En vaan totu tähän Lumiaan :(
Tunnen itseni typeräksi, kun en saa tällä mitään tavallisia juttuja tehtyä. Huonoin puhelimeni ikinä. No okei, kamera on parempi.
Kommentit (45)
Juu kyllä, Se on korjausnäppäin, Se ei ole nuoli, jolla voi kätevästi liikkua. Ja Se että Se n
Apappaa koko sanan, ei oo hyvä juttu.
quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 17:35"]
Näppäimistön takaisin nuoli on joko se korjaava näppäin tai sitten ihan painat sormella sitä kohtaa teksitä jonka haluat korjata. Koko sanan korjaaminen noin on tosi helppoa.
Radioon en ota kantaa, kun en kuuntele mitään musiikkia puhelimella.
[/quote]
Ei hitto mä en kestä tätä puhelinta. Tää on huo-no.
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 18:55"]
Ap
[/quote]
No vaihda se puhelin johonkin toiseen hyvä ihminen äläkä täällä narise, jos et osaa käyttää! Ihmiset vaihtaa puhelinta tuon tuosta.
Ostin itselleni Lumia800:n keväällä ja alkuun ihmettelin joitain juttuja, mutta koska se oli ensimmäinen älypuhelimeni, niin ajattelin, että opin ja totun. Vieläkään en aina löydä numeroita, jos soittaessa johonkin terveyskeskukseen tms. käsketään näppäillä jotain. Äänettömälle luulin saavani luurin jostain valikosta, mutta se pitikin klikkailla puhelimen sivusta äänet nollille, niin se on sama kuin äänetön.
Edelleen sanoisin, että älypuhelin ei sovi vanhuksille eikä tekniikkarajoitteisille, koska tavallinen kännykkä on perustoiminnoiltaan niin paljon helpompi. Mutta se, kuka tykkää iPhonesta, kuka Samsungista ja kuka Nokiasta, on ihan täysin makuasia ja vaihtamalla saattaa parantua.
Onko muiden Lumioissa tällaista? Puhelin alkaa välillä selailla itsekseen sivuja.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 19:13"]
Onko muiden Lumioissa tällaista? Puhelin alkaa välillä selailla itsekseen sivuja.
[/quote] Älä paina sitä nuolta =D
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 19:14"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 19:13"]
[/quote] Älä paina sitä nuolta =D
[/quote]
Ei tarvitse painaa mitään. Puhelin siis alkaa vaikka pöydällä itsekseen surista ja selailla sivuja. Varsinainen ilotulitus. Ja tämä tapahtuu joka päivä monta kertaa.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 19:08"]
Ap
[/quote]
No vaihda se puhelin johonkin toiseen hyvä ihminen äläkä täällä narise, jos et osaa käyttää! Ihmiset vaihtaa puhelinta tuon tuosta.
Ostin itselleni Lumia800:n keväällä ja alkuun ihmettelin joitain juttuja, mutta koska se oli ensimmäinen älypuhelimeni, niin ajattelin, että opin ja totun. Vieläkään en aina löydä numeroita, jos soittaessa johonkin terveyskeskukseen tms. käsketään näppäillä jotain. Äänettömälle luulin saavani luurin jostain valikosta, mutta se pitikin klikkailla puhelimen sivusta äänet nollille, niin se on sama kuin äänetön.
Edelleen sanoisin, että älypuhelin ei sovi vanhuksille eikä tekniikkarajoitteisille, koska tavallinen kännykkä on perustoiminnoiltaan niin paljon helpompi. Mutta se, kuka tykkää iPhonesta, kuka Samsungista ja kuka Nokiasta, on ihan täysin makuasia ja vaihtamalla saattaa parantua.
[/quote]
Juu kiitos vinkistä. Tässä on kyllä laajempi yhteiskunnallinenkin näkökulma. On häpeä että Nolia tekee skeidaa....
Samsungit ovat kivoja ja notkeita käyttää, iPhonet ovat intuitiivisia ja helppokäyttöisiä. Itse en valitettavasti ole pitänyt Nokian puhelimista ainakaan viiteen vuoteen.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 22:22"]
Mä en enää lumiaa pois vaihtaisi. Helposti opin käyttämään ja käytän sitä niin töissäni kuin vapaa-ajallani monipuolisesti. Lapsillakin on Lumiat ja heillä ei ole mitään vaikeuksia, osaavat tehdä sen kanssa kaikkea mitä itse en edes keksisi. Helppo on siis käyttää jos 7 vuotiaskin ihan ongelmitta sen osaa.
[/quote]
Samoin. Mitä ihmettä tällä pitåisi sellaista tehdä, mitä ei osaisi :O
Minusta on helppo puhelin ja lapsille ostin myös. 8v poikakin käyttää tosi näppärästi.
Ap
[/quote]
[/quote]
Minä olen aika vanha ja en ole mikään tekniikkanero. Mutta kyllä eka päivänä löysin nämä toiminnot eli mistä löytyi numero kun soitti jonnekin jonotukseen ja piti valita 1 jos haluan laskutukseen jne..
ja totta kai äänettömälle saa kun panee sivusta äänet pois.
Täytyy olla sitten jo tosi tyhmä, jos tällainen ääliökin parissa tunnissa löysi puhelimesta toiminnot.
Äänettömälle luulin saavani luurin jostain valikosta, mutta se pitikin klikkailla puhelimen sivusta äänet nollille, niin se on sama kuin äänetön.
[/quote]
Mitä jos ens kerralla hipaiset sitä soittokellon kuvaa oikeassa yläreunassa =D
No jos et osaa käyttää, vaihda toiseen. Mä rakastan mun Lumiaa! Enkä ole edes tekniikan ihme, päivastoin. Paljon helpompi luuri omaksua kuin esim. mun miehen Samsung (vaikkei sekään hankala ole).
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 18:53"]
Juu kyllä, Se on korjausnäppäin, Se ei ole nuoli, jolla voi kätevästi liikkua. Ja Se että Se n
Apappaa koko sanan, ei oo hyvä juttu.
[/quote]
Paina siis sitä näyttöä siitä kohtaa johon haluat mennä, so simple
Jos Lumiasta pitää jonotuksessa painaa vaikka numero 1, ota puhelin pois korvalta ja katso näyttöä: alareunassa on kuvakkeita, joista yhdessä on numeronäppäinten kuva, siis ilman numeroita, mutta symbolisesti tyyliin kolme ympyrää vierekkäin, kolme riviä allekkain ja yksi vielä alimpana. Paina siitä, ja saat ruutuun numerovalikon näkysiin. Sitten painat siitä määrättyä numeroa.
Voit vaikka googlata Lumian käyttöohje, jos et osaa. Voit myös käydä operaattorisi kaupassa kysymässä neuvoa. Aina olen saanut avun tyhmiinkin kysymyksiin.
Ap on joku vitun idiootti, joka ei osaa käyttää puhelinta koska on niin tyhmä ja se on sitten Lumian vika. Että just joo.
Mulla on Lumia, joka toimii kuin unelma, ei mitään ongelmaa käytettävyydessä. Ei ole puhelimen vika jos käyttäjä on tyhmä kuin aasi.
Hieman sama vika. Tosin nyt kolmen viikon käytöllä alkaa homma sujua jotenkuten. Ehdottomasti hankalin puhelin mitä minulla on koskaan ollut.
Mä harjoittelin Lumia 800 ja nyt mulla 620 ja on selkeesti parempi.
Tekstiviestien kirjoitus sujuu näppärästi, huomatavasti helpommin kuin miehen iPuhelimella
Kannattaa pyytää jotakin opettamaan lumian käyttöä. 800&900 ei ole W8 puhelimia.