Apua remonttikulujen arvioimisessa! Kiitos!
Olen ostamassa ensimmäistä omaa asuntoani, 55m2 kaksiota. Asunto on periaatteessa ihan ok kunnossa, mutta uusittu niin kamalalla maulla, että haluaisin ainakin:
-vaihtaa keittiön kirsikanväriset ovet valkoisiksi
-asunnon kaikki tapetit ja maalipinnat uusiksi eli periaatteessa tarkoittaa joka sopen maalaamista ja joitain tapettiseiniä
- maalata kirsikan värisen parketin valkoiseksi koko asunnossa lukuunottamatta keittiötä, jossa on laatta. Keittiön laatan vaihtasin harmaaksi.
Mulla ei ole pienintäkään aavistusta, mitä kyseinen urakka tulisi maksamaan...itse voin maalata ja laittaa tapetteja, mutta lattia- ja keittiöhommat teettäisin ammattilaisella.
Suurkiitos avusta!
Kommentit (9)
Maalaus maksaa 3-4000 euroa. Ovet riippuu siitä, millaiset ovet otat. Laatat maksaa mitä tahansa 20-100 euron väliltä neliö ja ehkä 50€/neliö verran, ellei vanhoissa ole asbestia, jolloin poistotyö maksaa tietty enemmän. Parkettia ei voi maalata.
siis TYÖ maksaa laatoissa ehkä 50€/m2
Jollei parkettia voi maalata/sävyttää eriväriseksi, niin revin kokonaan pois ja laitan tilalle laminaatin...Saattaapi tulla jopa halvemmaksi? Ap
Älä ainakaan ota mitään remppaporukaa tekemään ne kusettaa. Ei ne roinat paljoa maksa kun ostaa itse mistä tahansa. Esim uutta laminaattilattiaa saa 5 eurolla neliö kun tekee itse. Ja mikä vaikea itse laitta jotkut kaapit tai ovet
Laminaatti maksaa n. 1000 e tuonne asuntoon.
Mun arvio on, että kuus tonnia maksaa koko hoito.
Tapetinpoisto on todella työlästä ja hidasta, se maksaa jos teetät ammattilaisella. Itsekin sitä voi tehdä mutta aikaa menee paljon. Uudet tapetit kannattaa antaa ammattilaisen laittaa mikäli itse ei ole aiemmin tapetoinut
Eikö niitä keittiön kaapin ovia voi maalata (maalauttaa?). Maalasin meillä puiset keittiön kaapistot (joita oli paaaljon).
Kaikki menee mitä ajattelit laittaa. Ja vähän ylikin.