Millä ihmeellä tuosta raskaudenjälkeisestä maharöllöstä pääsee eroon?
Vauva on nyt 5kk, mun paino on sama kuin ennen raskautta, syön terveellisesti herkkuja välttäen ja urheilen päivittäin. Treenaan vatsalihaksia ja lenkkeilen, hypin trampoliinilla ja teen harjoitteita kahvakuulalla. Silti maha on tuollainen pehmeä ja hyllyvä löllökasa! Kaameet makkarat jäi. Aaargh! Sanokaa nyt ees että kyllä se siitä ajan mittaan palautuu, olen epätoivoinen..
(Vauva on ihana ja nautin arjesta hänen kanssaan, kait se on tärkeintä, mutta ois vielä ihan kiva jos peilikuva joskus vielä tyydyttäisi....)
Kommentit (5)
5kk on tosi lyhyt aika. Kyllä se siitä ehtii palautua aikanaan.
Mulla on kolmessa raskaudessa mennyt jokaisessa ainakin vuosi, että maha on litistynyt normaaliksi. Treenannut en ollenkaan (sektion jälkeen oli kiellettyä ja vatsalihakset palautuivat paikalleen niin hitaasti, etten uskaltanut niitä harjoittaa liian aikaisin). Ihon vetäytyminen kimmoisaksi vei vieläkin kauemmin.
Mutta nyt 3 vuotta viimeisen raskauden jälkeen mahan seutu on ihan ok, ei huomaa että raskaana olisin koskaan ollutkaan, saatika kolmesti. Vielä kun treenaisin, niin hioutuisi varmaan oikein hienoksi :)
Okei :) Eipä tässä nyt oikeaa hätää ole, pistää vaan kenkuttamaan kun muuten mahtuisi vanhat farkut jalkaan, mutta vyötärölle jää inha löllövä läskirengas joka pursuaa housunkauluksesta ulos. Tai ei kait se vissiin pelkkää läskiä oo vaan venynyttä ihoa.
Huomenna taas vauvan kanssa ulkoilemaan, eiköhän tää tästä! Ap
Toi palautuminen on niin yksilöllistä, itellä palautui tosi nopeasti kaikki ruokavaliolla ja liikunnalla. Kaverilla on edelleen kahden lapsen jälkeen lähinnä löysää ihoa vatsassa, vaikka viimeisen lapsen syntymästä on 4-vuotta. Eli ihan on yksilöllistä, en olisi vielä huolissani ollenkaan kun synnytyksestä on vain 5kk:)
Mulla kesti vuoden verran palautua. En treenannut mitenkään mutta tosiaan vuoden paikkeilla oli vatsa samanlainen kuin ennen raskautta, samoin paino oli sama.