Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Värjäsitkö hiuksia raskaana ollessa?

Vierailija
06.08.2013 |

Tulipa vaan mieleen, kun lapseton kaveri moralisoi kevytväriäni. Tähän nyt lasketaan sitten kampaajakäynnitkin. Henkilökohtaisesti en ainakaan väriä syönyt, joten uskoisin vauvani olevan edelleen turvassa.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjännyt, lapsi meni heti kaiken turhuuden edelle :)

Vierailija
2/44 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen värjännyt joka raskaudessa (nyt meneillään neljäs).

Tässä viimeisessä olen myös kiertänyt Euroopan moottoripyörän takapenkillä istuen (rv 9-13), syönyt sushia Latviassa, juonut vettä suoraan vuoripurosta Itävallassa, syönyt Puolassa paistettua kananmunaa, jonka keltuainen oli löysä, bongannut haistamalla monta hasiksen polttelijaa Amsterdamin kaduilla ja kahviloissa (tavallisissa sellaisissa) sekä syönyt majoneesipitoisia ruokia ympäri Eurooppaa. Neuvolatäti ei edes nikotellut, kun kerroin matkasuunnitelmistani ennen reissua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 09:31"]

Värjäsin raskauden aikana kerran hiukseni kevytvärillä punaisemmaksi. Lapsi oli syntyessään punatukkainen vaikkei kummankaan suvussa ole punatukkaisia. Oli siinä vähän ihmettelemistä mites se vauvan tukka nyt tuon värinen on. Tukan väri vaihtui vaalean ruskeaan kun ekat hiukset putosivat.

[/quote]

MUAHHHAHHAAA! Tää oli oikeesti paras minkä tänään oon kuullu.

Vierailija
4/44 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, laskin myös vaijerirataa valjaiden varassa vuorelta toiselle Ranskassa, kiivettyäni ensin sille ensimmäiselle vuorella.

T. nro 20

Vierailija
5/44 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmessa raskaudessa olen värjännyt. terveisin neuvolalääkäri

Vierailija
6/44 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo värjäsin mäkin parit kerrat tokaa odottaes ja terve on ollut.Ekaa odottaes en ja muutenkin luomuilin ja kun lapsi syntyi annoin luomua,sitä tätä ja tota,astma on ja allergioita lapsella silti,et turhaan luomumaitoja ostin.Eka mieheni rupesi myös väkivaltaiseksi ja saimme lapsen kanssa molemmat turpaan hältä joten uskon että hiustenvärjäys raskausaikana olisi traumatisoinut vähemmän..Kemikaalit on tietty pahasta mutta liika intoilu ei auta ketään.Myrkkyjä on kaikissa muoveissa,lattiamatoissa pvc:tä,hammastahna se vasta myrkkyä onkin(fluori)vesijohto vedessä myrkkyjä ja entäs rokotukset,sikapiikkien arvellaan aiheuttavan ALS-tautia(Jenkeissä tutkittu)ja myös syöpiä,jotta ei se sun vauvas vammaisena synny jos joskus tukan värjäät.Mun kampaaja sanoi että kampaamon värit parempia kuin kaupan,huomaa sen jo hajustakin!

Vierailija
7/44 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan noita kommentoijia löytyy,sontakakkarat niistä!Mulla 2 tervettä lasta,olen halvaantunut(toispuoli) Olen muutenkin erilainen, omia polkuja kuljeskelen,tatskoja löytyy,olen kasvissyöjä(muu perhe saa syödä mitä tykkää,teen 2 eri ruokaa joka päivä!) Jos joku on loukkaavasti mulle kommentoinut olen käskenyt hankkimaan oman elämän ja suksimaan kuuseen :D Mäkään en harmaana suostu kulkemaan ja värjään tukkaani!!Vaikka olen ns.vammainen,miksi pitäs kulkea surkeana,meikkaan ja ELÄN!Raskaana en ole enää,onneksi koska se oli niin raskasta minulle.Itse olisin huolissani enemmän esim rokotuksissa olevista myrkyistä ja vasta-aineista ja mitä ne tekee kehittymättömälle immuunipuolustukselle ja aivoille :S

Vierailija
8/44 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjännyt, koska olen valmis tekemään mitä tahansa vauvani eteen. Värjäystä ei suositella raskaana oleville.

Vierailija
9/44 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te tiedätte, että värillä ei ollut vaikutusta lapseen? Sillähän on vaikutusta vauvan lisääntymisterveyteen. Tuskin teidän lapsilla vielä lapsia on, vai?

Vierailija
10/44 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 11:05"]

Olen värjännyt joka raskaudessa (nyt meneillään neljäs).

Tässä viimeisessä olen myös kiertänyt Euroopan moottoripyörän takapenkillä istuen (rv 9-13), syönyt sushia Latviassa, juonut vettä suoraan vuoripurosta Itävallassa, syönyt Puolassa paistettua kananmunaa, jonka keltuainen oli löysä, bongannut haistamalla monta hasiksen polttelijaa Amsterdamin kaduilla ja kahviloissa (tavallisissa sellaisissa) sekä syönyt majoneesipitoisia ruokia ympäri Eurooppaa. Neuvolatäti ei edes nikotellut, kun kerroin matkasuunnitelmistani ennen reissua.

[/quote]

Uu, mikä hc-mamma! En ymmärrä sinunlaisiasi, jotka tahallaan riskeeraavat raskautensa koska ovat niin oman tiensä kulkijoita ja "maalaisjärjellä ajattelijoita". Käveletkö myös siltojen yli kaiteita pitkin? Eihän siitäkään välttämättä putoa.

Vierailija
11/44 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hiusten värjääminen silloin tällöin ei ole vaarallista vaikka onkin raskaana. Parturi-kampaajatkin ovat raskaana ollessaan jatkuvasti tekemisissä värien ja permanenttiaineiden kanssa, enkä ole vielä kuullut yhdestäkään, jonka lapsi olisi ollut jotenkin poikkeava näiden aineiden päivittäisen käsittelyn takia.

T. parturi-kampaaja

Vierailija
12/44 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 09:30"]

Päänahan kautta on käsittääkseni aika vaikea imeyttää mitään kalloonsa huolestuttavissa määrin. Enemmän siis olen henkilökohtaisesti huolissani niistä hengityksen mukana kulkeutuvista huuruista, miltä ei ainakaan kampaajalla voi välttyä.

PS. siivousvälineet ovat jo arkikäytössä "myrkyttömiä" ihan jo eläinten vuoksi.

terv. AP

[/quote]

Onhan näitä uutisia ollut, että ihmisiä on kuollut hiusvärien aiheuttamiin reaktioihin, että kyllä se väri siellä päänahassakin jotenkin vaikuttaa.

Sinällään ap:n tapauksessa tuskin haittaa on vauvalle aiheutunut, mutta kemikaalikuorman vähentäminen olisi tosiaan tarpeen varmasti meille jokaiselle... Kodin siivoukseen voin suositella esim. Methodin tuotteita, eipähän sitten vauvelikaan saa jatkossa niistä turhia kemikaaleja lattiaa nuohotessaan.

Vierailija
13/44 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se väriaine verenkiertoon mene, suoneenhan sitä pitäisi ruiskuttaa jos lapsen sille tahtoisi altistaa. Ihotautilääkärikin sanoi että voi kohtuudella värjätä hiuksia (kohtuudella ei siis tarkoita kerran viikossa). Värjäsin raskausaikana kaksi kertaa hiukset, ja lapsi on terve. Värjään muutenkin tuolla tiheydellä kun vihaan koko hommaa.

Vierailija
14/44 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska ei siihen rasvalettiin ois mikään tarttunukkaan

Vierailija
15/44 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjännyt, koetin tosiaan välttää mahdollisimman paljon kemikaaleja. Toinen oli että pelkäsin että mitä tapahtuu jos satunkin saamaan vakavan allergisen reaktion raskausaikana värjätessäni, ajattelin että otan niitä riskejä vain yksikseni.

Vierailija
16/44 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

28, en kävellyt siltojen kaiteita pitkin reissussa enkä kotioloissa. Sellainen ei kiehdo minua. Mutta Iltävallassa olisin mennyt kokeilemaan varjoliitoa, ellen olisi saanut sen verran pahaa flunssaa, etten jaksanut. Valitettavasti mies joutui siis tekemään sen yksin.

Vastineeksi tarjoilin kyllä paviaanille häkin kaltereiden välistä evästä Bratislavan eläintarhassa ja pesin nyrkkipyykkiä kylpyammeessa (oikein pesuaineella, paljain käsin!) itävaltalaisella leirintäalueella. Nukuin myös flunssakuumeiset päiväunet asfaltilla suljetun tunnelin huoltorakennuksen räystään alla rinkka tyynynä.

Mahdottoman hardcore-toimintaa siis, kuten jokainen huomaa.

Eihän mekään tuolle reissulle tietenkään lähdetty, koska hei, mä olen raskaana ja haluan tehdä jotain uhman vuoksi jotain repäisevää! Reissu oli suunniteltu jo talvella, laivamatkat ja majoitukset varattu ja osittain myös maksettu. Kun sitten tulin onnellisesti raskaaksi, emme halunneet perua matkaa, varsinkin kun vointi oli hyvä. Ja kun tuollaiselle kerran elämässä-reissulle lähtee, ei sinne lähdetä sillä asenteella, että raskaus on sairaus tai jopa vamma, eikä raskausaikana voi tehdä muuta kuin olla raskaana ja silitellä vatsaansa. Järki tietenkin mukana, myös se maaisjärki.

Vakavasti puhuen, lapsen terveys ja hyvinvointi on toki tärkeää. Myös minulle.

Ei se raskaus tai lapsen syntymä silti estä elämästä ja kokemasta asioita, eikä sinne äitimaahan ole pakko itseään kadottaa.

Vierailija
17/44 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana ja vaalennan tyvikasvua 1-2 astetta kampaajalla 1 kk välein. Vaalentaminen ei kuulemma ole niin pahasta kuin värjääminen, kun siinä ei käytetä mitään pigmenttejä, joita voisi imeytyä päänahan läpi verenkiertoon.

Vierailija
18/44 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet valmis tekemään mitä vain vauvasi eteen,varmaan myös täysimetät yksi vuotiaaksi asti ja totta kai kestovaippailet?Käytät vain luomua ja et mitään muovista?Et sitten rokota etkä voitele vauvaasi millään synteettisellä rasvalla?Muista pestä pyykit myös pesupähkinöillä,äläkä käytä mikroa äläkä valmisruokia.vältä aspartaamia ja mononatrium glutamaattia.Jos et vältä kaikkea tota hiusvärin lisäksi niin lapsesi tulee saamaan kunnon kuorman kemikaaleja.eli jos et tota kaikkea tee,on ihan turhaa itkeskellä hiusvärejen takia.Fluorihamppitahnat on myös myrkkyä ja deodorantiti mitä kuitenkin varmasti sinäkin käytät tai olet aikamoinen hajuherne ;D

Vierailija
19/44 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on todistettu että poikavauvoilla kerttisvaipan käyttö ei ole hyväksi,sillä lämpötila nousee kiveksille liian korkeaksi jua siittiöt kuolee,joten ilmeisesti teillä ei sit pidetä vaippojakaan että saatte niitä lapsenlapsia :D Järki käteen hölmöt :DD

Vierailija
20/44 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen värjännyt hiuksiani jotain 25 vuotta, mutta värjään vain 3-4 kertaa vuodessa, ja siihen ei ole raskaudet vaikuttaneet, tosin esikoisen aikana kukaan ei kieltänytkään tai puhunut mistään vaaroista. Nuorimmaisten aikana en muistaakseni ehtinyt värjätä kuin kerran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä