ei edes itse pidetä maskia.

No mikä on?

Vierailija
6/44 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ole annettu suositusta. Meilläpäin kaikkien ei olisi mitään järkeä pitääkään.

Sitäkö lampaat nyt odottelee, suositusta?

Maski päähän vaan jos siitä on mielestänne apua.

Vierailija
7/44 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt vain parilla 80+v vanhuksella. Kaupungissani noin 100 koronatartuntaa eli enpä näe järkevänä pitää, itse en aio käyttää.

Vierailija
8/44 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä aamuna menin kauppaan junalla,tyhjä vaunu,takas tullessa 2 muuta,sai todella pitää hajurakoa ja sitte jäinkin jo pois

ei tarvii,ei täällä ketään kulje siihen aikaan

Vierailija
9/44 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt vain parilla 80+v vanhuksella. Kaupungissani noin 100 koronatartuntaa eli enpä näe järkevänä pitää, itse en aio käyttää.

Meillä ei vielä virallisesti ole ollut ainuttakaan. 

Vierailija
10/44 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäkö lampaat nyt odottelee, suositusta?

Maski päähän vaan jos siitä on mielestänne apua.

Virus tarttuu näiden mielestä vasta suosituksen jälkeen.

Vierailija
11/44 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentällä eilen lähes jokaisella oli maski, ehkä 20% maskittomia. Ja ei, en ollut matkustamassa.

Vierailija
12/44 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaloissa on jo maskipakko:

"Käytä maskia koko työajan

Niissä yksiköissä, joissa on ohjeistettu käyttämään kirurgista suu-nenäsuojainta kaikkien potilaiden hoidossa, tulee suojaimia käyttää koko työajan lepo- ja ruokailutaukoja lukuun ottamatta, eikä ainoastaan potilashoitotilanteissa. Tällä tavoin pystytään vähentämään henkilökunnan jäsenten välisiä altistustilanteita."

Vierailija
13/44 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän liikkeellä ollut vain maskikauppiaat ja keskustelun provosoijat. Ensimmäiset näistä voivat maskeja ehkä yleisillä paikoilla pitää, mutta joukko on vähälukuinen silloinkin.

Vierailija
14/44 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokentällä eilen lähes jokaisella oli maski, ehkä 20% maskittomia. Ja ei, en ollut matkustamassa.

Ja jos Balkkanilta kotiutuneillakin oli koneessa maskit, niin siitä sitten voi päällä kuinka hyödyllistä on, että koneessa pidetään maskia. Kun ennen sitä ja sen jälkeen ei pysytä edes kahta viikkoa karanteenissa eikä käytetä maskia missään. Käytännössä tautitilanteen kannalta ihan sama käytetäänkö maskia lentokoneissa, busseissa, junissa ja kaupoissa vai ei. Viikon parin lomamatkailun luulisi olevan melko vaikeaa, jos kohdemaassakin pysyttäisiin karanteenissa pari viikkoa? Siinäkin melkoinen ja paljon kertova aivopieru, että karanteenissa pysymistä vaaditaan Suomessa vain Suomen päähän, mutta rivien välistä voi lukea, ettei Suomeen saapuville turisteille. 

Vierailija
15/44 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun ei ole sakon uhalla pakko en käytä.

Vierailija
16/44 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin aamulla töihin kahdella bussilla ja 7km matkalla näin kuusi ihmistä maskit naamalla bussissa. Pysäkillä seisoi somaliäiti lapsensa kanssa. Tytöllä oli maski naamalla, äidillään maski päälaella. Helsingissä siis asun.

Itse alan käyttämään sitä, kun suositus tulee, vaikka keväällä sairaalassa ja teholla koronan takia olinkin. Lääkärin mukaan pari vuotta pitäisi immuniteetin kestää, mutta eihän tuo varmaa ole.

Vierailija
17/44 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin ei ole yhtään tartuntaa, joten ei ole tarvetta. Harkitsen sitten kun tapauksia alkaa tulla. Maskitkin on ostettu tarpeeseen, ei huvikäyttöön.

Vierailija
18/44 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaa huvittaa tämä pöhköjen itsensä kanssa käymä jaakobin paini aina vaan. Paha vääntö käynnissä kumpi voittaa itsensä häpeäminen ettei kehtaa sitä maskia käyttää vai vainoharhat että jokaisella/ jokapuolella on koronavirusta.

Vierailija
19/44 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä töissä pidän joka päivä. Busseja ei juuri ole, jotenka ei niitä ruuhkabussrjakaan.

Mutta asiakkaamme, joita näillä maskeilla pyrimme suojelemaan, käyvät tiheään hoidettavana keskussairaalassa. Ovat käyneet koko kevään ja kesän lukuisia kertoja. Yhdelläkään hoitajalla siellä ei ole maskia käytössä.

Me emme saa edes pikaisesti jutella ilman maskia.

Vierailija
20/44 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne harvat, jotka käyttävät, käyttävät niitä siinä toiveessa, etteivät itse saa koronaa liikkuessaan ihmisten ilmoilla. Vaikka idean on juuri se, etteivät tartuta.