Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Värjäsitkö hiuksia raskaana ollessa?

Vierailija
06.08.2013 |

Tulipa vaan mieleen, kun lapseton kaveri moralisoi kevytväriäni. Tähän nyt lasketaan sitten kampaajakäynnitkin. Henkilökohtaisesti en ainakaan väriä syönyt, joten uskoisin vauvani olevan edelleen turvassa.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

alussa joo vissiin kerran,sen jälkee lopetin kun hiukset muutenkin huonokuntoiset ja raskauden jälkeen kumminkin lähtee paljon hiuksia,aattelin että jää enempi karvoja yläpäähän kun jättää värjäämisen.värjätä voi sitten ennen ristiäisiä.

Vierailija
42/44 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen värjännyt, kaikkien viiden odotusaikoina, ja yllätys: kaikki ovat terveitä! Odotus todellakin on mennyt siihen, että jos et ennen ollut sairas, niin nyt sinusta tehdään sellainen ihme vainoamisella ja kieltolistoilla. Tänne tullaan "itkemään", että " apua söin tuorejuustoa". Maalaisjärki tuntuu ihmisiltä kadonneen ihan tykkänään. Itse kuulun siihen sakkiin, jotka on oman lapsuutensa viettänyt maalla. On tongittu ojia ja saunottu kerran viikossa. Ikinä ei ole ollut allergioita, ihottumia eikä mahavaivoja. Odotusaikoina olen elänyt ihan tavallista elämää, syönyt sitä mitä on mieli tehnyt ja nauttinut saunasiiderini ilman minkäänlaisia omantunnontuskia. Ja kyllä sitä pää leviäis, kun ei tässä muutenkaan maailman hehkein olo ole (rv34), jos pitäis vielä tukka harmaana kulkea :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjännyt. Käsittääkseni hiusvärin myrkyt kuitenkin imeytyy päänahan kautta elimistöön, joten ei sillä parvekkeella seisoskelulla ole hirveästi merkitystä. Meikkaustakin vähensin ja vaihdoin aerosolidödöt stickiin, jonka vaikutus toivottavasti on vähän paikallisempi. Siivoilla voi hanskat kädessä ja vähän keveämmilläkin tuotteilla. Meiltä löytyy myös höyrypesuri, jolla voi putsata paikkoja kokonaan ilman myrkkyjä. Uudet vaatteet pestään aina ennen käyttöön ottoa ja lelujen suhteen olen aika tarkka. Monet muovilelut esimerkiksi haisevat ihan hirveiltä.

Ja jos joku kokee tämän aihepiirin naurun aiheeksi, niin suosittelen kyllä tarkempaa perehtymistä. Kyse on nimenomaan kaikkialta tunkevien kemikaalien cocktailista, ei mistään yksittäisestä jutusta sinänsä. Mutta pienistä puroista kasvaa iso virta, jolla voi olla ikäviä seurauksia kaukana tulevaisuudessa. Voi olla, että omassa tai lapsesi terveydessä ei juuri nyt näy mitään vikaa, mutta kukaan ei pysty täysin sanomaan, miten kemikaalikuormitus vaikuttaa vuosien tai vuosikymmenten päästä. Koska tiedostan sen mahdollisuuden, että asiasta voi olla haittaa lapselleni, koen, että minulla on velvollisuus tehdä parhaani suojellakseni lapseni terveyttä alusta asti.

Vierailija
44/44 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 09:23"]

Kannattais varmaan ne kodinsiivouskemikaalitkin vaihtaa johonkin vähän myrkyttömämpiin ihan jo tulevan lapsenkin takia. Ja sittenkin käyttäisin kyllä hanskoja siivotessani. 

Ja kyllä se raitavärikin taitaa viimeistään huuhdellessa osua päänahkaan tai muuten on kampaaja aika fakiiri. Kampaamossa leijuu niin paljon kemikaalia jo ilmassa, että siinähän sitä tulee kaikenlaista jo hengityksen mukana. 

[/quote]

No jos väri osuu päänahkaan huuhtelun aikana niin eiköhän kontakti ole aika lyhtkestoinen!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän