uusiutuva keuhkokuume
Miehelläni ollut n. 10 todettua keuhkokuumetta joulu- elokuun välillä. Voi sanoa, että kun antibioottikuuri loppuu, niin uusi kuume jo odottelee ovella. Todella raskasta meille molemmille, Lääkkeillä on hoidettu ja röntgenkuvat otettu, mutta mitään muuta ei ole tehty. Rokotusta suosittelivat ja sen myös mies otti, mutta suojaa vain yleisintä keuhkokuumeen aiheuttajaa vastaan. Kyselisin, onko kellään vastaavia kokemuksia ja miten olette selvinneet. Yksityiselle lääkärille ei ole varaa
Kommentit (3)
Immuunipuutoksen mahdollisuus, käykää infektiolääkärin vastaanotolla.
Tuo kyllä pitää tutkia. Äidilläni oli sama juttu, 4 keuhkokuumetta vuoden aikana. Päivystyksessä kyllä hoidettiin jokainen erillinen keuhkokuume, mutta eivät lähettäneet eteenpäin tutkimuksiin, mistä tämä johtuisi, mikä on tosi vastuutonta.
Äidillä on onneksi varaa käydä yksityisellä keuhkolääkärillä joka ryhtyi tutkimaan syytä. Keuhkokuvat ok, nyt äiti kävi verikokeissa ja viikon päästä sairaalan infektiolääkärillä katsomassa immuunivasteen.
Minulla on meneillään kolmas keuhkokuume kolmen vuoden aikana. CRP-arvo oli 179, joten olotila oli ja on yhä väsynyt.
Sain juuri antibiootit (AMORION 3x1000mg/pvä). Terveyskeskuksessa oli hyvä hoito, mutta syitä uusiutumiseen joutuu miettimään itse. Eivät ne työterveyspalveluiden kautta saadut yksityislääkärit - joita kesään saakka minulla oli mahdollisuus käyttää - antaneet mitään vastauksi oleellisiin kysymyksiin. Lohduttaa kuulla, että uusiutuvan keuhkokuumeen kanssa olette pystyneet kuitenkin elämään.
Syytä uusiutumiseen kiinnostaisi yhä enemmän. Valitettavasti viisaita sanoja minulta ei löydy. Pidetään nyt keskustelua yllä.
Kotimökin remonttipölyä olen koittanut vältellä, mutta sitä epäilen kuitenkin yhdeksi syyksi eli hengitysilmaongelmaa? Otin juuri ennen taudin puhkeamista myös Pneumokokki-rokotteen. Kuten mainitsit vain yksi bakteereista on poissuljettu.