Oletko uimataitoinen pohjoismaisen uimataitomääritelmän mukaan?
ja jos et ole, miksi et? Hyvillä uimasuorituksilla ei tässä ketjussa tarvitse brassailla.
tässä siis määritelmä:
http://www.pulahdauimaan.fi/pohjoismainen-uimataidon-maaritelma/
Kommentit (49)
Helposti. uin lapsena ja nuorena valtavasti, se on ihan selkäytimessä koko homma, kunto on huonohko, kutta silti uin kilsan puoleen tuntiin kun tänä kesänä kokeilin :)
Ei ole tullut kokeiltua, mutta luulisin olevani.
Tuo alkuosa pudotuksesta olikin uutta. Minulla ei ole ongelmia tosin sukeltamisen kanssa, vaikken juuri mistään koskaan hypi. 200m uimisesta uskon selviytyväni.
Tosin aina hallissa uidessa pistää mietityttämään että noinkohan se oikeasti on "pysähtymättä" kun en osaa sitä hienoa käännöstä ja käytännössä altaan päässä tulee hetkellinen kosketus seinään käännöksen aikana, jos matala pää on hyvinkin matala niin voi tulla lyhyt pohjakosketuskin. Tällä taktiikalla yleensä voin uida helpohkosti toista kilometria, joten uskon että jaksan 200m ilman mitään helpotuksia. Aallokon vaikutukset voivat kyllä olla oma lukunsa, en silti lähtisi huvikseni ylittämään mitään luonnonvesiä uimalla vaikka näyttäisi siltä, että matka on ihan uitavissa.
Olen uimataitoinen. Olen myös huolehtinut siitä, että jälkikasvuni omaa uimataidon.
Uimahallissa menee helposti kilsa 20 min, mutta enpä tiiä jos kovaan aallokkoon ja kylmään veteen putoaisin niin voisi tuo 200 m tiukassa olla.
en ole, osaan kuitenkin kellua ja uida selälläni
Olen ja 7 -vuotias lapsenikin on.
Olen. Jopa testatusti. Alussa vaan oli sellainen, että piti hakea kolme kiekkoa altaan pohjasta sukeltamalla, ensimmäinen hypystä. Ja siihen tuo 200 m. Olen hyvä uimari, jotain positiivista sentään :)
Sanoisin että meidän 12 v olisi myös, mutta nuoremmat, ihan ok uimarit ei välttämättä, iät 9 ja 7.
Olen, hyppääminen pää edellä ja uiminen onnistuu hyvin. 9-v esikoinen sai vastaavan merkin pari vuotta sitten, 6-v ei vielä ole tuota suorittanut. Uskaltaa kyllä pää edellä hypätä altaaseen ja varmasti 50 metriä selkää, mutta vielä ei ole kokeiltu, jaksaako tuota loppu 150 metriä. Taitoa kyllä on. Nuorin ei pysy vielä pinnalla - alkeisuimataito puuttuu.
Ei tarvitse olla edes hyvä uimari suorittaakseen tuon. Mun 6-vuotias suoritti juuri uimakoulussa, todella hitaasti ui (myyrää) mutta hitaasti uimalla juuri jaksaa pitkiäkin matkoja.
Olen uimataitoinen. Kelluenhan voi vaikka kuinka pitää taukoja :)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 22:43"]
Tuo alkuosa pudotuksesta olikin uutta. Minulla ei ole ongelmia tosin sukeltamisen kanssa, vaikken juuri mistään koskaan hypi. 200m uimisesta uskon selviytyväni.
Tosin aina hallissa uidessa pistää mietityttämään että noinkohan se oikeasti on "pysähtymättä" kun en osaa sitä hienoa käännöstä ja käytännössä altaan päässä tulee hetkellinen kosketus seinään käännöksen aikana, jos matala pää on hyvinkin matala niin voi tulla lyhyt pohjakosketuskin. Tällä taktiikalla yleensä voin uida helpohkosti toista kilometria, joten uskon että jaksan 200m ilman mitään helpotuksia. Aallokon vaikutukset voivat kyllä olla oma lukunsa, en silti lähtisi huvikseni ylittämään mitään luonnonvesiä uimalla vaikka näyttäisi siltä, että matka on ihan uitavissa.
[/quote]
eipä tarvinnut itse kirjoitella enempää kun tässähän tämä mun uimataito on yläpuolella kuvattuna :-) Eli näin myös minulla.
Olen
Vauhti ei päätä huimaa ja tekniikassakin on tekemistä, mutta jos aikarajaa ei ole niin 500m menee helposti ja luultavasti kilometrikin tyynessä vedessä, välillä kellumalla leväten.
Olen. Uintinopeudellani ei kyllä mitaleita keräilisi, mutta jaksan uida pitkiä matkoja.
En oppinut uimaan koulussa, siellä uimaopetus oli jotain todella onnetonta, vaan siksi että vietin lapsuuden kesät mökillä järven rannassa ja isä opetti uimaan. Käsittääkseni uimaopetusta on vähennetty peruskoulussa vielä vähemmäksi sittemmin.
En tiedä, kun en ole uinut 12 vuoteen. Nuorena (13 - 16-vuotiaana) uin pitkiä matkoja, joka arkiaamu kilometrin matkan uimahallissa, ja luonnon vesissä kesäisin ihan tyhmiä uhkarohkeita ylityksiä mantereelta saarille ja takaisin, jopa virtapaikkojen kohdalta. Vanhemmat ei tienneet mun harrastuksesta. En tosiaan tiedä, miten sujuisi nyt edes 200 metriä.
Heh, mutpa onkin oikein yliopistossa testattu uimataitoiseksi ton määritelmän mukaan :) Rakastan onnekseni uimista (muutama kurssikaveri joutui lisäopetukseen kun ei tosta selvinnyt) Tänä kesänä on mennyt uintikilsa puolessa tunnissa :)
Olen, joskus koulussa testattiin.
Tällä hetkellä en taida olla. Olen tainnut joskus tuon kyllä suorittaa, mutta en ole aikoihin käynyt uimassa.