Harmittaa ihan vietävästi. taisi tulla parisuhde lomasta
perheloma. Ja minä ku ajattelin, että oltaisiin päästy käymään kahdestaan lomalla ennen kuin vauva syntyy.
Mutta, nyt anoppi alkoi epäilemään, että ei hän välttämättä jaksakaan ottaa meidän lasta hoitoon kun hänellä on toisen poikansa lapsi nyt viikot hoidossa kun kumpikin (äitinsä ja isänsä) töissä. Toki ymmärrän häntä, mutta harmi on silti iso.
Ja miehelle ostin vielä ylläriksi sen loman eikä hän tiedä mitään. Kolmen viikon päästä olisi loma eessä jos kaikki hyvin menee itsellä. Hajoan kyllä jos ei päästä.
Kommentit (93)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 20:17"]
öö, miksi hakisin lapselleni kunnalta hoitopaikkaa jos on toiveessa kerran parissa vuodessa päästä lomalle kaksistaan miehensä kanssa? :)
Olenko sanonut, ettei anoppi saa itse päättää ketä hoitaa ja ketä ei? Oletko kuullut, että ihmiset käy viikolla suurin osa töissä joten silloin ei voi lähteä lomailemaan. Ja vähemmän se siellä se kohdunkaula rasittuu kuin kotona, siellä ei ole ketään jota hoitaa ja huusata 24/7. Vaan voi ottaa rennosti ja levähtää.
ap
[/quote]
Kyllä, hakisit lapselle hoitopaikkaa, koska oman kirjoituksesi mukaan et ole innoissasi hoitaessasi ja huusatessasi lastasi 24/7. Lapselle paras paikka olisi sosiaalisin syin hankittu päiväkotipaikka, josta ei tarvitse edes maksaa, koska se on perhetukitoimi. Silloin voit kotona ottaa rennosti ja levätä.
Miehesi on viikolla töissä, mutta mikään ei estä häntä pyytämästä paria päivää palkatonta, koska sinä tarvitset häntä seuraksesi etenkin nyt, kun tulossa on jo toinen lapsi, vaikka ensimmäistäkään et oikein jaksa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 20:31"]
öö, miksi hakisin lapselleni kunnalta hoitopaikkaa jos on toiveessa kerran parissa vuodessa päästä lomalle kaksistaan miehensä kanssa? :)
Olenko sanonut, ettei anoppi saa itse päättää ketä hoitaa ja ketä ei? Oletko kuullut, että ihmiset käy viikolla suurin osa töissä joten silloin ei voi lähteä lomailemaan. Ja vähemmän se siellä se kohdunkaula rasittuu kuin kotona, siellä ei ole ketään jota hoitaa ja huusata 24/7. Vaan voi ottaa rennosti ja levähtää.
ap
[/quote]
Kyllä, hakisit lapselle hoitopaikkaa, koska oman kirjoituksesi mukaan et ole innoissasi hoitaessasi ja huusatessasi lastasi 24/7. Lapselle paras paikka olisi sosiaalisin syin hankittu päiväkotipaikka, josta ei tarvitse edes maksaa, koska se on perhetukitoimi. Silloin voit kotona ottaa rennosti ja levätä.
Miehesi on viikolla töissä, mutta mikään ei estä häntä pyytämästä paria päivää palkatonta, koska sinä tarvitset häntä seuraksesi etenkin nyt, kun tulossa on jo toinen lapsi, vaikka ensimmäistäkään et oikein jaksa.
[/quote]
kukin ymmärtää tekstin miten haluaa. Oletko jättänyt lääkkeet ottamatta, vai oletko jotenkin katkeroitunut?
ap
Miksi teette lapsia kun ne ovat kuitenkin taakka ja tarvitsette sitä parisuhdeaikaa? Teillä oli parisuhdeaikaa ennen lapsia, nyt on kannettava vastuu omista teoistaan. Lomilla ja arkena.
Tuliko yllätyksenä, että lapset rajoittavat elämää? Jos käytettävissä oleva turvaverkko on yksi raihnainen ja epäluotettava anoppi, niin eipä tuollaisessa kuviossa paljon parisuhdematkoja suunnitella.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 20:35"]
Miksi teette lapsia kun ne ovat kuitenkin taakka ja tarvitsette sitä parisuhdeaikaa? Teillä oli parisuhdeaikaa ennen lapsia, nyt on kannettava vastuu omista teoistaan. Lomilla ja arkena.
[/quote]
Sinäkö olet lapsistasi erossa ensimmäisen kerran kun ne ovat täyttäneet 18 vuotta?
En lukenut ketjua, mutta vastaan nyt silti ja ehkä asiaa, josta oli myöhemmin ketjussa puhetta.
Ehdotan seuraavaa: jos sinulla on aikaa, hoida tuota toista lasta anoppisi sijaan ennen matkaa tai matkan jälkeen pari kolme päivää, niin anoppisi saa vähän vapaata ja voi ehkä sitten ottaa lapsesi viikonlopuksi hoitoonsa?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 20:31"]
ap
[/quote]
[/quote]
kukin ymmärtää tekstin miten haluaa. Oletko jättänyt lääkkeet ottamatta, vai oletko jotenkin katkeroitunut?
ap
[/quote]
Vai luenko, mitä sinä olet kirjoittanut, ja ihmettelen äitiytesi ohuutta? Vain anoppi kelpaa lapsesi hoitajaksi ja nyt kun tämä ei tottele, poljet vihapäissäsi jalkaa ja ihmettelet, että on se epätasapuolinen tapaus, kun ei naimalomaksi ota lasta, vaikka työssäkäyvän ipanaa hyysää.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 20:29"]
Mulla ei ole lapsia, mutta jos olisi niin hoitaisin heidät itse. Lomailu lasten kanssa ei vela-ketjuissa pauhanneiden äitien mukaan eroa lapsettomien matkailusta, tai oikeastaan se on parempaa lasten kanssa. Nytkö se ei olekaan niin? :O
[/quote]
Jos et edes yritä ymmärtää perhe-elämän kiemuroita, kun on lapsia, mitä ihmettä sitten provoat palstalla, jonka nimi on vauva?
Luuletko, että kukaan viisastui neuvoistasi, jossa vain kritisoit aloittajan tavoitetta? Tietenkin lasten kanssa on kiva lomailla. Lisäksi on kiva, kun vanhemmille järjestyy aika-ajoin aikaa huolehtia perheestään ja toisinaan voivat kerätä voimia parisuhteen hoidon kautta perheelleen. Jos osaat antaa parempia neuvoja kuinka syventää parisuhdetta vaikka ehdotuksesi mukaan jos lapsi päätyy reissuun mukaan, eiköhän sellaisia neuvoja katsota tervetulleeksi ja muut voivat miettiä kuinka korvaava hoitopaikka löytyy.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 20:36"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 20:35"]
[/quote]
Sinäkö olet lapsistasi erossa ensimmäisen kerran kun ne ovat täyttäneet 18 vuotta?
[/quote]
Ja sinäkö et kykene poistumaan kotoa ilman miestäsi?
Parasta lomaa äidille on loma ilman miestä ja lapsia, jolloin ei tarvitse ottaa ketään huomioon, ei vastata kenenkään tarpeisiin. Suosittelen jokaiselle äidille irtiottoa perheestä vähintään kerran vuodessa. Se piristää enemmän kuin parisuhdeloma. Parsisuhdetta kannattaa hoitaa arjessa, siellä se perhekin on, jonka hyvinvointi on parisuhteesta kiinni.
Olemme olleet yhdessä 21 vuotta, josta 14 vuotta naimisissa. Vanhin 3:sta lapsestamme on 15v.
Ei ole tarvittu parisuhdelomia eikä -viikonloppuja; joskus on varmaan käyty syömässä yhdessä ravintolassa, mutta siinä se. Ok, jos joku tarvii jotain parisuhdelomailuja ilman lapsia niin aivan sama; me olemme saaneet hengähtää ihan lapsienkin kanssa.
Mikä otsikossa sanoo, että nokita ap:ta?
Me ollaan oltu yhdessä 19 vuotta ja meillä on neljä lasta. Tänä kesänä ei ole ollut parisuhdeaikaa kuin muutama tunti kerrallaan, mutta tammikuussa kävimme Lontoossa viikonlopun, siellä olimme Tower bridge Hiltonissa. Silloin saimme lapset vanhemmilleni, mutta ei se järjestely ollut helpoin. Kaikki piti varmistella hyvissä ajoin. Kesällä kävimme perheen kanssa Englannissa. Viime kesänä olimme pohjois Ruotsissa, jolloin saimme appivanhemmat hoitamaan lapsia. Siitä reissusta päätimme lennosta, kun appivanhemmat samalla viikolla lupautuivat siihen ja kaikki hotellit ym. Varasimme vasta, kun olimme lähteneet heidän pihasta.
Koskaan ei ole helppoa saada lapsia hoitoon siten, että saisi suunniteltua pitkälle etukäteen. Olen varmistanut siitä syystä asiaa moneen kertaan ja kun jotain on varattu, olen edellyttänyt, että lupautuneet pitävät sanansa. Minä olisin luultavasti esittänyt anopille, kun peruu lupauksensa, että järjestää sitten vaihtoehtohoidon, jonka molemmat kelpuutamme. Kyllä Suomessa annetuista lupauksista pdetään kiinni ja jos jaksaminen on syy, laittaisin ainakin toisen miettimään ratkaisua ongelmalle, jonka lupauksen syöminen aiheuttaa. Ei niin helpolla lupaa toista kertaa katteettomia lupauksia.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 20:29"]
Mulla ei ole lapsia, mutta jos olisi niin hoitaisin heidät itse. Lomailu lasten kanssa ei vela-ketjuissa pauhanneiden äitien mukaan eroa lapsettomien matkailusta, tai oikeastaan se on parempaa lasten kanssa. Nytkö se ei olekaan niin? :O
[/quote]
Jos et edes yritä ymmärtää perhe-elämän kiemuroita, kun on lapsia, mitä ihmettä sitten provoat palstalla, jonka nimi on vauva?
Luuletko, että kukaan viisastui neuvoistasi, jossa vain kritisoit aloittajan tavoitetta? Tietenkin lasten kanssa on kiva lomailla. Lisäksi on kiva, kun vanhemmille järjestyy aika-ajoin aikaa huolehtia perheestään ja toisinaan voivat kerätä voimia parisuhteen hoidon kautta perheelleen. Jos osaat antaa parempia neuvoja kuinka syventää parisuhdetta vaikka ehdotuksesi mukaan jos lapsi päätyy reissuun mukaan, eiköhän sellaisia neuvoja katsota tervetulleeksi ja muut voivat miettiä kuinka korvaava hoitopaikka löytyy.
[/quote]
Äidit voisivat joskus ymmärtää, että on olemassa muidenkin ihmisten tarpeet kuin heidän omansa. Ärsyttävä kommentti muutenkin. Totta kai ymmärrän "perhe-elämän kiemuroita", olenhan itsekin kasvanut perheessä ja mulla on omakin perhe. Omia lapsia ei ole.
Lapsi mukaan reissuun, koska se on vanhempien vastuulla, tietenkin. Mitä parisuhteen syventämistä tuossa enää tarvitsee kun lapsetkin on tehty. Nauttikaa nyt siitä.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 20:19"]
Miksi ette itse hoida lapsianne myös lomalla?
[/quote]
Sinä ilmeisesti olet lapsessasi kiinni 24/7 etkä koskaan ole kaksistaan miehesi kanssa?
[/quote]