Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko uimataitoinen pohjoismaisen uimataitomääritelmän mukaan?

Vierailija
05.08.2013 |

ja jos et ole, miksi et? Hyvillä uimasuorituksilla ei tässä ketjussa tarvitse brassailla.

tässä siis määritelmä:

http://www.pulahdauimaan.fi/pohjoismainen-uimataidon-maaritelma/

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, enkä ole koskaan ollutkaan. Pysyn pinnalla ja jaksan jonkun 50m. Sitten on pakko päästä rantaan, muuten tulee paniikki. Tai ainakin jalat pohjaan. 

Olen surkimus.

Vierailija
42/49 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu, jos en pudotessani lyö päätä mihinkään ja menetä tajuntaani. Jos jossain on pienikin kivi, irtotukki, hiekkasärkkä, lasten uimalelu tai vaikka hidas kala, niin mun pää osuu siihen. Takuuvarmasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainakin ollut. En ole muutamaan vuoteen käynyt uimassa.

Vierailija
44/49 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn "turvallisessa" paikassa kuten uimahallissa tai alle 1,5m vedessä uimaan vaikka kuinka kauan, mutta esim. järvellä syvässä vedessä, jos ei jalat yllä pohjaan, mulle iskee joku pakokauhu. Varmaan saisin jonkun kohtauksen ja hukkuisin. 

Vierailija
45/49 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Selviän, jos saan välillä huilailla kelluen, mutta yhtäjaksoisesti luultavasti en. 

Uiminen on aina ollut minulle vaikeaa. Pysyn pinnalla, mutta en jaksa uida. Hengästyn ja väsyn. Kestävyysurheilua harrastan kyllä muuten, joten suurin ongelma lienee tekniikassa. Olen kotoisin uimahallittomalta paikkakunnalta, joten koulusta ei uimaopetusta saatu ja muukin vesiharrastelu on jäänyt kesiin. Lapsena tuli käytyä järvessä polskimassa, mutta teini-iän jälkeen olen uinut vain pari kertaa kesässä eikä ne matkat ole olleet pitkiä.

Vierailija
46/49 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen uimataitoinen. Viimeksi yliopistossa testattiin, tosin hallioloissa. Silloin vetäsin viimeisen 25m perhosta. Mun ikäluokalla opekoulutuksessa on suuria puutteita perusliikuntataidoissa, kammoja ja asenteita. Sit itketään, kun joutuu oikeesti tekee hyväksytyn suorituksen etee töitä, silloin maikka on paska yms. Sori ohis.

Vierailija
47/49 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uimataitoinen. Lapset eivät vielä tuon määritelmän mukaan ole. 

Vierailija
48/49 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja ei. Pystyn uimaan helposti tuon 200 metriä jos putoan veteen, mutta en osaa uida selkää. Pystyn kyllä kellumaan, mutta en pääse selälläni eteenpäin. Eli virallisesti en varmaan ole uimataitoinen. 

Vierailija
49/49 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 09:36"]

En tiedä. Selviän, jos saan välillä huilailla kelluen, mutta yhtäjaksoisesti luultavasti en. 

Uiminen on aina ollut minulle vaikeaa. Pysyn pinnalla, mutta en jaksa uida. Hengästyn ja väsyn. Kestävyysurheilua harrastan kyllä muuten, joten suurin ongelma lienee tekniikassa. Olen kotoisin uimahallittomalta paikkakunnalta, joten koulusta ei uimaopetusta saatu ja muukin vesiharrastelu on jäänyt kesiin. Lapsena tuli käytyä järvessä polskimassa, mutta teini-iän jälkeen olen uinut vain pari kertaa kesässä eikä ne matkat ole olleet pitkiä.

[/quote]

Mä olin ennen samassa tilanteessa eli vaikka kunto oli muuten hyvä, niin en jaksanut uida kovin pitkiä matkoja (yli 100m). Mä menin sitten aikuisten uimakouluun ja löysin sieltä uimisen ilon. Tärkeimmät opit minulle olivat se, että uidessa hengitetään suun kautta (daah!) ja että pään voi laittaa veden alle. Eli tekniikka on tosi tärkeä juttu, mutta jos sitä ei ole oppinut lapsena, niin sitten se pitää opetella aikuisena tavalla tai toisella. Uimalasit auttoivat myös kummasti tekemään hommasta mukavamman. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi