Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avautumista..

Vierailija
05.08.2013 |

Nyt vuodatan vähän, kun elämä tuntuu just tällä hetkellä käsittämättömän epäoikeudenmukaiselta.

Olin naimisissa 7 vuotta miehen kanssa, joka kärsi jonkunasteisesta persoonallisuushäiriöstä. Mies hurmasi minut nopeasti kalliilla lahjoilla, ylitsevuotavalla rakkaudellaan yms. Olin aika nuori kun tapasimme, ja todella otettu miehen tolkuttomasta rakastumisesta. Mies halusi muuttaa nopeasti yhteen ja mennä 6 kk tuntemisen jälkeen kihloihin. Ekat kk kaikki oli yhtä vaaleanpunaista unelmaa.. Kunnes miehen oikea luonne alkoi paljastua.. Mies dokasi paljon, ja kun korkki aukesi, minä jäi kakkoseksi. Mies kävi kännissä pari kertaa päälleni, heitti mm. minut ulos keskellä yötä yhteisestä kodistamme kun en suostunut nukkumaan kännisen ja viinaltahaisevan äijän vieressä vaan menin sohvalle. Täällaisen jälkeen mies itki ja katui ja aneli mua takaisin. Minä annoin anteeksi. Eka pettäminen tapahtui heti kihloihin mentyämme, mies petti minua työkaverinsa kanssa. Mies alkoi eristää minua kavereistani, inhosi jokaista ystävääni ja puhelimestani alkoi "katoilla" kavereiden numeroita. Mies tutki jatkuvasti puhelintani ja tietokonettani. Kuitenkin jatkuvasti mies vakuutteli että minä olen hänelle kaikki kaikessa, ja minä tyhmänä uskoin että kaikki mitä hän tekee on "minun parhaakseni".

Menimme naimisiin ja meille syntyi lapsi. Miehen touhu meni härskimmäksi ja härskimmäksi, oli jo ihan suoralaista lyömistä ja viikonlopun mittaisia katoamisia. Mies tuhlasi rahaa holtittomasti ja elimme täysin eri säännöillä. Miehelle kaikki oli sallittua, minulle ei mikään. Olin alistettu kohtalooni enkä nähnyt ulospääsyä, mies oli psyykannut minut uskomaan etten kelpaisi kenellekään.

Tätä jatkui koko suhteemme ajan. Mies oli parhaimmillaan täydellisen hurmaava ja ihana ja vannoi jatkuvasti rakkauttaan. Toisaalla mulla oli jatkuva tunne että mies touhuaa selkäni takana jotain. ...Pommi putosi kun selvisi että miehellä oli ollut toinen nainen lähes vuoden ajan, jonka kanssa oli täysin häikälemättömästi petti minua. Mies oli totaalisen kylmä kun asia tuli ilmi, häipyi kotoa mitään selittelemättä. Viikkoa ennen tämän salasuhteen selviämistä mies oli lyönyt minulta silmän mustaksi kun olin tullut kesäjuhlilta kotiin myöhemmin kuin hän vaati.

Otin miehestä vihdoin eron reilu vuosi sitten. Koko tämän vuoden ajan mies on yrittänyt sabotoida elämääni kaikin tavoin. Ei suostu mihinkään sopimuksiin lapsen tapaamisesta, ei tule lastenvalvojalle (olimme kerran, ja siellä mies riehui ja syytti minua huoraksi yms), maksaa minimiä elatusmaksua.. Väittää ettei ole varaa muuhun, mutta kuitenkin matkustelee ja ostelee uusia vaatteita, on uusi auto, sikakallis asunto yms. Minä sinnittelen lapsen kanssa käytännössä mun palkalla, koska elatusmaksu jota mies maksaa, riittää just korvaamaan puolet  päiväkotimaksusta. Lapsen päiväkodin sijainnin takia joudun pitämään autoa, eikä minulla olisi edes siihen varaa. Olemme todella tiukoilla. Ja mies nälvii lapsen vaatteista, kun ei ole varaa ostaa merkkivaatteita yms.

Toisinaan mies anelee mua takaisin, mutta yleensä yhteydenotot ovat haukkumista, nälvimistä, syyttelyä. Poliisi on voimaton, katsovat että yhteydenotot ovat välttämättömiä lapsen kannalta.

Miehellä on uusi tyttöystävä, joka on upporikas. Mies sai potkut töistä, ja elelee nyt naisensa rahoilla. Potkut töistä tarkoittavat tietysti elatusmaksujen loppumista. Eli olemme entistä tiukemmalla. Mies tekee kiusaa, vanhempani olisivat kustantaneet lapsemme ulkomaille heidän kanssaan lomalle, mutta mies kielsi. Koska meillä on ns yhteishuoltajuus, mies pystyy sabotoida lapsen ulkomaanmatkan. Syyksi sanoi ettei kuulemma luota vanhempieni lastenhoitoon. Kuitenkin mies soittelee myös vanhemmilleni välilä haukkuakseen minua ja yrittäen kääntää heidät minua vastaan.

Tuntuu että olen ihan loppu. Mies sikailee, kiusaa, elelee leveää elämää uuden naisensa kustannuksella.. Minä huolehdin kaikesta, lasken joka euron, jotta pärjään. Minulla oli eräs orastava suhteenpoikanen, mutta mies sabotoi senkin soittelemalla ja häiriköimällä tätä miestä jatkuvasti.

Tuntuu että olen lopen uupunut ja katkera. Auttakaa pääsemään yli tästä tunteesta että elämä on aivan helvetin epäoikeudenmukaista.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tuo on jo sen luokan asia, että ole yhteydessä sosiaaliviranomaisiin. Hae apua, eihän tuosta tiedä mitä se seuraavaksi keksii. Pidä puolesi!

Vierailija
2/21 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt hakea apua. Soittanun perheneuvolaan, soittanut ties minne. Perheneuvolasta ilmoitettiin ettei ole heidän ongelma (lapsi reagoi isänsä manipulointiin jo). Tuntuu että olen täysin yksin. Kun exäni kerran kieltäytyi luovuttamasta lastamme minulle erään tapaamisen jälkeen, soitin sos.viranomaisille. Vastaus oli että kun ei ole allekirjoitettuja tapaamisia, ovat he aseettomia. Mitään ei voida allekirjoittaa koska mies ei suostu. Oikeuteen voisin mennä,mutta minulla ei ole varaa asianajajaan. Mies toki kävi varaamassa itselleen välittömästi oikeusavustajan, joka ei tietenkään voi avustaa enää minua.

Olen ylettömän stressaantunut, tuntuu että elämä on yhtä mustaa synkkyyttä vaan eikä ulospääsyä ole. Että vasta kun mies saa kiusattua minut hengiltä hän on tyytyväinen.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( sun täytyy lähteä hakemaan yksinhuoltajuutta. ja kelan kautta elatustuet. lapsi voi silti käydä kylässä isällään tai valvotusti jossakin muualla... älä vastaa miehelle muuta kuin lasta koskevissa asioissa.. 

Vierailija
4/21 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että suhde uuteen naiseen muuttuu lähitulevaisuudessa happamaksi, toivon mukaan miehelläsi on sen jälkeen tuore kiusattava sinun sijaan. Ikävä tietty sille naiselle.

Vierailija
5/21 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin todella että suhde tähän uuteen naiseen säilyisi jotta mies keskittyisi häneen eikä minuun.. Toisaalta taas tuntuu väärältä että mies on jälleen päässyt kuin koira veräjästä omista sekoiluistaan ja hankkinut itselleen elättäjän. Vieläpä oikein nätin ja mukavankin.

En ole aikoihin vastaillut miehelle mitään noihin herjausviesteihin. Mies on kuin riivattu mitä tulee minun miessuhteisiini, hän sekosi kun kuuli tästä alkavasta suhteesta. Mies soitteli läpi kaverini, vanhempani, kaikki, jotta sai selville uuden miehen henkilöllisyyden jonka sai sitten selville murtautumalla facebookiini.. Ja tähänkään poliisi ei ottanut kantaa koska asiaa ei voitu mitenkään todistaa. Mies sabotoi suhteen ja sai siitä yletöntä nautintoa, naljailee vieläkin kuinkä hän tulee tuhoamaan kaikki ihmissuhteeni.

Mies ei tule yksinhuoltajuutta antamaabn, enkä tule sitä saamaan, jos mies vastustaa eikä ole täysin huono isä.  Mies itse uhkailee jatkuvasti yksinhuoltajuuden hakemisella. Ne uhkailut sivuutan..

Kumpa tämä olisi vaan pahaa unta josta ihan kohta heräisin.

AP

Vierailija
6/21 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin lastenvalvoja voi vahvistaa tapaamisoikeudet, vaikka soimusta ei olisikaan allekirjoitettu. Tisenakin sä voit ykllä aaada oikeusavustajan vaikka myös vastapuoli käyttäisi julkista oikeusapua. Oikeusistuin on velvollinen määräämään sulle avustajan ja niitä on kyllä useampia.

Vierailija
7/21 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Lastenvalvojan velvollisuus on huolehtia siitä, että vastahakoisimmaltakin tyypiltä saadaan elatussopimus, vaikka sitten oikeuden kautta. Tosin voit varautua, että minimi tulee sitten Kelan kautta.

2) Julkiselle oikeusavustajalle tilataan aika ja hän hoitaa asian eteenpäin. Jos olet oikeutettu tulojesi pienuuden puolesta julkiseen oikeusapuun, voit valita kenet tahansa asianajajan. Oikeusavustaja antaa tietoa siitä, ketkä ovat erikoistuneet perheoikeuteen.

3) Muissa asioissa auttaa lastensuojelu. Tee lapsestasi ls-ilmoitus, kyllä sosiaalityöntekijöiden yhteydenotto mieheesi lastensuojelutarpeen selvitystä varten saa yleensä joutavat jutut asialinjalle.

Vierailija
8/21 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ON helvetin epäoikeudenmukaista varsinkin kun ex-puolisona on alkoholisti jolla on persoonallisuushäiriöitä. Sellainen jaksaa ja jaksaa piinata vuosikausia, tiedän omasta kokemuksesta.

Mutta ole yhteydessä lastenvalvojaan, sosiaalitoimistoon, neuvolaan, ja oman itsesi takia etsi itsellesi keskusteluapua. On se sitten kunnan psykiatrinen sairaanhoitaja jota itse käytin, tai vertaisapu tms. Sosiaalitoimistosta voi tuotakin kysellä. Älä pelkää leimautumista huonoksi äidiksi, niin ei tule käymään kun etsit avun itse, kerrot miten asiat on. Elarit sun pitäisi saada Kelasta.

Usko pois, vuosien jälkeen huomaat että olet kaiken tuon paskan kestänyt ja olet tullut vahvemmaksi. 

Sä olet jo nyt ollut älyttömän vahva ja rohkea kun olet lähtenyt tuollaisesta suhteesta ja kohtelusta pois, lapsen ja oman itsesi takia.

Vierailija
9/21 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 09:33"]

Olen yrittänyt hakea apua. Soittanun perheneuvolaan, soittanut ties minne. Perheneuvolasta ilmoitettiin ettei ole heidän ongelma (lapsi reagoi isänsä manipulointiin jo). Tuntuu että olen täysin yksin. Kun exäni kerran kieltäytyi luovuttamasta lastamme minulle erään tapaamisen jälkeen, soitin sos.viranomaisille. Vastaus oli että kun ei ole allekirjoitettuja tapaamisia, ovat he aseettomia. Mitään ei voida allekirjoittaa koska mies ei suostu. Oikeuteen voisin mennä,mutta minulla ei ole varaa asianajajaan. Mies toki kävi varaamassa itselleen välittömästi oikeusavustajan, joka ei tietenkään voi avustaa enää minua.

Olen ylettömän stressaantunut, tuntuu että elämä on yhtä mustaa synkkyyttä vaan eikä ulospääsyä ole. Että vasta kun mies saa kiusattua minut hengiltä hän on tyytyväinen.

AP

[/quote]

Älä anna periksi tuollaiselle, se on juuri sitä mitä ex haluaakin. Lannistaa sun selkärangan jotta voisi sanoa sun olleen just nii paska kuin ajattelikin sun olevan ja nauraa paskaisesti päälle.

Lähikunnan oikeusavustaja sitten, jos mies ehti oman kaupungin oikeusavustajan jo varaamaan. Pidä puolesi ja taistele lapsen ja omien oikeuksien puolesta. Se on helvetin väärin ja vie voimat, mutta lopulta siitä tulee sun onni.

Vierailija
10/21 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) OK mulla on lastenvalvojalle tapaaminen sovittu tämän kuun lopulle. Mies muuten väittää että kun heinäkuussa ei tule lapsen päiväkotimaksua, hän on oikeutettu maksamaan puolet vähemmän elatusmaksua sinä kuukautena. Kun mies on elareita maksanut, hän maksaa sen 150 euroa. Päiväkotimaksu on jo 200 euroa/ kk joten periaatteessa miehen mukaan tuo 50 euroa joka puolesta päiväkotimaksusta jää yli riittää kattamaan lapsen kulut. Asumme pääkaupunkiseudulla, jossa vuokrat on todella pahoja enkä halunnut eron jälkeen vaihtaa lapsen päiväkotia, jotta edes yksi pysyvä asia säilyisi lapsen elämässä.

2) En saa ilmaista julkista oikeusavustajaa, vaan joutuisin maksamaan siitä jotain. Sieltä ilmoitettiin että koska exäni on kääntynyt jo heidän puoleen, he eivät voi tarjota palveluitaan minulle.

3) Mihin liittyen voin tehdä lastensuojeluilmoituksen, kun periaatteessa mitään siihen viittaavaa ei ole, paitsi lapsen puheet ja nekin mies kiistää jyrkästi. Väittää että lapsi keksii kaiken. (mm. tenttaamisen äidin miesasioista).

AP

Vierailija
11/21 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita ylös jokainen tapahtuma vihkoon, jotta sinulla on aineellista todistusaineistoa. Älä luovuta. 

Vierailija
12/21 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauhota vaikka, ota kuvia mustelmista ja käyt lääkärissä jos tarttee. Se kirjaa ne ylös.

Minä en käsitä miksi ei voi vaan erota.

Mihin sinä miehen tarvitset maksajaksi. Anna olla kokonaan.

Ei mies voi maksaa kaikkea. Tottakai sinun pitää voida maksaa itse lapsen tarhassa oleminen. Miksi miehen se pitäisi maksaa?

Nyt ota vastuuksesi oma elämä, sinä sen maksat. Ei miehesi. 

Pysyt erossa tuollaisesta hyypiöistä jotka satuttaa.

Minä en vaan käsitä miksi sinä syytät miestä lapsesi ongelmista, on sinussakin syytä kun vaan pysyt tuossa. Minä en voisi noin tehdä. Se on sinussa syy jos sallit lapsesi nähdä tämän jatkuvan. Vaikka mies tekee väärin niin sinä olet siinä sallimassa asian jatkumisen.

Vierailija
13/21 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sälilytä todistusaineistoa miestä vastaan varmassa paikassa. Ota siis varmuuskopiot ja laitane  piiloon, jos vaikka mies  saisi kännykkäsi käteensä ja tuhoaisi siellä säilyttämiäsi viestejä. Tämä siltä varalta, että joudut käymään oikeutta yksinhuoltajuudesta.

Vierailija
14/21 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 11:46"]

Nauhota vaikka, ota kuvia mustelmista ja käyt lääkärissä jos tarttee. Se kirjaa ne ylös.

Ei mies voi maksaa kaikkea. Tottakai sinun pitää voida maksaa itse lapsen tarhassa oleminen. Miksi miehen se pitäisi maksaa?

Minä en vaan käsitä miksi sinä syytät miestä lapsesi ongelmista, on sinussakin syytä kun vaan pysyt tuossa. Minä en voisi noin tehdä. Se on sinussa syy jos sallit lapsesi nähdä tämän jatkuvan. Vaikka mies tekee väärin niin sinä olet siinä sallimassa asian jatkumisen.

[/quote]

Kuvia mustelmista? Ei mies minua enää hakkaa, mutta on hakannut ja saanut siitä ihan tuomionkin.

Et voi käsittää "ettei vaan voi erota".? Sitähän minä yritän, ja olen miehestä avioeron hankkinutkin. Mies muutti "lapsen takia" lähellemme asumaan, mutta tosiasiassa pääsee näin kyttäämään minua lähemmin.

"Ei mies voi maksaa kaikkea. Tottakai sinun pitää voida maksaa itse lapsen tarhassa oleminen. Miksi miehen se pitäisi maksaa?" Hmm, en ajatellut että miehen pitäisi IHAN KAIKKI maksaa, mutta jotenkin kuvittelin että jonkunmoinen elatusmaksu, vaikka sitten se 150 euroa olisi kohtuullinen? Ilmeisesti sinä et tällaista tarvitsisi ja koet että toisella vanhemmalla ei ole elatusvelvollisuutta lapsesta. OK, hyvä sulle, mä en ajattele noin, eikä onneksi lainsäädäntökään.

"Nyt ota vastuuksesi oma elämä, sinä sen maksat. Ei miehesi. " Mieheni ei tuolla huikealla 150 euron summalla kuule voisi elämääni maksella. Camoon. Etkö ymmärrä lukemaasi vai tykkäätkö vaan v*ttuilla?

"Vaikka mies tekee väärin niin sinä olet siinä sallimassa asian jatkumisen."  Tämä on ihan totta, mutta olen aseeton, kun mies kyllä tietää oikeutensa lapsen vanhempana muttei velvollisuuksiaan.

AP

Vierailija
15/21 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako miehesi yhteyttä tekstiviestein, puheluin, mailein vai miten? Säästä _kaikki viestit, älä vastaa puheluihin, vaan kaikki yhteydenpito niin, että siitä jää dokumentti. Teet itsestäsi ls-ilmoituksen ja kerrot, miten asiat on. todisteiden aika on myöhemmin, niitä kyllä tulee ajan kanssa.

Yksinhuoltajuuden saaminen voi tapahtua vain oikeuden kautta, jolloin sinulla on hyvä olla sitä dokumenttia miehen käytöksestä. Hyvä, että hänet on tuomittu sinun pahoinpitelemisestäsi.

Ls:n pitäisi haastatella lastasi myös, ja ammattitaitoinen työntekijä näkee miehesi juttujen läpi.

Kerro lastenvalvojalla rehellisesti asioista, hänen pitäisi myös auttaa.

PK maksun puuttuminen heinäkuussa ei vaikuta elariin mitenkään. Minimi on minimi ja se maksetaan joka kk. Parempi olisi saada se elari Kelalta, niin et joudu miehen kanssa siitä tappelemaan. Kela sitten perii mieheltäsi, mikäli perittävää on.

Vierailija
16/21 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä sen oikeusavustajan saat jos on tarpeeksi pienet tulot. Se ei vaan voi olla oikeusaputoimistosta vaan yksityinen jota et itse maksa. Käyt nyt vielä siellä oikeusaputoimistossa ja selvität asian. Niillä on velvollisuus ohjata sut oikeaan paikkaan. Saattaa siinä joku omavastuu olla mutta sama se on sille miehellekin sitten.

Perheneuvolasta kyllä saa apua tuollaisessa tilanteessa. Jonoa sinne varmasti on, mutta kun sopivasti "liioittelet" lapsen ongelmia ja soitat aina uudestaan ja uudestaan niin pääset nopeammin. Erotilanteissahan niiden just kuuluu auttaa. Miestä et varmasti saa sinne suostumaan mukaan, mutta itse voit käydä ja lapsen voivat arvioida.

Oletko hakenut kaikki kelan tuet mihin olet oikeutettu? Jos olet ja rahat on silti loppu, niin toimeentulotukea kannattaa hakea. Lastensuojeluilmoituksen voit tehdä vaikka sillä perusteella, että et itse jaksa mainitsemiesi ongelmien takia hoitaa lasta. Niiden on pakko sitten tarkistaa tilanne ja voit kertoa tarkemmin mistä kiikastaa.

Hae yksinhuoltajuutta. Tarkasta ettei pk-maksu ole tuloihin nähden liian suuri, luulisi laskevan jollei miehellä kerta ole töitä. Eikä niitä elatusmaksuja jätetä maksamatta tai makseta vaan osaa sillä perusteella että pk-maksua ei mene. Teillä lienee ihan kirjallinen sopimus maksuista että ne nyt vaan on maksettava.

Soita nyt ihan ensin sinne perheneuvolaan ja sitten käyt oikeusaputoimistossa. Nimenomaan käyt, etkä soita, niin tulee sitte kerralla oikein.

Tsemppiä!

Vierailija
17/21 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 12:25"]

Kyllä sä sen oikeusavustajan saat jos on tarpeeksi pienet tulot. Se ei vaan voi olla oikeusaputoimistosta vaan yksityinen jota et itse maksa. Käyt nyt vielä siellä oikeusaputoimistossa ja selvität asian. Niillä on velvollisuus ohjata sut oikeaan paikkaan. Saattaa siinä joku omavastuu olla mutta sama se on sille miehellekin sitten.

Perheneuvolasta kyllä saa apua tuollaisessa tilanteessa. Jonoa sinne varmasti on, mutta kun sopivasti "liioittelet" lapsen ongelmia ja soitat aina uudestaan ja uudestaan niin pääset nopeammin. Erotilanteissahan niiden just kuuluu auttaa. Miestä et varmasti saa sinne suostumaan mukaan, mutta itse voit käydä ja lapsen voivat arvioida.

Oletko hakenut kaikki kelan tuet mihin olet oikeutettu? Jos olet ja rahat on silti loppu, niin toimeentulotukea kannattaa hakea. Lastensuojeluilmoituksen voit tehdä vaikka sillä perusteella, että et itse jaksa mainitsemiesi ongelmien takia hoitaa lasta. Niiden on pakko sitten tarkistaa tilanne ja voit kertoa tarkemmin mistä kiikastaa.

Hae yksinhuoltajuutta. Tarkasta ettei pk-maksu ole tuloihin nähden liian suuri, luulisi laskevan jollei miehellä kerta ole töitä. Eikä niitä elatusmaksuja jätetä maksamatta tai makseta vaan osaa sillä perusteella että pk-maksua ei mene. Teillä lienee ihan kirjallinen sopimus maksuista että ne nyt vaan on maksettava.

Soita nyt ihan ensin sinne perheneuvolaan ja sitten käyt oikeusaputoimistossa. Nimenomaan käyt, etkä soita, niin tulee sitte kerralla oikein.

Tsemppiä!

[/quote]

Kiitos! No kun ongelma on nimenomaan se ettei niistä maksuista ole kirjallista sopimusta. Exä kun oli aikanaan töissä, hänen tulonsa olivat 5000 e kk, mutta maksoi silti vain sitä 150 euroa. Siitäkään ei suostunut sopimusta allekirjoittamaan. Lastenvalvojalla tästä asiasta puhuttiin, ja todettiin että summa on naurettavan pieni, eikä missään suhteessa miehen tulohin. Mies kieltäytyi maksamasta ja sanoi että jos haluan isomman summan niin joudun hakea sitä oikeusteitse. Tiesi että olin henkisesti niin loppu etten jaksanut lähteä taistelemaan asiasta oikeuteen. Ei kuitenkaan suostunut allekirjoittamaan mitään sopimusta. Enkä tule kelalta saamaan euroakaan, koska sinne vaaditaan allekirjoitettu elatussopimus. Oikeudessa voin tätä hakea, mutta viimeksi kun pyysin oikeusapua oikeustoimistosta, sanottiin ettäö mieheni on jo varannut sen. Nyt mies on työtön, joten se niistä elatusmaksuista.

Menen kuitenkin nyt elokuussa sinne lastenvalvojalle uudelleen ja koitan saada asiaan jotain selvyyttä. Ei minulla periaatteessa ole huonot tulot, mutta koska eläminen on pääkaupunkiseudulla kallista, ja joudun lisäksi pitää autoa, olen aika tiukilla.

Sellaista vielä kysyisin että voiko mies sabotoida muuttoni toiselle paikkakunnalle? kun mies väittää ettei ilman hänen suostumustaan lasta voida viedä asumaan vaikka 200 km päähän? Voiko mies näin pakottaa minut asumaan lähellään? Mies lisäksi kiistää koskaan suostuneensa siihen että minä olen lapsen lähivanhempi, vaikka lapsi on kanssani nyt yli vuoden asunut ja minä olen kaiken hoitanut. Lisäksi mies ei anna lupaa lapsen psykiatrille viemiseen. Ilman isän lupaa en voi lapselle apua hakea, ja isä ei anna lopuaa koska pelkää oman manipulointinsa selviävän siellä.

AP

Vierailija
18/21 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 12:06"]

[/quote]

Kuvia mustelmista? Ei mies minua enää hakkaa, mutta on hakannut ja saanut siitä ihan tuomionkin.

Et voi käsittää "ettei vaan voi erota".? Sitähän minä yritän, ja olen miehestä avioeron hankkinutkin. Mies muutti "lapsen takia" lähellemme asumaan, mutta tosiasiassa pääsee näin kyttäämään minua lähemmin.

"Ei mies voi maksaa kaikkea. Tottakai sinun pitää voida maksaa itse lapsen tarhassa oleminen. Miksi miehen se pitäisi maksaa?" Hmm, en ajatellut että miehen pitäisi IHAN KAIKKI maksaa, mutta jotenkin kuvittelin että jonkunmoinen elatusmaksu, vaikka sitten se 150 euroa olisi kohtuullinen? Ilmeisesti sinä et tällaista tarvitsisi ja koet että toisella vanhemmalla ei ole elatusvelvollisuutta lapsesta. OK, hyvä sulle, mä en ajattele noin, eikä onneksi lainsäädäntökään.

"Nyt ota vastuuksesi oma elämä, sinä sen maksat. Ei miehesi. " Mieheni ei tuolla huikealla 150 euron summalla kuule voisi elämääni maksella. Camoon. Etkö ymmärrä lukemaasi vai tykkäätkö vaan v*ttuilla?

"Vaikka mies tekee väärin niin sinä olet siinä sallimassa asian jatkumisen."  Tämä on ihan totta, mutta olen aseeton, kun mies kyllä tietää oikeutensa lapsen vanhempana muttei velvollisuuksiaan.

AP

[/quote]

Mihin sinä tuollaisen hakkaavan ukon velvollisuuksia tarvitset? Jos ei kerran kelpaa asuvan lähelläkään? Aaaaaaaaaa, sehän vaan kyttää sinua.. :(

Miten egoistinen oletkaan. Sinä olet aikuinen ja oma yksikkösi, mitä jos vaan keskittyisit siihen mitä sinä olet ja pysyt erossa tuosta ukosta? Annat sen olla ja keskityt omaan elämääsi.

En todellakaan jaksa vittuilla, tämä on mielipiteeni. Olen aikuinen ja vastaan omasta elämästäni ja jos eroisin miehestäni niin en minä jaksaisi kytätä mitä se maksaa ja mitä ei.

Hän elää lähellä lastaanKIN, ei vain sinua.

Pää tuollaisessa varmasti ap hajoaa mitä sinä nyt jauhat. Jos vaikka keskittyisit enempi itseesi ja jätät entisen omaan elämäänsä?

Jos se häiritsee sinua niin soitat poliisit, sitten jatkossa lähestymiskieltoa.

Älä tee tästä vaikeampaa. Se saa elää ja olla. Minusta voisit keskittyä vähempi tuollaiseen tonttuun. Hyvä jos sinussa ei ole mitään uusia mustelmia. Eli pysynyt sinusta siis erossa.

Nyt kun saisit vielä oman elämäsi kuntoon. Eikä siihen paljon auta se että kiinnität huomion mitä se mies milloinkin tekee.

Lapseensa miehellä on oikeus. Älä näe sitä kiusana. Minä en olisi ainakaan kiinnostunut siitä maksaako mies vai ei. Tekisin hänelle selväksi että jos lapsi ei saa rahojaan niin kun lapsi kasvaa isoksi niin näkee omasta tilistään että onko isä siihen maksanut. Eli hommaa lapselle oma tili johon mies voi maksaa, jos ei maksa niin ei maksa. Ei sen suurempaa siitä. Mies tekee omat päätöksensä ja sinä voit antaa asian olla sellaisena.

Omat vanhempani erosivat, ja minun isän maksamat rahat äiti törsäsi. Ei puhettakaan siitä että minulle tulisi ne rahat: se oli pointti ettei äiti päässyt niitä käyttämään. Minusta siinä on ero miten rahoja käyttää. Tee lapselle oma tili, laita se kiinni niin ettei rahoja edes nosteta ennenkö lapsi on iso ja hän saa ne nostaa ja tee se selväksi miehelle. Jos mies ei laita elatusta sinne niin näkeehän lapsi otteista sen.

Anna miehen sitten olla.

Jos se on entinen niin se on entinen ja anna sen elää. Jos se aiheuttaa haittaa niin sitten niitä hoidat tilanteita sen mukaan mutta minusta se voittaa aina kun sinä menet mukaan.

Itse en edes ottaisi rahaa mieheltä joka on minua hakannut. Tosiaan valitettavaa että se raha pitää ottaa, vaikka se tuleekin lapselle niin itse ainakin olen mieluiten täysin omavarainen kuin ottaisin mitään tuollaiselta olennolta.

13

Vierailija
19/21 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 12:06"]

[/quote]

AP

[/quote]

Mihin sinä tuollaisen hakkaavan ukon velvollisuuksia tarvitset? Jos ei kerran kelpaa asuvan lähelläkään? Aaaaaaaaaa, sehän vaan kyttää sinua.. :(

Miten egoistinen oletkaan. Sinä olet aikuinen ja oma yksikkösi, mitä jos vaan keskittyisit siihen mitä sinä olet ja pysyt erossa tuosta ukosta? Annat sen olla ja keskityt omaan elämääsi.

En todellakaan jaksa vittuilla, tämä on mielipiteeni. Olen aikuinen ja vastaan omasta elämästäni ja jos eroisin miehestäni niin en minä jaksaisi kytätä mitä se maksaa ja mitä ei.

Hän elää lähellä lastaanKIN, ei vain sinua.

Pää tuollaisessa varmasti ap hajoaa mitä sinä nyt jauhat. Jos vaikka keskittyisit enempi itseesi ja jätät entisen omaan elämäänsä?

Jos se häiritsee sinua niin soitat poliisit, sitten jatkossa lähestymiskieltoa.

Älä tee tästä vaikeampaa. Se saa elää ja olla. Minusta voisit keskittyä vähempi tuollaiseen tonttuun. Hyvä jos sinussa ei ole mitään uusia mustelmia. Eli pysynyt sinusta siis erossa.

Nyt kun saisit vielä oman elämäsi kuntoon. Eikä siihen paljon auta se että kiinnität huomion mitä se mies milloinkin tekee.

Lapseensa miehellä on oikeus. Älä näe sitä kiusana. Minä en olisi ainakaan kiinnostunut siitä maksaako mies vai ei. Tekisin hänelle selväksi että jos lapsi ei saa rahojaan niin kun lapsi kasvaa isoksi niin näkee omasta tilistään että onko isä siihen maksanut. Eli hommaa lapselle oma tili johon mies voi maksaa, jos ei maksa niin ei maksa. Ei sen suurempaa siitä. Mies tekee omat päätöksensä ja sinä voit antaa asian olla sellaisena.

Omat vanhempani erosivat, ja minun isän maksamat rahat äiti törsäsi. Ei puhettakaan siitä että minulle tulisi ne rahat: se oli pointti ettei äiti päässyt niitä käyttämään. Minusta siinä on ero miten rahoja käyttää. Tee lapselle oma tili, laita se kiinni niin ettei rahoja edes nosteta ennenkö lapsi on iso ja hän saa ne nostaa ja tee se selväksi miehelle. Jos mies ei laita elatusta sinne niin näkeehän lapsi otteista sen.

Anna miehen sitten olla.

Jos se on entinen niin se on entinen ja anna sen elää. Jos se aiheuttaa haittaa niin sitten niitä hoidat tilanteita sen mukaan mutta minusta se voittaa aina kun sinä menet mukaan.

Itse en edes ottaisi rahaa mieheltä joka on minua hakannut. Tosiaan valitettavaa että se raha pitää ottaa, vaikka se tuleekin lapselle niin itse ainakin olen mieluiten täysin omavarainen kuin ottaisin mitään tuollaiselta olennolta.

13

[/quote]

Wow, oletp harvinaisen vittumaisen oloinen eukko. Ylimielinen ja alentuva. Ja helvetin ristiriitainen. Ap on egoisti, mutta hänen kuitenkin pitäisi keskittyä enenmmän itseensä? Huhhahhei koitappa sekoämmä päättää jo.. Ja ei ne elarit ole kuule tarkoitettu lapselle sitten kun hän on aikuinen tai riittävän iso vaan niillä on tarkoitus osallistua lapsen elämän kustannuksiin TÄSSÄ JA NYT. Ai niin  joo, sinähän et elatusmaksuja tarvitse, kun et ottaisi apn exän kaltaiselta mieheltä mitään. Mistä näin uskomattoman typeriä eukkoja siunaantuu??

AP, olet selvästi ahdistunut ja äärimmäisen stressaantunut. Älä kuuntele tuota yhtä huutelijaa, vaan totta helvetissä haet lapsesi elatukseen kuuluvat elatusmaksut, haet vaikka lähestymiskieltoa ja nimenomaan sitä yksinhuoltajuutta.

VOIMIA!!!

Vierailija
20/21 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri joutui taistelemaan elatusmaksuista miehen kanssa. Mies ei olisi suostunut maksamaan kuin minimin. Loppupeleissä hän joutui maksamaan enemmän kuin mitä kaverini oli vaatinut.

Hän haki muutosta lasten nimissä (en tiedä mikä oikea termi on) ja silloin hän ei joutunut maksamaan oikeusavustajan kustannuksia. Pääkaupunkiseudulla on naisjuristi erikoistunut näihin tapauksiin ja hän edusti kaveriani.

En valitettavasti muista juristin nimeä, mutta google vois auttaa. Sit sitten kun muutos on taas ajankohtainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi