Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinusta yleissivistävää tietää mitä Radon on?

Vierailija
06.08.2013 |

Jos joku 30v ei tiedä niin pidätkö hänen yleissivistystä puutteellisena?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
2/15 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se Suomessa aika yleissivistystä ja hyödyllinen tieto on.  Mutta en mä yksittäisen tiedon tai sen puutteen perusteella ketään arvioi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mun mielestä yleisivistykseen aikuisella ihmisellä kuuluu tieto siitä mitä radon on. Edes suunnilleen. Eikös se nyt ole koulussakin opetettu kaikille viimeistään lukiossa. 

Vierailija
4/15 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista... itse asun radon alueella niin tuli jotenkin sellainen pimennos, että tietääkö kaikki siitä vai vain tällaiset erikoiset

ap

Vierailija
5/15 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos asuu tai aikoo asua pientalossa, niin tulee tietää, mitä radon tarkoittaa. Muuten ei osaa tilata radonmittausta ja esimerkiksi ilmavuodon kautta voi tulla paljonkin radonia sisäilmaan ja home on siihen myrkkyyn verrattuna pieni vaiva.

Vierailija
6/15 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mitä on Radon. Koska kirjoitat sen isolla alkukirjaimella, kyseessä lienee jokin kaupallinen tuote. Sen sijaan tiedän, missä Suomessa on radonalueita tai mitä on radon.

Onko ap:n yleissivistyksessä muita isoja aukkoja kuin yhdyssanojen yhteenkirjoitus ja isot alkukirjaimet?

Vierailija
7/15 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minunkin mielestäni kuuluu ihan perusyleistietoon tietää mitä se on.

Vierailija
8/15 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:lla on vaikea lukihäirö, mutta se ei vaikuta yleissivistykseen...

ap

Vierailija
9/15 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radonhan on väritön, hajuton ja mauton kaasu. Tyhmä kuin mikä kun menee sille asetettuun loukkuun, jota kaivoksi kutsutaan. Kyseistä kaasua löytyy myöskin rakennuksista, jotka eivät ole radon alueellä. Ketään radonille altistunutta en ole tavannut, mutta homeelle altistuneen kyllä. Ei ole se homekaan mikään vieton myrkky. Väittäisin, että yhtä paha, jos ei pahempikin

Vierailija
10/15 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tiedät onko joku altistunut radonille vai ei? Sille altistuu kuitenkin aika moni suomalainen...

Vierailija
11/15 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 13:24"]

mistä tiedät onko joku altistunut radonille vai ei? Sille altistuu kuitenkin aika moni suomalainen...

[/quote]

Lukutaito ja luetun ymmärtäminen auttaa melkoisesti. En väittänyt ettikö olisi suomessa altistunut ihmisiä radonille. Kerroin että en ole tavannut radonille altistunutta.

Itse radontalossa asuvana en oikein jaksa uskoa sen radonin vaikutukseen

Vierailija
12/15 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä ymmärrän sun tekstiä, mutta mistä tiedät ettei joku tapaamasi ihminen ole altistunut radonille? Sehän selviää yleensä vasta sitten kun on jo keuhkosyöpä...

varsinainen idiootti 12

Vierailija
13/15 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Radon on? Joku firma? Avasin ketjun, jotta voisin laajentaa yleissivistystän. Mutta jos kyse on siis alkuaineesta radon, niin eipä tietoni juurikaan lisääntynyt. Ja kyllä, alkuaineiden nimien tunteminen on yleissivistystä. Ne opetetaan peruskoulun kemian tunneilla.

Vierailija
14/15 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on hyvä tietää ainakin, jos aikoo rakentaa tai ostaa talon radonalueelta. Niitä ei onneksi Suomessa monessa paikassa ole.

Vierailija
15/15 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 13:24"]

[/quote]

Lukutaito ja luetun ymmärtäminen auttaa melkoisesti. En väittänyt ettikö olisi suomessa altistunut ihmisiä radonille. Kerroin että en ole tavannut radonille altistunutta.

Itse radontalossa asuvana en oikein jaksa uskoa sen radonin vaikutukseen

[/quote]

Joo kyllä tää radonmölinä on vaan rakennusfirmojen rahastusta. Hajuton, mauton ja näkymätön kaasu, ettei tiedä itse edes onko sitä olemassakaan. Ihan oikein, kyllähän säkin radontalossa asuvana huomaisit jos jotain vaaraa olis.