Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa ihan vietävästi. taisi tulla parisuhde lomasta

Vierailija
05.08.2013 |

perheloma. Ja minä ku ajattelin, että oltaisiin päästy käymään kahdestaan lomalla ennen kuin vauva syntyy.

Mutta, nyt anoppi alkoi epäilemään, että ei hän välttämättä jaksakaan ottaa meidän lasta hoitoon kun hänellä on toisen poikansa lapsi nyt viikot hoidossa kun kumpikin (äitinsä ja isänsä) töissä. Toki ymmärrän häntä, mutta harmi on silti iso.

Ja miehelle ostin vielä ylläriksi sen loman eikä hän tiedä mitään. Kolmen viikon päästä olisi loma eessä jos kaikki hyvin menee itsellä. Hajoan kyllä jos ei päästä.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te ihmiset oikeasti noin tyhmiä vai esitättekö vain sujuvasti? Vai ainoastaan katkeroituneita siitä, ettei teillä itsellänne ole mahdollisutta tehdä mitään kahdenkesken? Ihme, että ne parisuhteet rakoilee kun asenne on tuo.. 

Vierailija
22/93 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 22:24"]

Oletteko te ihmiset oikeasti noin tyhmiä vai esitättekö vain sujuvasti? Vai ainoastaan katkeroituneita siitä, ettei teillä itsellänne ole mahdollisutta tehdä mitään kahdenkesken? Ihme, että ne parisuhteet rakoilee kun asenne on tuo.. 

[/quote]

Jos lapset on yhdessä tehty on niistä myös huolehdittava yhdessä. Kahdenkeskisen ajan puute tuskin tuli kenellekään yllätyksenä? Turha itkeä kun mummo/anoppi/naapuri/sisko ei hoidakaan, sillä eihän se homma edes heille kuulu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 22:24"]

[/quote]

Pikkuongelma: kun sen lapsen on saanut, ei enää koskaan ole kahdenkesken edes siinä parisuhteessa tuhannen kilometrin päässä lapsesta.

En muuten ymmärrä sitä, miksi hyvää parisuhdetta aina pitää rakentaa mahdollisimman kaukana lapsista aivan kuin heille olisi vaaraksi se, että isällä ja äidillä on hyvä olla yhdessä.

Vierailija
24/93 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 21:09"]

Mikä otsikossa sanoo, että nokita ap:ta? 

Me ollaan oltu yhdessä 19 vuotta ja meillä on neljä lasta. Tänä kesänä ei ole ollut parisuhdeaikaa kuin muutama tunti kerrallaan, mutta tammikuussa kävimme Lontoossa viikonlopun, siellä olimme Tower bridge Hiltonissa. Silloin saimme lapset vanhemmilleni, mutta ei se järjestely ollut helpoin. Kaikki piti varmistella hyvissä ajoin. Kesällä kävimme perheen kanssa Englannissa. Viime kesänä olimme pohjois Ruotsissa, jolloin saimme appivanhemmat hoitamaan lapsia. Siitä reissusta päätimme lennosta, kun appivanhemmat samalla viikolla lupautuivat siihen ja kaikki hotellit ym. Varasimme vasta, kun olimme lähteneet heidän pihasta. 

Koskaan ei ole helppoa saada lapsia hoitoon siten, että saisi suunniteltua pitkälle etukäteen. Olen varmistanut siitä syystä asiaa moneen kertaan ja kun jotain on varattu, olen edellyttänyt, että lupautuneet pitävät sanansa. Minä olisin luultavasti esittänyt anopille, kun peruu lupauksensa, että järjestää sitten vaihtoehtohoidon, jonka molemmat kelpuutamme. Kyllä Suomessa annetuista lupauksista pdetään kiinni ja jos jaksaminen on syy, laittaisin ainakin toisen miettimään ratkaisua ongelmalle, jonka lupauksen syöminen aiheuttaa. Ei niin helpolla lupaa toista kertaa katteettomia lupauksia.

[/quote]

Mutta ap ei alunperin kertonut, että anoppi on luvannut hoitaa lasta. Hän kertoi, että anoppi on ruvennut epäilemään, jaksaako hoitaa. Eli ymmärsin ap:n ensin varanneen kaiken valmiiksi ja sitten ilmoittaneen anopille, että sinulle osui hoitovuoro.

Miten moni palstalla hoitaisi 7 päivänä viikossa muiden lapsia ilman lepoa? Miksi isoäidin pitäisi? AP voi koska tahansa hankkia lapselle MLL:n hoitajan ja tutustuttaa lapsen ja hoitajan toisiinsa. Miksi hän ei tee niin?

Vierailija
25/93 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä tähänkin ketjuun ilmestyi nyt näitä pässejä! ihan selkeästi tuossa ap on kertonut, että lapsi ei suinkaan ole kokoajan hoidossa, ja että ei halua vieraaseen paikkaan viedä, ja että tietenkin ottaa lapsen mukaan sitten, ja että ymmärtää anopin näkökannan, JA vielä sanoo että olisi vain ollut kiva viettää kahdenkeskistä aikaa, JA on järjestänyt miehelleen yllätyksenä tuon.... On se nyt hemmetti. Helppo täällä on anonyyminä vixxxxlla. Taidatte olla vain kateellisia ja vahingoniloisia. -ja ilmeisesti itse valmiit viemään itse lapsenne vaikka täysin vieraaseen paikkaan hoitooan ajattelematta lapsen tunteita sen enempää? ja sanonpa vain senkin, että kyllä se on hyväksi koko perheen arjelle, että joskus, JOSKUS, hoidetaan sitä parisuhdettakin. On niitäkin jotka tuuppaavat mukulat hoitoon mihin vain, ja joka viikonloppu, mutta tästä ei ole kyse tässä tapauksessa. Tsemppiä sinulle ap, ja jaksamista, toivottavasti asia järjestyy kuitenkin <3 

Vierailija
26/93 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset eivät ilmeisesti ymmärrä lukemaansa!!

Mut ap, ymmärrän harmistuksen!

Vierailija
27/93 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 22:45"]

Mutta ap ei alunperin kertonut, että anoppi on luvannut hoitaa lasta. Hän kertoi, että anoppi on ruvennut epäilemään, jaksaako hoitaa. Eli ymmärsin ap:n ensin varanneen kaiken valmiiksi ja sitten ilmoittaneen anopille, että sinulle osui hoitovuoro.

Miten moni palstalla hoitaisi 7 päivänä viikossa muiden lapsia ilman lepoa? Miksi isoäidin pitäisi? AP voi koska tahansa hankkia lapselle MLL:n hoitajan ja tutustuttaa lapsen ja hoitajan toisiinsa. Miksi hän ei tee niin?

[/quote]

Ehkä kannattaisi lukea ensin ennen kuin vastaa mitään.... Johan jo ap aloituksessa kirjoittaa, että ymmärtää anoppia ettei jaksaKAAN hoitaa, eli aika varmasti on puhuttu asiasta ennen kuin on lomaa varattu.

Kannattaa lukea aloitukset vaikka parikin kertaa läpi, ennen kuin vastaa ties mitä.

Vierailija
28/93 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua ottaa lapsia mukaan joka lomalle jos hoitoonkin on mahdollisuus. Ja siihen meillä onneksi on. Vanhempani enemmänkin loukkaantuvat ellei lapset vietä osaa lomastaan heidän kanssaan. Se aika käytetään mieheni kanssa erittäin mielellään vain toisiimme. Joka toinen reissu tehdään sitten aina lasten kanssa kaikki yhdessä. Ja kaikki nauttii  -molemmissa tapauksissa.

Vierailija
29/93 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on ihana foorumi. tunteista sallitaan kyllä innolla vttuuntuminen ja ärsyyntyminen toisiin kirjoittajiin, mutta auta armias, jos jollakulla harmittaa. se on niin paha tunne, että oksat pois. =D

ymmärrän ap:n harmistuksen, vaikken itse ole mitään parisuhdelomia koskaan viettänyt mieheni kanssa. ei vain ole koskaan ollut aikaa.

Vierailija
30/93 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt aivan eri asia olla lapsen kanssa matkassa kuin aikuisten kesken. Käydä museoissa, kahviloissa, illallisella, taidenäyttelyssä, ehkä teatterissa, lojua hotellihuoneen sängyssä ja tietty se seksikin... Minusta naimisissaolo ei tarkoita sitä, että koko ajan on oltva lasten kanssa, ettei ikinä eikä koskaan saa haluata kahdenkeskistä edes viikonlopun kestävää reissua. Tietenkin saa haluta ja yrittää järjestää! Minusta erittäin suotavaa ja tärkeää. Eikö teidän muiden lapset ole koskaan mummolassa? Ja jos ovat, ettekö suo silloin teille pariskuntana mitään kivaa ohjelmaa, onko se jotenkin kiellettyä nauttia yhteisestä ajasta ilman lapsia?

Ap ymmärrän pettymyksesi täysin.

Vierailija
31/93 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousee aina kierrokset, kun joku paasaa, että laaaaapsi on perheenjäsen ja siksi pitäisi olla mukana aina ja myös vanhempien hauska lasten syntymän jälkeen liittyy aina vain lapsiin, ei mitään aikuisten kivaa, koska ovat menneet lapsen pyöräytttämään! Voi herranjestas, kuinka provosoidun tuollaisesta!

Ensinnäkin joskus on oikeus toivoa saavansa olla vaikka puolisonsa kanssa kahden ilman lasten läsnäoloa. Se ei tee ihmisestä vanhempana huonoa, päinvastoin, joku viisas on sanonuy, että kun on hyvä parisuhde, perhe-elämäkin kukoistaa. Parisuhdetta pitää hoitaa. Kun äiti ja isi saa välillä parin päivän loman kaksisteen, he jaksavat taas pyörittää arkea seuraavan vuoden ja lapsilla on hyvä kasvualusta ja parisuhteen malli. 

Tsemppiä, ap!

Vierailija
32/93 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla äidilläsi on polvileikkaus, mutta eikö suvusta löydy joku vanhempi serkku tai setä/täti, joka voisi myös mennä äidillesi viikonlopuksi ja hoitaa siellä teidän lastanne? Lapsi saisi olla tutussa paikassa, mutta joku nopsajalkaisempi katsoisi perään ja leikittäisi. Samalla äitisikin saisi apua kun ei varmaan kaikkeen pysty kipeän jalkansa kanssa.

Ymmärrän täysin herkkyytesi tässä asiassa. Itse liikutuin lähes kyyneliin kun sain joululahjaksi paperilapun missä luki että pääsemme miehen kanssa kylpylään viikonlopuksi, appivanhemmat hoitavat lasta sen aikaa. Esikoinen oli parivuotias ja toista olin alkanut odottaa. Lapsesta en ollut sitä ennen ollut erossa muutamaa tuntia enempää.

Vierailija
33/93 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisella asenteella täällä osa kirjoittelee. Toivoisi perheellisten tietävän ja tuntevan että vanhempien hyvä parisuhde ja sen hoitaminen on lapsen onni ja koti.

Toivon, että hoitopaikka järjestyy loman ajaksi ap:n lapselle. Ihan hienosti ajatelty, että käy vielä kahdestaan lomalla ennen toisen lapsen syntymää. Välillä on hyvä käydä yö tai kaksi pois kotoa, että rakastaa sitä perusarkea taas vain enemmän. Se on siis perheen lapsen/lasten etu, jos vanhemmat hoksaavat hoitaa parisuhdetaan joskus kahdestaan. Lapsillekin vaihtelua ja elämää olla yöhoidossa. Pari yötä menee kerran vuodessa tai kahdessa ok, jos on perushuolto, eli johonkin tuttavaperheeseen lapsi vaan hoitoon.

Vierailija
34/93 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä muistaa tämä ketju ensi kerralla kun joku ylimielinen äiti alkaa paasata mulle (tosielämässä) kuinka oma aikaa ja matkailua ilman lapsia ei kukaan normaalijärkinen ihminen kaipaa, koska lapset tuovat elämään aivan uuden ulottuvuuden :)

Vierailija
35/93 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 19:57"]

Voisiko miehesi veljen perhe ottaa teidän lapsenne hoitoon siksi viikonlopuksi?

[/quote]

Silloin on perheen äiti töissä viikonlopun.

[/quote]

Entäs sitten? Kait siinä perheessä on isäkin? Vai onko se heidänkin lapsi sen viikonlopun anopillasi kun mies ei osaa sitä hoitaa? Siinä tapauksessa se ei varmaan ota teidänkään lasta jos on ulkoistanut jo omansakin.

Vierailija
36/93 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa luettavaa. Lomalle on päästävä hinnalla millä hyvänsä kunhan lapsen saisi edes jonnekin tungettua. 

Vierailija
37/93 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vastasyntynyttäkö tässä nyt ollaan hoitoon lykkäämässä? Toivot ettei ehdi syntyä ennen teidän lomaa, ja jos syntyy, lykkäät sen jonnekin hoitoon heti  synnäriltä päästyäsi?

Vierailija
38/93 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 08:13"]

Pitääpä muistaa tämä ketju ensi kerralla kun joku ylimielinen äiti alkaa paasata mulle (tosielämässä) kuinka oma aikaa ja matkailua ilman lapsia ei kukaan normaalijärkinen ihminen kaipaa, koska lapset tuovat elämään aivan uuden ulottuvuuden :)

[/quote]

Niin juuri, voi tehdä ihan kaikkea, samalla tavoin kuin ennen lapsiakin. Mistään ei ole tarvinnut luopua...

Vierailija
39/93 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tulee nyt mieleen, että on pakko olla provo tämän. Aihe, joka varmasti kuumentaa palstan.

Vierailija
40/93 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 08:33"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 08:13"]

[/quote]

Niin juuri, voi tehdä ihan kaikkea, samalla tavoin kuin ennen lapsiakin. Mistään ei ole tarvinnut luopua...

[/quote]

Mulle ihan sama, ei mulla käy kateeksi kun olen nähnyt mitä se todellisuudessa on, mutta äitejä joskus kirpaisee mun vapauteni ja itsenäisyyteni (en hoida toisten lapsia). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi